A Google Ads Teljesítménytervező

A Google Ads új előrejelzési eszköze az aukcióstatisztikával, szezonális hatással és a kampányelőzményekkel segít dönteni azzal kapcsolatban, hogyan osszuk el a Google Ads költségvetést.
Általános és mindenkori példa: el kell dönteni, hogyan osszuk el a Google hirdetésekre szánt költségvetést a következő hónapban, negyedévben vagy akár az egész évre. Ez még akkor is nehéz feladat lehet, ha már régóta futnak a hirdetéseink, és alapvetően a célok és büdzsé nem változik – hiszen mindig felül kell vizsgálnunk a várható teljesítményt az új lehetőségek függvényében, hogy a kampányaink továbbra is profitot termeljenek, és ne csak égessük a pénzünket.

Hozza ki a legtöbbet Google hirdetéseiből a Teljesítménytervező segítségével

„Vajon milyen teljesítményre számíthatok a következő hónapban, ha 100.000 forintot szeretnék elkölteni Google hirdetésekre?” Jogos és alapvető fontosságú kérdés, amire a Teljesítménytervező segítségével most már pillanatok alatt választ kaphatunk.
A Google Ads Teljesítménytervező
Az előrejelzésben megnézhetjük, hogy mennyi a legtöbb elérhető kattintás az adott ráfordítás mellett, valamint a költéssel elérhető legalacsonyabb átlagos CPC-t is. A diagram felett lévő három mező – konverziók, kattintási és teljes költés – szabadon variálható, a görbe pedig ezek függvényében azonnal változik.

Előrejelzés

Miután elkészítettük az előrejelzést, a tervpiszkozat oldal egy áttekintést ad az egész tervről. Itt költségmódosításokat is végezhetünk, és láthatjuk, mekkora költésnél hogyan változhat a kampányok teljesítménye.

Időszakos tervezés

Testre szabhatjuk az előrejelzési időszakokat is, attól függően, hogy szezonálisan melyik időszak fontos a vállalkozás szempontjából. Havonta, negyedévente, évente, hetente, kéthetente – ahogy szeretnénk, de akár egyetlen napra is kalkulálhatunk. Az előrejelzések mindig az adott évre (2020-ra) vonatkoznak.

Mit jelent a szezonális hatás a teljesítmény szempontjából?

A szezonalitás mindig óriási hatással van a marketing tervezésre – és ez nem csak a Google hirdetésekre igaz, hanem mindenre. A Teljesítménytervező a dátumtartomány frissítésekor mindig figyelembe veszi a szezonális hatást. Az előrejelzés azt is megmutatja, hogy a kampányok teljesítménye növekedni vagy csökkeni fog-e az előző évek azonos időszakaihoz, földrajzi területekhez és kategóriákhoz kapcsolódó Google keresései alapján.
A Google Ads Teljesítménytervező

Büdzsétervezés az adatok alapján

Az ideális költségvetést is kiszámolhatjuk a Teljesítménytervező segítségével. Ha nagyobb büdzsé áll a rendelkezésünkre, az eszköz azt is megmutatja, hogyan tudjuk a legoptimálisabban elkölteni. De mi van, ha csökkenteni kell a költségvetésünket? Ebben az esetben a Teljesítménytervező megmutatja, mi történik, ha megváltozik a kampány költségvetése, és olyan tervet ajánl fel, ami például jobb CPC-hez vezet.

Kulcsszó tervezés: milyen hatással lesznek az új kulcsszavak a meglévő kampányokra?

Mielőtt új kulcsszavakat adnánk hozzá a már létező kampányokhoz, mindig kérdés, hogy milyen hatásuk lesz a teljesítményre. Ahhoz, hogy ezt kiderítsük, a Teljesítménytervezőben elég rákattintani a terv diagram alatt egy kampányra, majd a kampány oldalán a Mit érdemes kipróbálni? szakaszra.
A Google Ads Teljesítménytervező
A Google Ads Teljesítménytervező

A meglévő stratégia és a terv összehasonlítása

Érdemes megnézni a meglévő, múltbéli teljesítményt és a tervezett beállítások közti különbségeket – azaz összehasonlítani a jelenlegi stratégiát a jövőbeni tervvel. Itt kiderül, hogy az előrejelzések alapján az új beállítások vajon több konverziót hoznak-e majd.
A Google Ads Teljesítménytervező

Hasznos: a Teljesítménytervező adatainak exportálása

Ha úgy látjuk, működőképes a tervünk, egyszerűen csak töltsük le a Hirdetésszerkesztő-fájlt a jobb felső sarokban található letöltési ikon segítségével, majd importáljuk a Google Ads szerkesztőbe.

Mi a sikeres Google Ads tervezés titka?

Végezetül szeretnénk elárulni a sikeres Google Ads kampányok titkát – csakhogy ezt nem tudjuk általánosan kijelenteni, hiszen minden vállalkozás, minden terület más és más. Most persze mondhatnánk olyan általánosságokat, hogy a jól kiválasztott kulcsszavaktól, a büdzsé optimális elosztásától, a jól kiválasztott szezonális akcióktól – de ezzel ön nem lesz kisegítve, hiszen koránt sem mindegy, hogy coach szolgáltatást szeretne eladni, cipőt vagy éppen autóalkatrészt. Mit tehet akkor, hogy megtudja, mitől lesznek sikeresek az ön vállalkozásának Google hirdetései?
 
Vegye fel velünk a kapcsolatot!