Hogyan nyerj bővebb információt a minőségi mutató segítségével?

Adwords minőségi mutató

A gyakorlott AdWords hirdetők körében egyáltalán nem lehet ismeretlen az a kifejezés, hogy minőségi mutató. Megmutatom, milyen újdonsággal állt elő az AdWords felület.

Mint tudjuk, annál hatékonyabb a hirdetésünk, minél relevánsabb a felhasználó számára. Tehát, amit keres -, azaz, a kulcsszó, amit beír a Google keresőjébe -, azt fogja feltehetőleg megtalálni a Te hirdetésedben és a landing oldalon is.
Hogy mennyire releváns a kulcsszó, a hirdetésed és a cél-oldalad az AdWordsben; erre ad választ a minőségi mutató. Ez a szám a várt átkattintási arányából, a hirdetés relevanciájából és a landing oldalból tevődik össze.
A Google meghatározott pontrendszer alapján számítja ki végül a minőségi mutatót. Ettől is függ, hogy mennyi fizetsz végül a kulcsszóért, amire meg szeretnél jelenni. Mivel 1 és 10 között kap a kulcsszó “pontszámot”, fontos, hogy legalább 8-at kapj!
Az AdWords felületén most megjelent egy olyan új oszlop, ami mélyebb betekintést nyújt a minőségi mutató komponenseibe. Ezeket a mutatókat részleteiben is szétszedi az AdWords, és külön-külön megmutatja, hogy mi az a fontos összetevő, amin szükséges javítanunk, hogy sokkal jobb eredményt érhessünk el.
Hogyan nyerj bővebb információt a minőségi mutató segítségével?
Ami szintén újdonság és számunkra nagyon hasznos, hogy nemcsak az aktuális eredményeket mutatja meg nekünk, hanem az előzményeket is. Előzmények alapján lehet elemezni, hogy adott kulcsszavak minőségi mutatója javult vagy rosszabb esetben esett. Mindenképpen kiderül, hogy az optimalizálás után jobb vagy rosszabb teljesítményt sikerült elérni.
Hasznos tudnivaló, amit a Google hivatalos blogja is hangsúlyoz, hogy:

  • 2016. január 22-e előtti adatokról nem ad információt ez az új oszlop.
  • Napi bontásban is meg tudod nézni, hogyan alakult egyes kulcsszavad minőségi mutatója adott héten vagy hónapokban.

Érdemes tehát bekapcsolni ezt az oszlopot is, hogy megtudjuk, mely összetevőn kellene javítanunk.
Ha kérdésed van ezzel kapcsolatban, vedd fel velünk a kapcsolatot, vagy nézd meg az AdWords hivatalos blogját: https://adwords.googleblog.com/2017/05/gain-deeper-insights-with-improved.html
 
 

Felturbózzuk a bevételeit?

Adja meg az elérhetőségét és segítünk!