A sikeres remarketing kampányok titka

A remarketing a PPC hirdetéskezelés egyik alapja

A hirdetéskezelés, a hatékony marketing alapja, hogy nem pusztán célzunk, hanem újra és újra célzunk, egyre finomabban és pontosabban.

Annál a felhasználónál, aki egyszer már valahol érdeklődést mutatott márkája, terméke vagy szolgáltatása iránt, könnyebb dolgunk lehet – megfelelő megközelítéssel nagyobb az esély a konverzióra, mint azoknál, akik először kerülnek a látóterünkbe.

Az átgondolt stratégiai megközelítés kulcsfontosságú ahhoz, hogy végigvezessük a hirdetésből megszerzett látogatónkat a konverzió folyamatán.

Nagyon fontos, hogy minden rendelkezésre álló információt használjunk fel magukról a felhasználókról és a viselkedésükről.

Remarketing, vagy retargeting?

A retargeting és remarketing szavakat sokan szinonímaként is használják, de ha egészen pontosan értelmezzük akkor a retargeting az a „visszacélzás” a remarketing viszont egy olyan Google kampánytípus ami retargetinget valósít meg.

A sikeres visszacélzás akkor lesz igazán sikeres, ha megfelelően szegmentált közönségeket célzunk meg a számukra legrelevánsabb módon és üzenetekkel. Ehhez megfelelő közönségeket kell létrehoznunk.

Milyen adatok segíthetnek a jó remarketing közönségek definiálásában?

  • demográfiai adatok, 
  • csatornák és kampányok
  • mikrokonverziókat teljesítők
  • régebben konvertáltak (vevők, vagy pl. hírlevél feliratottak)
  • előzőleg valamely más hirdetésünkre kattintottak
  • Bármely más forrásból egy adott URL-t megtekintettek

A sor szinte végtelen, széles teret enged arra, hogy mi az, ami fontos elem lehet egy remarketing stratégiában.

A potenciális ügyfeleket, felhasználókat különböző listákba érdemes csoportosítani, hogy maximalizáljuk a konverzió esélyét. Mivel már rendelkezünk adatokkal ki tudjuk választani a legmegfelelőbb időpontot és helyet is az újbóli elérésre.

A felhasználók ​​igényeinek és motivációinak megértése segít abban, hogy adatainkat csoportosítva okosan és hatékonyan futtassunk remarketing kampányokat személyre szabottabb hirdetésekkel és üzenetekkel.

Mielőtt azonban bármit is tennénk, a legnagyobb és leggyakoribb hibáról tudnia kell

A PPC hirdetési szakmában nincs univerzális megoldás, amit mindenre rá lehet húzni!

Sokan esnek abba a hibába, hogy egy “mindenre is alkalmas” remarketing célzást követnének, amely nem (vagy csak töredékesen) veszi tudomásul a felhasználókról és a viselkedésükről rendelkezésükre álló információkat. 

Mindig és mindenki számára ugyanazt a remarketing kampányt használják, leginkább egy kampányt egy hirdetéssel, szerény napi kerettel. Sok esetben a főoldalra irányítanak mindenkit, majd csodálkoznak, hogy “nem működik, tiszta pénzkidobás az egész”.

Nézzünk meg néhány könnyen megvalósítható, gyakorlati példát arra vonatkozóan, hogyan szegmentálhatjuk közönségünket, mi alapján hozhatunk létre hasznos remarketing listákat.

A legkézenfekvőbb kiindulópont a közönség szegmentálása az alapján, hogy hol és hogyan léptek kapcsolatba Önnel. Különféle listákat hozhat létre a meglátogatott weboldalai és a konverziós útvonalon való előrehaladás alapján.

Webshopok esetében különösen fontos

Azok, akik a Google Ads szolgáltatást Merchant Centerrel használják és létrehozzák a kiskereskedelem üzlettpítust a beállításokban, azt fogják tapasztalni, hogy a platform azonnal elvégzi helyettük a munka nehezét.

Az e-kereskedelemmel kapcsolatos listák automatikusan létrejönnek, hogy szétválasszák a termékoldalt meglátogató felhasználókat azoktól, akik egy lépéssel tovább mentek és kosárba helyeztek termékeket, vagy akik a pénztár oldalt hagyták el.

A remarketing stratégiának kezelnie kell minden olyan lehetséges akadályt, amely miatt egykor ezeket a felhasználókat elvesztettük, és mérlegelni kell a megfelelő üzenetküldést/lehetséges ösztönző(ke)t, amelyek szükségesek ahhoz, hogy a felhasználót végül konverzióra késztessük. 

Érdemes kiemelni a lehetőségek közül a dinamikus remarketinget amit elsősorban webáruházak számára hasznos. Segítségével pontosan ugyanazokat a termékeket tudjuk képpel is mutatni amelyeket megtekintett az érdeklődő a webáruházban. Ez kiváló emlékeztető és hatására sokan térnek vissza vásárolni.

Nézzük át ezt egy kicsit másképp: ne csatornákban, hanem felhasználókban gondolkozzon!

A hirdetők hajlamosak túl sokat gondolkodni a csatornákon, és ezáltal feldarabolják stratégiájukat.

A valóság az, hogy a dolgok sokkal egyszerűbbek. Ez még inkább így van a retargeting esetében, hiszen nem a csatornákra kell gondolni, hanem inkább a felhasználókra, akiket akár különböző eszközökön át is követhet.

Ha sikerül leküzdeni ezt az alapértelmezett csatornaalapú gondolkodásmódot, akkor több lehetőségünk is van.

Például több csatornán is futtathatunk retargeting kampányokat. Beállítjuk a Google Ads és a Facebook-keresési és újracélzó kampányokat.Vagy bármely más forgalmi forrást is újracélozhatunk, pl. hírlevélből, egy adott oldalon elhelyezett bannerekből, vagy más social csatornákból jövőket is.

A kombinált remarketing közönségek célzása 

Ezzel a lehetőséggel még hatékonyabb kampányokat lehet létrehozni. Erre jó példa ha az oldal látogatóira célozva kizárjuk azokat akik vásároltak nálunk 7-14 napon belül, természetesen annak függvényében, hogy általában mennyi időn belül szoktak újra vásárolni ügyfeleink.

A forgalom forrása alapján a legegyszerűbb 

Egyszerűen és gyorsan hozhat létre listákat a felhasználókról. A Google Analytics szolgáltatásban például ezt úgy teheti meg, hogy kiválasztja a Forgalom forrásait , majd szükség szerint a Forrás, a Médium és a Kampány lehetőséget .

Ez azt jelenti, hogy nemcsak a Facebook hálózaton belül (Facebook, Instagram, Messenger stb.) tudja újracélozni ezeket a felhasználókat, hanem növelheti az elérést, és újból kapcsolatba léphet velük a Google Display Hálózaton, vagy a YouTube-on is.

Amit semmiképpen se hagyjunk ki: a legértékesebb közönségszegmenseink újracélzása (vásárlási) personákon keresztül

A buyer persona fogalma szinte a marketing kezdete óta létezik.Gyakran úgy gondolunk rá, mint valami nehéz és tudományos feladatra,  mint egy bonyolult munkára, amelynek összeállítása sok időt és pénztt igényel.

Valójában bárki, aki hozzáfér a webhelyelemzésekhez, valószínűleg képes lesz legalább a buyer personák (vevőtípusok) egyszerűsített változatát létrehozni. Legalább azokét, akikről tudjuk, hogy vett, netán bizonyos érték felett, vagy bizonyos termékkörből.

A Google Analytics szolgáltatásban például könnyen azonosítható legértékesebb ügyfeleink neme, életkora és tartózkodási helye.

Láthatja, hogy milyen eszközt használnak, milyen operációs rendszert, mikor a legvalószínűbb, hogy aktívak az oldalunkon, és még sok mást – beleértve azt is, hogy mi érdekli őket (általánosan), és még azt is, hogy mit keresnek. 

Sőt, vannak sokan, akik pont olyanok, mint az eddigi vevői

Ezzel az információval pontosan ugyanazon a tulajdonságokon alapuló hasonmás közönségeket hozhat létre például a Facebookon, és kifejezetten célozhatja őket.

Pl. a legjobb vevői negyvenes, jól szituált városi nők, egészségtudatos anyukák este 7-11-ig aktívak és többnyire almás telefonnal, eszközökkel keresnek? Találjunk még ilyeneket! 

Az az előnye, hogy olyan hirdetéseket és kampányokat hozhat létre, amelyek kifejezetten hozzájuk szólnak. Akik nem tartoznak ebbe bele, azoknak meg se jelenjen, mert csak a pénzét pazarolja rájuk.

Összefoglalás:

Nem tudom elégszer mondani, hogy a személyre szabás kulcsfontosságú minden marketingben, de a Google Ads hirdetéskezelésben és a Facebok hirdetésekben egyenesen alap.

Azt is látom, hogy sokan a remarketing kampányokat vagy nem használják rendesen, vagy alulfinanszírozzák, vagy azokat kapcsolják le elsők között, ha nehézségek adódnak. Hiba! 

Ha ismeri ügyfeleit, és kétségtelenül rendelkezik a szükséges információkkal ahhoz, hogy pontosabban célozzon. Sőt, mondok még valamit. Ezekért az információkért így, vagy úgy, de már fizetett, nem is keveset! Ne hagyjuk elveszni!

Ha felhasználjuk a fentieket, a remerketing kampányok intelligensebb szegmentálásával még több konverziót érhet el és nagyobb bevételre, jobb megtérülésre számíthat. Keressen minket tanácsadásért és találjuk meg együtt a legjobb vevőit!

Nemcsak növelhetjük a kampánya hozzáadott értékét, hanem személyesebben és sikeresebben is kapcsolatba léphetünk az ügyfelekkel, jobb márkaélményt is adva.