Marketing Stratégia alapok nulláról: A hatékony célállítás trükkjei

2021-online marketing stratégiai tervezés, tanácsadás

A marketing stratégia, az üzleti tervezés kiemelkedően fontos. Nem mindegy, hogyan valósulnak meg ezek az üzleti célok az online marketing kampányok segítségével. Először mindig stratégiát tervezünk, ahhoz illeszkednek a kampányok: a sorrend soha nem cserélhető fel. Hogyan tervezzünk meg a sikeres onkline marketingünket 2021-re?

Cikksorozatom első részében egyszerű lépésekre bontom, hogyan építheti fel a vállalkozására szabott célokat, amelyek még több forgalmat hozhatnak idén.

Miért nem működnek az “Újévi fogadalmak” és a “10 tipp, amitől ön is garantáltan milliomos lesz” típusú örökzöldek?

A pénzégető kijelentések toplistáját nálunk a: “Nekem mindenki a célcsoportom!” – vezeti.

Hiszen mindenki vásárol dobozos tejet… Ha viszont ránézünk a különböző féle igényekre (maradva a tejfogyasztási szokásoknál), nem mindenkinek megfelelő ugyanaz a “dobozos” megoldás. Például laktózmentes, vagy zsírcsökkentett terméket is kereshet a vásárló, sőt a tej alternatívájaként ismert vegán növényiitalokat is sokan teszik a kávéjukba.

Az Ön ügyfeleinek is ugyanazok az igényei? Önnek is ugyanazok az elvárásai egy termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, mint bármely 10 ismerősének?

Cél állítás

A marketing stratégia alapja az, hogy értéket ad és megkülönböztet – enélkül lehetetlen eladni.

A digitális marketing stratégiákra és taktikákra ez még fokozottabban érvényes, mint mondjuk az in-store megoldásokra. Egyetlen célt érdemes szem előtt tartanunk, amikor ki szeretnénk tűnni a versennyel teli vörös óceánból: Mi az egyedi értékajánlatunk, és hogyan fogjuk azt eljuttatni a vásárlókhoz?

Nézzük át gyorsan, mik azok a lépések, amivel egyedivé teheti digitális marketing céljait és növelheti a költségei megtérülését.

A pénzégető kijelentések toplistájának második helyén a : “Majd költünk rá többet is, ha megéri!” – kijelentés áll.

Van egy rossz hírem: aki így gondolja, annak soha, semmi nem fogja megérni. De komolyan, miért költene később egy fillérrel is többet, ha már az elején működne?  – Ez egy ördögi kör, mivel soha nem lesz elég adata ahhoz, hogy stratégia mentén haladjon, bármennyire is hatékony a kampánykezelés. Valószínűleg sosem tudjuk meg, mire lehetett volna képes, ha a terveit, céljait nézi és ahhoz rendeli a költéseket.

Versenyelőny vagy fiók-stratégia?

Gondolkozzon csapatmunkában. Nem érdemes az asztalfiókban vagy egy élére állított Google dokumentumban tárolnunk digitális haditervünket, – nehogy valaki más is felfedezze. Sokkal hasznosabb megosztani csapatunkkal (vagy marketing ügynökségünkkel) is elképzeléseinket és kiválogatni a legütősebb ötleteket. Egy jó kampány több részből áll és mindenki tud hozzátenni valami okosat, akár a belső marketinges, a kreatívokért felelős grafikus, a PPC hirdetéskezelő. Ahogy mondani szokták: több szem, többet lát, több nézőpontból alakul ki a koncepció.

Egy lézerpontossággal átgondolt  marketing stratégia minden befektetett másodperce megtérül, ha azt egy hatékony szempontrendszer alapján tervezzük meg.

Marketing stratégia – célkitűzés pénzégetés nélkül

A jó cél az alaposságoon múlik, ennek vannak ismérvei:

  • Egyedi – Kinek? Mit? Miért? és Hol? szeretnénk adni. Például egy teljesen új terméktípussal szeretnénk vonzóbbá tenni cégünket vásárlóink számára webshopunkban.
  • Mérhető – Mit jelent számokban a siker? Hogyan fognak megtérülni digitális erőfeszítéseink? Például megtervezzük, hogy havonta mennyit költünk reklám  kampányainkra, és abból mennyi hasznunk lesz.
  • Elérhető – Fontos, hogy tisztában legyünk a rendelkezésre álló erőforrásainkkal, csapatunk készségeivel, illetve a saját kapacitásainkkal is. Tipp: A jólfésült stratégiánkat könnyen tönkreteheti, ha kedvenc hobbink a mikromenedzsment és az egyszerre 4-5 dologra való koncentrálás. :)
  • Reális – Hogyan tudjuk hatékonyan használni az erőforrásainkat? Mit érdemes kiszerveznünk és milyen feladatot tudunk mi is elvégezni? Ahol lehet törekedjen az egyszerűségre: érdemes végiggondolni azt is, hogy milyen folyamatot érdemes kukába dobni, kihagyni, kiváltani esetleh valami úőjjal, vagy  jobbal.
  • Határidőhöz kötött – Mit tudunk egy hónap, félév vagy egy év alatt elérni? Mikorra milyen eredményekre számítsunk? Min kell feltétlenül javítanunk vagy módosítanunk? 

Marketing stratégia tanácsadás

Azt hiszem egy olyan nehéz, elképesztő változásokkal teli év után, mint a 2020-as volt, még inkább fontos a stratégiai szemlélet. Higgadtan, a célokat szem előtt tartva, a költéseket és az elérendő eredményeket tervezve sokkal sikeresebb évet zárhatunk majd az idén.

Lehet, hogy eszközökben, taktikában lesznek váltások, de a cél eléréséhez, a jövedelmező üzlethez érdemes egy külsős szemet, tanácsadót, vagy akár egy elkötelezett csapatot találni, akinek érdeke, hogy Ön sikeres legyen.

Vegye fel velünk a kapcsolatot!