Miért vált létszükségletté az online marketing a koronavírus krízis túlélése érdekében?

Online marketing - kapcsolat a vevőiddel bárhol, bármikor

Az elkövetkező hónapokban dől el, hogy ki marad talpon és ki nem. A járvány okozta krízis szinte minden piaci szegmenst alaposan felbolygatott. Ha vállalkozó vagy, akkor ez roppant fájdalmasan érinthet és szinte alig marad más választás, mint az online stratégiákra való támaszkodás, vagy annak kiépítése. De nincs sok időd szokni a gondolatot… Vajon merre van a kiút, milyen online stratégiák és túlélési módszerek jöhetnek szóba?

Mindennél fontosabbá vált célzottan jelen lenni a Facebook és a Google marketing felületein

Nyilvánvaló, hogy az elkövetkező hetek vagy hónapok – vagy bármeddig is fennáll ez a helyzet – kihívásokkal teli idő lesz. Keresőmarketing ügynökségként abban tudunk segíteni, hogy akár az első lépésektől vezessünk a vevőid felé, vagy segítsünk felállni a padlóról és továbbmenni, kihasználni az adódó lehetőségeket és több bevételhez jutni.

A marketing online térbe, a felhőkbe költözött

Az élő események és konferenciák szinte teljes eltűnése, valamint a személyes üzleti találkozók számának csökkenése óriási kihívást jelen. Most az kerül előtérbe, hogy te, mint cégvezető, milyen döntéseket hozol meg és mire tudsz támaszkodni, hogy enyhítsd a veszteségeid; vagy éppen sokkal nagyobb potenciál van benned és új piacokat tudsz megszólítani. Eljött a változtatások ideje.

Miért fordulnak a B2B vállalkozások az online marketing felé?

Idén márciusig különösen a B2B cégek marketingstratégiája támaszkodott a kiállítások és szakmai rendezvények  adta lehetőségekre, hogy új üzleti kapcsolatokat építsenek ki. Az ipari és ipari ügyfeleket kiszolgáló gyártók eddig  kevésbé támaszkodtak ezekre a lehetőségekre az ügyfélszerzési, illetve ügyfélmegtartási módszereikben. Különösen azoknak a KKV vállalkozásoknak okoztak sokkot a járvány okozta kijárási korlátozások, akik vevőiket a szokásos módon ajánlásokkal, vagy kijáró, személyes értékesítőkkel szerezték. 

A fizikai boltosok a webshopok felé keresik az új utakat

A krízis kárvallottjainak másik nagy csoportját azok a cégek jelentik, akinek a boltja/vendéglátóhelye bezárása után nem maradt más lehetősége, mint elkezdeni online értékesíteni. Vagyis a bolti forgalmukat át kell terelni a webshopba, ha van egyáltalán ilyen. 
Sokaknál a webshop mostohagyerek volt, a szükséges muszáj. Most pedig eljött annak is az ideje, hogy a digitális, webes rész a cég egyik fő lába lehessen. Lehet, hogy ez segít túlélni a válságot, de az is könnyedén előfordul, hogy olyan a váltás következik be, melynek során  átrendeződnek a sorok egyszer és mindenkorra.

Lokális piacról a nagyközönség felé

Ha webshopot üzemeltetsz, akkor a vevőköröd sokkal szélesebb lesz, mivel nem vagy helyhez és időhöz kötve. Ez előnyös.  A hátrány viszont az, hogy sokkal nagyobb és több konkurenssel kell számolnod, akik szintén ugyanazokra céloznak, mint te. Épp ettől a versenyt nem mindig az nyeri meg, aki többet képes rá költeni, hanem az, aki okosabban és felkészültebben, költ, optimalizálva a (nem csak anyagi) erőforrásait.

Az online marketing azonban sokszor nem egyszerű, hiszen sok a szakmai és technikai hiányosság.

 A kapkodás, a meggondolatlan költések pedig frusztrációt okoznak, holott sok esetben nem magával a marketing eszközzel, vagy csatornával van a “baj”, hanem annak ismeret és szaktudás hiányában való használatával. Sajnos, az nem úgy megy, hogy na, holnaptól hirdetünk az Adwordsben, meg a Facebookon, rátesszük a pénzt a kártyáról és majd jönnek a vevők. 

Egy PPC hirdetési kampányt fel kell építeni 

Tartalmilag, technikailag, műszakilag egyaránt, bármilyen nehezen is emészthető – be kell illeszteni a marketing statégiába. Fel kell rá készíteni a fogadó oldalt, a weboldalt, a webshopot, be kell állítani a méréseket és a szabályokat. Ezt akkor is meg kell csinálni, ha “tűzoltásról van szó”. Bár én azt hiszem, hogy a legtöbb cégnél ezt hosszú távon kell végezni, nem fog elmúlni a dolog még akkor sem, ha lecseng a járvány.
Optimalizálással akár felére, negyedére is csökkenhet az egy ügyfél megszerzésére fordított költség.
A hirdetési fiók működtetése nem egyszeri feladat, folyamatos és rendszeres odafigyelést, alakítást, optimalizálást igényel. Így elérhető az, hogy a kezdetben soknak vélt egy vevőre jutó költség töredékére csökkenhessen és folyamatosan fennmaradhasson. 
Az online marketing hosszútávon és rövidtávon is hasznára lesz a cégednek
Még azoknak a vállalkozásoknak is, amelyek korábban nem annyira voltak a Facebook vagy Adwords pártiak. Ha a piacon akarnak maradni, akkor pénzt kell fektetni a keresőmarketing kampányokba, a social média jelenlétükbe, a tartalommarketingbe, és a SEO-ba.
Most jött el a lehetőség a nagy lépésekre még akkor is, ha eddig csak boltod volt, vagy B2B vállalkozó vagy, olyan iparágban, amely lassan alkalmazkodott az online marketinghez. A “valamikor már el kellene kezdeni” helyett eljött a cselekvés ideje. 

Mint az egyik vezető ügynökség – Google Premier partner – az elmúlt hetekben hihetetlen aktivitást tapasztaltunk az online térben.

Weblapkésztítéssel weboldal felújítással és webshop készítéssel kapcsolatban nagyon nagy a mozgolódás szinte minden iparágban. Sokan attól félnek, lemaradnak, így nekilátunk weboldalakat  frissíteni, új e-kereskedelmi csatornákat indítani és szociális média kampányokat beizzítani. Most még olyanok is hívnak bennünket, aki hónapok, sőt évek óta halogatták az online marketing kampányaik elkezdését.

De mi a leggyorsabb út ahhoz, hogy átállj a profitot termelő digitális értékesítésre?

Webshopbérléssel akár már pár nap (pár hét) alatt lehet egy olyan profi online kereskedelmi webhelyed, ami már alkalmas arra, hogy hirdetési kampányokat futtathassunk rá.
Ha lead-szerzés a fő cél, akkor akár egy hét alatt felhúzható egy olyan landing oldal, mellyel máris elkezdheted, folytathatod az értékesítést. Online marketingesként azt hiszem, hogy egy nagy lehetőség közepébe csöppentünk, és olyan kapuk is megnyílnak, melyek mellett eddig szinte elmentek a cégek.

Online marketing és PPC  – stratégia és optimalizálás

Ha a vállalkozásod stratégiai szinten közelíti meg az online marketinget akkor nincs okod aggodalomra. Nem “pótcselekvést”, hanem  hosszú távú értéket jelent számodra az internetes jelenlét akkor is, amikor a világ végül normalizálódik. A PPC kampánykezelés ennek nagyon fontos része, a dolgaid motorja lesz. 
Amit elérsz a bevételed megtartásában, növelésében az olyan tapasztalattá válik, mely segíti fejlődésedet a jelenben, illetve felkészültebbé teszi a cégedet egy akár jövőbeli hasonló krízis jó kezelésére és átvészelésére. 
A legjobb lenne, ha megbeszélnénk azt, hogy mi változott Nálad, mit szeretnél elérni, megtartani, fejleszteni.