Google Ads Performance Max kampány útmutató és tapasztalatok

Toptarget Online marketing ügynökség

A Google Ads Performance Max kampánytípus lassan egy hónapja debütált, április elsején. A marketing ügynökségi szakma azonnal ugrott az újdonságra, de mi azt mondtuk, hogy várjuk meg, amíg lesznek tapasztalataink is, adjunk a dolognak egy kis időt. Nos, kezdjük az elején:

Mitől számít újdonságnak a Teljesítmény Maximalizáló kampánytípus?

Az összes Google Ads kínálta lehetőséget egyetlen kampányban szolgálja ki, mely az évek alatt felgyűlt gépi tanulás eredményeit alkalmazza. Valaki azt mondta rá, hogy robotpilóta üzemmód – nem is áll messze a valóságtól.

Célalapú intelligens kampányként a Performance Max nem kevesebbet ígér, mint azt, hogy a megadott cél érdekében a lehető leghatékonyabban költi el a hirdetési keretet. Ebben egy kicsit szkeptikus vagyok, hiszen évek óta a Google kampánykezelés területén dolgozom és a marketing tudást és tapasztalatot nem mindig lehet egy gombnyomással elintézni. 

Abban viszont igazuk van, hogy olyan hirdetők számára, akik” csak az eredményt akarom, a többit rátok bízom” – típusú hozzáállással rendelkeznek nagy megkönnyebbülés lehet. Vagy mégsem?

Ha  Google Ads Performance Max kampányt szeretne futtatni, meg kell felelnie a következő feltételeknek:

  • Fiókszintű célnak potenciális ügyfelek kereséséneknek vagy online értékesítésnek kell lennie 
  • Ha webshopot akar hirdetni, akkor fiókjában legyen Google Merchant Center termékfeed. 
  • Nagyon pontosan kell beállítania a célokat, hiszen ezek közvetlenül vezérlik az intelligens ajánlattételt.

Természetesen ügyfeleink számára a beállításokat eddig is elvégeztük, hiszen anélkül nem indítottunk kampányt, mielőtt le nem ellenőriztük. Új ügyfeleinknél ezt takarja az induláskor  kért kampánybeállítási díj, illetve a folyamatos, havi munkánk részeként ellenőrizzük is.

‍Hol futtat hirdetéseket ez a kampánytípus?

A Google Ads Performance Max egy univerzális kampánytípus, amely az összes Google Ads-megjelenési lehetőséget egyben kínálja.Úgy tervezték meg, hogy kiegészítse a kulcsszóalapú keresési kampányokat, illetve segítse a hirdetőket abban, hogy minél több lehetséges ügyfélre találjanak a Google összes csatornáján. (YouTube, a Display hálózat a Keresési hálózat, a Discover, a Gmail, sőt még a Google Térképen is. 

Google Ads Performance Max kampány útmutató és tapasztalatok
Egyszerűen fogalmazva ez lehet a keresőmarketing “svájci bicskája”, de az alapoknak stabilan rendben kell lenniük hozzá: Kép: pexels
  • A céloldali élményre nagy hangsúlyt kell fektetni. Ne csak a tartalom, hanem a technikai beállítások (betöltődési sebesség, eszközökön való megjelenés) is legyenek tökéletesek.
  • A hiteles és pontos célok beállítása és a konverzió mérése nélkülözhetetlen, válassz valamilyen haladóbb attribúciós modellt.
  • A célokat relatív fontosságuk szerint állíthatja be, így eltérő költségkeretet rendelhet hozzájuk.
  • A közönség visszacélzása, vagyis a remarketing beállítása is fontos lépés.

Ebből az is következik, hogy bár maga a kampány egyszerűbbnek tűnik, ám az előkészületek, fontosabbak, mint valaha. ha valaki nem megfelelően állítja be ezeket, akkor a gépi tudás simán a rossz irányba optimalizál és nagyon messzire vezethet. Teljesen amatőrként nem javaslom ezzel indítani a hirdetéseket, a beállításokat és azok ellenőrzését érdemes profikra bízni.

Adaptív hirdetés ez is, de mit kell megadni hozzá?

Állítson össze egy kreatív elemcsoportot: minél több képet, videót, logót, 5 rövid címsort, 5 hosszú címsort és 5 leírást kell megadnia, és a Google elvégzi a többit. Minél változatosabban adja meg, annál több helyen tud relevánsan megjelenni. Arra érdemes figyelni, hogy az elemek egymással kombinálva is értelmes hirdetés szöveget adjanak és vonzóak legyenek.

Ezután gépi tanulási rendszere automatikusan megjeleníti az adaptív hirdetéseket ezeken a csatornákon, és automata intelligens ajánlattételt használnak a hirdető által kitűzött cél alapján. Ez azt jelenti, hogy nem kell speciális hirdetéseket terveznie bizonyos csatornákhoz. 

Mi a különbség a Google Ads Performance Max kampány és az egyéb intelligens kampányok között?

  1. A közönség célzása más:  a Google automatizálja a célzást és optimalizálja a megjelenítést a hirdető által megadottak alapján. Így már nem egyszerűen  célközönsége lesz, hanem határozott jelzést ad a Google számára, hogy milyen irányban optimalizáljon.
  2. A kampány szerkezete eltér:  a hirdetéscsoport szintje és a hirdetés szintje helyett a Maximális teljesítmény kissé eltérő beállítást használ. Kampány > Eszközcsoport. Az elemcsoport nagyon hasonlít az adaptív vizuális tartalomhoz.
  3. Az ajánlattételi stratégiák a célalapú stratégiákra korlátozódnak : Mivel ez egy teljesítményalapú kampánytípus, csak a Maximális konverzió, a Cél-CPA, a Maximális ROAS és a cél-ROAS érhető el. 

Kisebb hirdetési büdzsével dolgozóknak is előnyös, de nem úgy, ahogy elsőre gondolná

Google Ads Performance Max kampány útmutató és tapasztalatok
Ennek a kampánytípusnak a jellege korlátozza a csatornaoptimalizálási lehetőségeket, de lekérhetjük az elhelyezési jelentést, ami szolgálhatja közönségünk viselkedésének jobb megértését. kép: Pexels

Ezt külön kell beállítani, a súgó útmutatása szerint

Ez a kampánytípus a következő hirdetők számára alkalmas:

  • Akiknek nincs sok költségkerete, de szeretnének minél több Google Ads felületen megjelenni.
  • Azok számára is hasznos lehet, akik, akik új piacokat szeretnének felfedezni.
  • De igazán azok szakíthatnak ki vele nagyobb részesedést, akiknek szinte korlátlan költségvetésük van, és új, eddig talán rejtve maradt ügyfélszegmenseket szeretnének elérni. (“Már nem tudunk hova optimalizálni: Google, keress még nekünk új ügyfeleket”.)

A hirdetésbővítmények is használhatók 

A Performance Max. Alapértelmezés szerint a Google fiókszintű bővítményeket használ kampányszintű bővítményként. Használjunk minél több, releváns, a célt segítő, a hirdetésünk élményét fokozó bővítményt.

Lehet sitelink, hely, hívás, belső részletek, struktúrált adatok, árak, vagy akár űrlap bővítmények is.

‍Google Ads Performance Max kampány  létrehozásáról itt, a súgóban talál pontos útmutatót, így ezzel most nem foglalkoznék részletesebben.

Végül pár saját tapasztalat:

‍Kell időt hagyni: van olyan ügyfelünk, ahol pár nap alatt már jó eredményt hozott, de volt, ahol több időt vett igénybe. A kampány ideális időtartama  a leírása szerint is legalább 4 hét.

Nem győzöm hangsúlyozni a napi költségkeret helyes beállítását. Sokan tudjuk, hogy a Google néha túlkölti a napi költségkeretet, de  Ön nem fog többet fizetni, mint a napi költségkeret szorzata egy hónap átlagos napjainak számával. (Összköltés = napi költségkeret * 30,4).

Ha időközben módosításra kerül a költségkeretet, a hónap hátralévő részében a hirdetési kiadások nem haladják meg az új átlagos napi költségkeretet, szorozva a hónap hátralévő napjaival. 

Webshopok hirdetéseinél jobb megtérülést hoz

Nagyon fontos, hogy jól legyen beállítva a termék feed.
Az intelligens shopping kampányok megszűntek és a Google átkonvertálta a kampányokat az új teljesítmény maximalizáló kampánytípusra 2022 szeptemberétől. 

Folyamatosan teszteljük ügyfeleinknél. Szinte mindenütt kiváló eredményeket lehet elérni vele, viszont nem kell meglepődni, ha a többi kampánytípus bevétele csökken ahogyan a teljesítmény maximalizáló bevétele nő, mert gyakran „elszipkázza”  a vevőket és jobb megtérülést is biztosít. 

Természetesen ezt a kampányt is lehet és kell optimalizálni és csak olyan fiókokban fog igazán jól teljesíteni ahol eddig is volt rendszeresen konverzió (minimum napi 2-3db.)

Összefoglalás:

A Google Ads Performance Max egy új, gépi tanuláson alapuló kampánytípus, mellyel a megadott célok teljesítését nagyban lehet javítani. De amennyivel egyszerűbbnek tűnik a kezelése, annyival pontosabb előzetes beállításokat igényel. 

Tapasztalatunk szerint a Performance Max kampány erős eszköz, de nem fogja kiváltani a marketing ügynökségi munkát, az átgondolt hirdetési stratégiát sem, hiszen azonnal negatív spirálba megy és le is állhat amint kevesebb konverzió érkezik a megszokottnál.

Ha szeretné, hogy a CPC hirdetésre fordítható kerete, a Google Ads hirdetések ára a lehető legjobb megtérülést hozza, jöjjön el marketing tanácsadásra, melynek keretében alaposan átnézem hirdetési fiókját is, hogy a céljaihoz leginkább illő kampányai és beállításai legyenek.

Kapcsolódó cikk: Google Merchant Center: hogyan használd webshopként?