A keresőmarketing, főként a Google Ads kulcsszóegyezés finomítás célja az, hogy hogy kapcsolatot találjunk azokhoz a felhasználókhoz, akik valami olyat keresek, amit a hirdető árul, vagy szolgáltat. A keresések folyamatosan változnak, például az „étel elvitelre” – kifejezésre több mint 5000% -kal többen kerestek, mint az elmúlt egy évben. Ilyen mértékű meghatványozódást a Google eddig soha nem látott.
A Google Ads kulcsszóegyezés célzás lényege a keresési szándék pontosabb megértése, hogy megkönnyítsék az ügyfelek elérését.
Például ha kulcsszavai megfelelnek a keresési jelentésüknek akkor az általános egyezés hatékonyabb a teljesítmény növelésében – különösen ha intelligens ajánlattétellel párosítjuk. Azt tapasztalták, hogy a kifejezésegyezés és az általános egyezés gyakran ugyanazokat a felhasználási eseteket szolgálja, és hogy a kettő kombinációjával több megfelelő ügyfél érhető el.
Mi marad és mi változik 2021-ben a Google Ads kulcsszóegyezési típusokban?
- ÁLTALÁNOS EGYEZÉS MÉG MARAD – mindenre egyezik aminek hasonló a jelentése. pl a piros cipő estén simán megjelenítő a kék bokacipő keresésre. Fokozatosan, pár hónap alatt majd megszüntetik az általános kulcsszóegyezést.
- PONTOS EGYEZÉS MARAD, pl [piros cipő] – megjelenít egyes számra, többes számra, elírásra és pontosan ugyanazt jelentő keresésekre. pl [piros cipő] –> megjelenít arra a keresésre is, hogy piros lábbeli.
- KIFEJEZÉS EGYEZÉS MARAD, pl „piros cipő” jelenleg csak akkor jelenít meg hirdetést a keresésre ha keresési kifejezésben szerepel a „piros cipő” de előtte vagy utána lehet bármi, a szavak között viszont nem lehet semmi és a szavak nem cserélődhetnek fel.
- MEGSZŰNIK AZ ÁLTALÁNOS EGYEZÉS MÓDOSÍTÓ, melyet sokan úgy ismernek hogy a plusszos, mert a kulcsszavak előtt plusz jel van. Pl +piros +cipő
Aki részletesen szeretné elolvasni, az a súgóban itt megtalálja.
Miben áll ennek a jelentősége?
Annyi volt a különbség pluszjeles kulsszavak és a kifejezés egyezés között, hogy a plusszos megengedte a szavak sorrendjének változását, és az egyéb szavak beékelődését a megadott kulcsszavak közé. A jövőben ezt fogja tudni a kifejezés egyezésű kulcsszó, tehát erre nem lesz szükség.
Megkönnyíti az ügyfelek elérését és a fiókban szereplő kulcsszavak kezelését.Ezentúl csak a kifejezésegyezés használatával is elérhetők a kívánt keresések – anélkül, hogy aggódni kellene a nem kívánt keresések miatt.
Kell most sürgősen tenni valamit?
Mivel ez a viselkedés mindkét egyezési típusra érvényes lesz, nem kell azonnal cselekedni – a rendszer megőrzi a teljesítményadatokat, és nem kell migrálni a kulcsszavakat.
Hogyan változtassunk a kampánykezelés során a Google Ads kulcsszóegyezés beállításokon?
Júliusban, miután az új rendszer világszerte bevezetésre került, többé nem lehet majd új általános egyezésű kulcsszavakat hozzáadni, azonban a meglévő általános egyezésű kulcsszavak továbbra is megjelennek. Ezért mostantól kezdve új kulcsszavakat csak kifejezés egyezéssel adjunk hozzá.
Rendszeresen érdemes megnézni az Ajánlások oldalt és vagy elfogadni, amit kínál a rendszer, vagy nem.: Az „Új kulcsszavak hozzáadása” segít fenntartani a kulcsszavak lefedettségét, a „Redundáns kulcsszavak eltávolítása” pedig az ismétlődő, fogalmat nem hozó kulcsszavakat jelzi. Mi azt látjuk, hogy azon felül, amit a rendszer javasol a fióknak, az ügyfél céljának ismerete a döntő, tehát a személyes munka nem hagyható ki.
Javasolt az általános egyezés és az intelligens ajánlattétel használata:
Ha aggódik a lefedettség elvesztése miatt, akkor az intelligens ajánlattétellel való általános egyezés segít a relevánsabb keresésekben és a jobb célok elérésében.
A kizáró kulcsszavak még mindig nagyon fontosak, sőt jobban, mint valaha.
Ez a frissítés nem befolyásolja a kizáró kulcsszavak használatát. Ezekkel még mindig nagyon sokat lehet javítani a kampány minőségén és az elérések pontosságán.
További kulcsszó-fejlesztések is várhatók a Google-től.
Az adatok és a visszajelzések alapján olyan kulcsszóegyzés típusokat és beállításokat is frissítettek amelyek megkönnyítik az elérést, a relevanciát és a teljesítményt. Ha a témáról szeretnél többet megtudni, akkor a cikket megtalálod a súgóban itt.
A Google Ads fiókkezelés során a kulcsszóegyezés rendszere most már kiszámíthatóbb: azt mondják, hogy a pontos egyezésű, egy lekérdezéssel azonos kulcsszót mindig előnyben részesítik, amennyiben alkalmas az egyezésre. – vagyis igyekeznek újabb és újabb lépéseket tenni a jobb és hasznosabb felhasználói élmény felé.
A hangalapú lekérdezések hoztak be nagy kavarodást, amikor az élő beszéd szavai jelentek meg közvetlenül a keresőben és visszaszorult a “bepötyögés”. Mondjuk félkézzel mobilon nem is mindig annyira egyszerű: jobb csak bemondani, azt, amit keresünk éppen, de ez inkább felhasználói viselkedés, mintsem fiókkezelési téma.
Összefoglalás:
A Google Ad fiókkezelés folyamatos munka, így viszonylag hamar, egy héten belül reagálni kell az újításokra. Ha szeretne naprakészen hirdetni és a lehető legoptimálisabban felhasználni a hirdetési keretét, akkor javaslom, hogy jöjjön el egy tanácsadásra. Itt kiderül, mi az, ami viszi csak a pénzt, de nem hozza, illetve mik azok a lehetőségek, melyekkel érdemes lenne foglalkozni.