Miért kell ez nekünk?
Sajnos az Apple iOS14.5 verzió bevezetésével 2021.04.26-tól blokkol minden böngészőben lefutó scriptet és sütit, ami nem közvetlenül az adott weboldalhoz tartozik (3rd party) így ezeken a készülékeken szerzett vásárlás számokat nem lehet mérni, vagyis hiányozni fog a statisztikából. Ez azt jelenti, hogy ha nem teszünk semmit, akkor látszólag kevesebb konverziót fog mutatni a Facebook hirdetések statisztikája, de valójában az Apple blokkolja, hogy a Facebook mérni tudja a vásárlásokat, ajánlatkéréseket, stb.
Van megoldás?
A Facebook kifejlesztett egy olyan technikai megoldást, amely lehetővé teszi, hogy az adatokat közvetlenül a weblap szerveréről a Facebook szerverére küldje, így blokkolni sem lehet a működését, mivel nem töltődik be a látogató böngészőben.
Emellett a Facebook fejlesztői teljes megoldást készítettek az ismert weblap rendszerekhez, amelyet néhány kattintással beállíthatunk anélkül, hogy programozási tudással rendelkeznénk. Ez a leírás a manuális kódbeállításról szól, azokhoz a weblapokhoz, amelyekhez a Facebook nem fejlesztett ki megfelelő PHP modult. Ezért a webfejlesztőnknek kell gondoskodnia a kódolásról.
Beállítás:
- A Business Managerben az Adatforrások menüre
Az eseménykezelő közvetlen linkje: https://business.facebook.com/events_manager2/list/pixel/ - Az Adatforrások oszlopban válasszuk ki az eddig használt aktív képpontunkat
3. Kattintsunk az események megadása gombra és a lenyíló menüben válasszuk a Konverziók API használata lehetőséget.
4. Ekkor megjelenik egy felugró ablak. Itt válasszuk a nekünk szükséges beállítást:
Beállítás partner integráción keresztül:
Ezt választva egyszerűen összekapcsolhatjuk a weboldalunkat a Facebookkal amennyiben az egy támogatott CMS, vagy webshop rendszer.
Ilyenek például a WordPress, Woocommerce, Shopify, Magento rendszerek.
A Google cimkezelő, illetve a Conversions API Gateway havidíjas rendszerek. A Google cimkekezelő a Google Cloud szervereit használja és nagyságrendileg 100 USD havi díjra kell számítani a weblap látogatottságától függően.
Beállítás Conversions API Gateway-en keresztül:
Ezt választva egyszerűen összekapcsolhatjuk a weboldalunkat a Facebookkal amennyiben az egy nem támogatott CMS vagy webshop.
Minimális szakértelmet követel a beüzemelése, viszont fizetnünk kell az Amazon AWS használati díját.
EC2 T3.large 50GB EBS kiválasztását javasolja a Facebook erre a célra ami 2vCPU, 8GBRAM-ot tartalmaz. Ez átlagosan havi 40 USD-be fog kerülni nekünk cserébe egy stabil rendszert kapunk ami automatikusan frissül is a Facebook változásainak megfelelően.
Beállítás külső eszköz segítségével:
Sok külső megoldás született, de az egyik legolcsóbb, könnyen beállítható rendszer a Deviatetracking rendszere aminek a díja csak havi 19 USD és Google Tag Manageren keresztül működik.
Rövid regisztráció után be kell importálnunk a jobb oldalon látható cimke sablont a Google Tag Managerbe és be kell állítani a facebook pixel kódját, valamint a tokent az FB CAPI működéséhez.
A teljes leírás itt található:
https://deviatetracking.com/installing-deviate-tracking/
Manuális beállítás:
Amennyiben egyedi fejlesztésű weblapunk van, illetve nem szeretnénk havidíjat fizetni az előző megoldások használatához, úgy egyedi megoldásra van szükség.
Minden mérendő eseményt (amit eddig is mértünk a javascriptes módszerrel) POST kérésekkel kell továbbítani a Facebook szervere felé. Többféle programnyelvhez ad kódmintákat a Facebook, illetve tesztelhetjük is, hogy megfelelő-e az általunk összeállított adatcsomag.
A részletes dokumentáció itt olvasható:
https://developers.facebook.com/docs/marketing-api/conversions-api/