Google hirdetési stratégia

Az Google Ads kampányok és hirdetések létrehozása előtt érdemes feltenni az alábbi kérdéseket, mert ezek segítségével lehet majd kidolgozni az Google hirdetések stratégiáját, az ideális felépítését.

– kik a potenciális ügyfelek, vagy vásárlók?
– mi jellemzi őket?
– meg lehet-e határozni korukat, nemüket, érdeklődési körüket?
– milyen témájú weboldalakat látogathatnak?
– földrajzilag mely helyre, vagy helyekre szeretnénk célozni?
– mekkora költségkeret áll rendelkezésre (vagy nekünk kell-e meghatározni a költségkeretet)?
– van-e fizikai címe a hirdetőnek és ott van-e kiszolgálás? (helybővítmény miatt)
– telefonon van-e lehetőség rendelni, kapcsolatot felvenni? (hívásbővítmény miatt)
– hány országban és milyen nyelveken kell hirdetni?
– van-e kiemelten fontos a szolgáltatások, termékek között, illetve mi a fontossági sorrend?
– mi a termék, a szolgáltatás, illetve az adott cég legnagyobb előnye amit reklámozni tudunk?
– van-e ingyenes szállítás, valamilyen konkrét akció, nagyobb engedmény, megtakarítási lehetőség, esetleg a minőséget kell-e inkább kihangsúlyoznunk?
– mi az elsődleges célja a hirdetésnek? (vásárlás, ügyfélszerzés, feliratkozók szerzése, brand építés, stb)
– hogyan tudjuk majd mérni az eredményt(konverziót), fel tud-e állítani egy elérendő célt?
– van-e már Google Ads fiókja, Google Cégprofil fiókja, Youtube csatornája, bemutatkozó videója, Google Analytics és Search Console fiókja?


Ha a fentiekre megvan a válasz, el lehet kezdeni a kampányok megtervezését, a szükséges technikai beállítások kivitelezését.

1. A weboldal átvizsgálása
– A weboldalt átvizsgáljuk technikai szempontból, letesztelünk minden funkciót, kiszűrjük az esetleges hibákat. Ha lassan töltődik be a weboldal, vagy rosszul vannak kitöltve a meta tagok ezek javítására is javaslatot teszünk.
– Teszteljük a weboldalt felhasználói szempontból is, hogy egyértelműek-e az információk, mindent könnyű megtalálni, jól működik a menü és könnyű navigálni mobilon, tableten és asztali számítógépen is.

2. A konverzió mérések ellenőrzése javítása
– Minden mérőkódot tesztelünk, ha szükséges javítjuk illetve kiegészítjük a meglévő méréseket.
Mérjük a vásárlásokat, az űrlap kitöltéseket, a telefonszámra kattintást, email címre kattintást is.
A korszerű méréseknek megfelelően bevezetjük a Facebook CAPI-t, a Google enhanced conversion tracking kódját és a Google Analytics 4 measurement protocoll-t.

3. Google hirdetés stratégia kidolgozása és kampányok indítása
– Megtervezzük és beállítjuk az optimális fiók szerkezetet. Kidolgozzuk a legjobb hirdetési stratégiát és ennek megfelelően hozzuk létre a kampányokat, melynek segítségével a Google keresési, Display hálózatait, valamint a Youtube-ot célozzuk meg. Hirdetéseink megjelenhetnek mobil applikációkban és a Gmail promóciókban is.

4. Webáruházak esetén a Merchant Centert is beállítjuk és összekötjük a Google Ads fiókkal, így a Google shopping hirdetésekkel nagyon jó eredményeket tudunk elérni. Google Shopping CSS segítségével minden kattintás árából 20% kedvezményt tudunk biztosítani, ami óriási előnyt jelent a webáruház marketing területén.

5. Minden héten elemezzük és optimalizáljuk a beállításokat, hiszen minden változik, ezért mi is folyamatosan dolgozunk azon, hogy a Google hirdetésekkel a lehető legnagyobb bevételt generáljuk ügyfeleink részére.