A kérdés jogos, mindenkiben felmerül a kérdés, hogy tényleg megjelenik-e a Google keresőben, mikor jelenik meg, hogyan és milyen kulcsszavakra.
Az első és legfontosabb dolog, hogy SOHA semilyen körülmények között ne keressünk rá a saját kulcsszavainkra amire hirdetünk! Ez a lehető legrosszabb amit tehetünk, hiszen folyamatosan rontjuk a saját kampányunkat.
Miért is van így?
– Tegyük fel, hogy rákeresünk a saját kulcsszavunkra, megjelenik a hirdetésünk és nem kattintunk a saját hirdetésünkre. Ilyenkor történik a hirdetés megjelenítés, de nem történik kattintás, tehát csökkenni fog a CTR (átkattintási arány) emiatt egyre rosszabb pozícióban jelenik meg a hirdetésünk és egyre drágább lesz a kattintás.
A drágább kattintás miatt kevesebb kattintást kapunk ugyanannyi pénzből, vagy jelentősen meg kell növeljük a napi költségkeretet, hogy ugyanannyi kattintást elérjünk, így összességében tönkretesszük a saját kampányunkat.
– Van aki rákeres a saját kulcsszavára és ekkor szándékosan rákattint az egyik konkurrencia hirdetésére.
Amellett, hogy ez nem etikus dolog, hosszú távon javítja a konkurrencia kampányát, hiszen ezáltal javulni fog a konkurens hirdető átkattintási aránya, jobb pozícióba kerülnek a hirdetései és olcsóbban fogja kapni a kattintásokat. Gondolom erre nem gondolt arra aki ilyet tesz. Emellett ha sokat kattintgatunk egy konkurrensre, akkor nem fog a pénze lemenni ugyanis a Google algoritmusa ezt kiszűri, az összeget jóváírja neki az egyenlegén, viszont a mi gépünkről keresve el fog tűnni egy idő után, hogy ne is próbáljunk kattintgatni az adott hirdetésre.
Mi a megoldás?
Az egyetlen helyes megoldás a Google Ads által készített hirdetés előnézeti eszköz használata.
Ezt az eszközt a legfelső menüsorban találjuk az Eszközök –> Hirdetés-előnézet és -diagnosztika menüpont alatt:
Itt lehetőségünk van a Google Ads eszközével szimulálni bármilyen kulcsszó keresést, mert beállíthatjuk, hogy melyik településen tartózkodunk, illetve asztali gépről, vagy okostelefonról keresünk-e.
Bővebb információ a témában a Google Ads súgójában olvasható: Hirdetés előnézet és diagnosztika