Megjelennek-e a Google hirdetéseim?

Hirdetés előnézet - Google Ads

Bizonyára mindenkiben felmerül a kérdés, hogy tényleg megjelenik-e a Google keresőben, mikor jelenik meg, melyik hirdetés szöveggel és milyen kulcsszavakra.
Az első és legfontosabb dolog, hogy SOHA semmilyen körülmények között ne keressünk rá a saját kulcsszavainkra amire hirdetünk! Ez a lehető legrosszabb amit tehetünk, hiszen folyamatosan rontjuk a saját kampányaink teljesítményét.

Hogyan lehetséges ez?
1. Amikor rákeresünk a saját kulcsszavunkra, megjelenik a hirdetésünk és nem kattintunk a saját hirdetésünkre.
2. Ilyenkor történik a hirdetés megjelenítés, de nem történik kattintás, tehát csökkenni fog a CTR (átkattintási arány).
3. Ennek hatására csökkenni fog az egyik legfontosabb minőségi mutató, a várható átkattintási arány.
4. A rosszabb minőségi mutató miatt egyre rosszabb pozícióban jelenik meg a hirdetésünk és egyre drágább lesz a kattintás (CPC).
5. A drágább kattintás miatt kevesebb kattintást kapunk ugyanannyi pénzből, vagy jelentősen meg kell növeljük a napi költségkeretet, hogy ugyanannyi kattintást elérjünk, így összességében tönkretesszük a saját kampányunkat.

– Van aki rákeres a saját kulcsszavára és ekkor szándékosan rákattint az egyik konkurrencia hirdetésére. Ilyenkor mi történik?
– Amellett, hogy ez nem etikus dolog, hosszú távon javítja a konkurrencia kampányát, hiszen ezáltal javulni fog a konkurens hirdető átkattintási aránya, jobb pozícióba kerülnek a hirdetései és olcsóbban fogja kapni a kattintásokat. Gondolom erre nem gondolt arra aki ilyet tesz. Emellett ha sokat kattintgatunk egy konkurrensre, akkor nem fog a pénze lemenni ugyanis a Google algoritmusa ezt kiszűri, az összeget jóváírja neki az egyenlegén, viszont a mi gépünkről keresve el fog tűnni egy idő után, hogy ne is próbáljunk kattintgatni az adott hirdetésre.

Mi a helyes megoldás?
Az egyetlen jó megoldás a Google Ads által készített hirdetés előnézeti eszköz használata.
Ezt az eszközt a legfelső menüsorban találjuk az Eszközök –> Hirdetés-előnézet és -diagnosztika menüpont alatt:
Hirdetés előnézet - Google Ads
 
Itt lehetőségünk van  a Google Ads eszközével szimulálni bármilyen kulcsszó keresést, mert beállíthatjuk, hogy melyik településen tartózkodunk, illetve asztali gépről, vagy okostelefonról keresünk-e. Az eszköz igen hasznos, mert azt is mutatni fogja, hogy ha nem jelenik meg a hirdetésünk, annak mi az oka.
Hirdetés Előnézet 2 - Google Ads
Bővebb információ a témában a Google Ads súgójában olvasható: Hirdetés előnézet és diagnosztika