Hirdetés rangsor szerinti hely, azaz az Ad Rank

hirdetési rangsor

Talán nem is olyan meglepő, hogy mostantól az ajánlatok az egyik legmeghatározóbb tényező a hirdetés rangsor szerinti helyének meghatározásában.

Az Ad Rank határozza meg, hogy egy hirdetés megjeleni-e a Google találati oldalán a hirdetések között. A maximális CPC, a várható átkattintási arány, valamint a céloldal megfelelő felhasználói élménye – hogy azt találja-e a felhasználó a weboldaladon, ami a hirdetésedben szerepel –  mellett még hozzászámítja a hirdetésbővítmények kihasználtságát és egyéb hirdetésformátumok várható hatását. Ha legalább a minimális értéket kapod, akkor már megjelensz az első oldalon, de még közel sem olyan biztos, hogy az első 4 hirdetés között leszel.
Természetesen ezek a számok és a hirdetési rangsor az eszköztől (mobilon, tableten vagy számítógépen keres a felhasználó) és az országtól is nagyban függ.
Hirdetés rangsor szerinti hely, azaz az Ad Rank

Ez a változás, ami nem olyan rég látott napvilágot, két nagyon fontos kulcstényezőt vesz figyelembe:

Az egyik a keresési kifejezések. Igen, figyelembe veszi adott kulcsszó milyen keresési kifejezésekre jelenik meg. Például egy felkapott témához kötődő keresési kifejezéskor valószínűleg magas lesz a hirdetés rangsor szerinti helyének a pontszáma, és emiatt kevesebb hirdetés fog megjelenni, mivel nem felel meg a követelményeknek a legtöbb hirdető kampánya. Egy átlagosan keresett termék esetében természetesen ez másképp működik. Többségében ugyanis nem olyan hatalmasak az eltérések az ajánlatok között, valamint hozható a minimális szint.
A másik ilyen kulcsfontosságú változás, amit már fentebb is jeleztem: a max CPC ajánlatok sokkal nagyobb hangsúlyt kapnak, mint eddig. Míg a hirdetés minősége továbbra is nagy szerepet játszik a rangsorolásban, a licitet, amit ajánlasz adott kulcsszavak esetében, sokkal jobban figyelembe veszik az elbíráláskor.
Érdemes elgondolkodni az ajánlatok kísérletezésén: ha magasabb CPC-ket és/vagy alacsonyabb forgalmat látsz, lehet, ez a változás befolyásolhatta a folyamatokat. Ebben az esetben nézd meg a minőségi mutatókat, miként nőttek vagy csökkentek a pontszámok (már egy ideje elérhető, hogy megnézd a minőségi mutatók előzményeit, azaz, hogy a hogyan alakultak a hetek folyamán a pontszámok).

Felturbózzuk a bevételeit?

Adja meg az elérhetőségét és segítünk!