Kampánytípusok a Facebook világában

Milyen lehetőségek ismertek a Facebookon, ha kampányt indítasz? Mit kell először fontolóra venni? Milyen kérdések megválaszolása segíthet a döntésben?

Mielőtt belevágsz a kampány tervezésbe, át kell gondolnod, mi lesz egyáltalán a célja, mit szeretnél elérni, mire szeretnél fókuszálni?
Mindenekelőtt tehát ki kell választanod a célja a kampányodnak. Mit üzensz vele, ki a célcsoportod, és mi érdekelheti őket.  Csak ezek után választhatod ki, milyen kampányt indítasz el.
A Facebook 3 kategóriára osztja a kampány céljának lehetőségét:

  1. Ismertség: Cél a termék vagy szolgáltatás ismertségének növelése.
  2. Megfontolás: Cél az olvasók kezdjenek el érdeklődni a vállalkozás iránt.
  3. Konverzió: A cél az ajánlat konverziója, hogy az érdeklődő vásároljon.

Kampánytípusok a Facebook világában

Ismertség – Brand Awareness

Ebben az esetben kiemelhetsz egy már meglévő posztot, promótálhatod a Facebook oldaladat, a helyi ismertséget növelheted, azaz az üzleted közelben lévőket érheted el, ezen kívül választhatsz márkaismertség kampányt is.

Megfontolás – Consideration

Az erre koncentráló kampányelnevezések esetében szintén használhatsz egy más jellegű forgalomnövelés kampányt, alkalmazástelepítést, aktivitást, azaz például egy esemény promója, videót hirdethetsz és gyűjthetsz leadeket is.

Konverzió – Conversation

Általában webshopoknál érdemes ebben a csoportban keresgélni, de minden esetre konverzió nemcsak vásárlást jelent, de akár ajánlatkérést, érdeklődést a szolgáltatásod iránt. Alkalmazás – használat növelést is tudsz választani, termékkatalógus- alapú hirdetések is.
Kiemelek néhány leggyakrabban használt hirdetési formákat.
Kampánytípusok a Facebook világában
Reach (Elérés) kampány indításánál az a cél, hogy minél több releváns Facebook felhasználóhoz eljuss. Ha van fizikai boltod is, és szeretnéd, hogy minél többen megismerjenek, valamint el is menjenek a boltodba, érdemes a felhívásra ösztönző gombként az útvonal tervezését választanod.
Azon hirdető számára jöhet jól egy ilyen kampány, aki mostanában indított vállalkozást, és szeretné, hogy minél többen megismerjék, illetve meglátogassák az újdonsült üzletében.
A konverzióra fókuszáló kampány során egyértelműen az a cél, hogy minél több vásárlást szerezz. A Facebook azoknak jeleníti meg a hirdetésedet, akik nagyobb eséllyel vásárolnak online.
Webshopok esetében legjobb ez a választás, ha azt szeretnéd, hogy minél többen vásároljanak tőled. El ne felejtsd felparaméterezni a Facebook kampányban használt linkeket, hogy később le tudd követni, működött-e ez a csatorna.
Egy brand ismertség kampány akkor jó, ha most indítottad el az új vállalkozásodat. Ahogy a neve is magában foglalja: lényege, hogy megismerjék a céged. Itt az a cél, hogy minél több emberhez eljusson a hirdetésed, az üzeneted, nem feltétlenül a like-ok és a vásárlások száma lesz a mérvadó.
 
Ha felkeltettük érdeklődésedet kérd neked szóló, egyedi árajánlatunkat!
ÁRAJÁNLAT KÉRÉS