Leggyakoribb SEO bakik, amiket nagyon sokan elkövetnek – 1. rész

SEO eszközök

Állandóvá vált az a probléma, mikor az ügyfelünk kéri, hogy indítsunk AdWords kampányokat, és szembesülünk olyan alapvető hibákkal, amik elhárítása elkerülhetetlen, és ami az AdWords kampányoknak egyáltalán nem tesznek jót.

Az alábbi checklistet mindenképpen ellenőrizd le, akkor is, ha egyik barátod „segített” a keresőoptimalizálásban, ugyanis gyakran sajnos kimaradhatnak ezek a fontos beállítások.

– Van sitemap.xml?

Miért is fontos a webhelytérkép? Ez egy olyan fájl, ahol a webhely oldalai szerepelnek, így a Google és más keresőmotorok könnyen fel tudják térképezni a webhelyedet. Mindenképp fontos, hogy legyen sitemap-ed, hogy könnyebben megtalálják a felhasználók is, amit keresnek, és ami pont a Te weboldaladon van.

-Robots.txt?

Ennek segítségével állíthatod be, hogy mely oldalakat indexelje a Google, és mely oldalakat nem szeretnéd, hogy rátaláljanak a Google-ön keresztül (pl admin felület).

-A title és meta description tagban szerepel az adott aloldalhoz tartozó legfontosabb kulcsszó?

A címben és a meta leírásában is egyértelmű, hogy szerepelnie kell a megadott kulcsszavaknak. Ezeket is figyelik a motorok, és adott kereséseknél nem fog megjelenni a weboldalad, vagy legalább is nagyon kevés valószínűséggel.

-Túl kevés a szöveges tartalom?

Szintén nagy hátrány, ha alig van a weboldalon tartalom, vagy ha csak kép. Volt már olyan ügyfelünk, ahol a termékek képein kívül nem volt szöveg; semmi leírás az áruról, amit kínáltak. Ezáltal keresőoptimalizálás szempontjából hátrébb kerül a besorolásban.
Leggyakoribb SEO bakik, amiket nagyon sokan elkövetnek – 1. rész

-Megfelelő a kulcsszó sűrűsége?

Ezek a tartalmi pontok kéz a kézben járnak egymással. Sokat veszíthetsz, ha a fontos kulcsszavaid elvétve tűnnek fel a weboldalon, vagy ha annyiszor szerepel, hogy már egy robot is számára feltűnik fel, és még azt hiszi, hogy egy spam oldalról van szó.

-SSL alatt fut a weboldal?

Az SSL protokoll (Secure Socket Layer) a kommunikáló felek (pl. a böngésződ és a webszerver) közötti titkosítással és hitelesítéssel történő biztonságos kommunikációra szolgál.  Enélkül a weblapodon megadott adatok sima szöveg (plain text) formájában továbbítódnak a szerver felé így az könnyen megszerezhető.
Pont emiatt a Google kiemelt jelentőséget tulajdonít neki SEO szempontból.
SSL tanusítványt általában a tárhely szolgáltatódnál érdemes vásárolnod, vagy kérheted az ingyenes Let’s encrypt tanusítvány telepítését is.
 
Ha felkeltettük érdeklődésedet kérd neked szóló, egyedi árajánlatunkat!
ÁRAJÁNLAT KÉRÉS