A Google Tag Manager

Gondolom mindenkinek ismerős, hogy amikor elkészült a weboldal, akkor derül ki, hogy be kellene építeni egy analytics kódot.
Ezt természetesen elküldjük a webmesternek, aki beépíti, majd kiszámlázza az óradíját.
Majd a Facebook pixelt is elküldjük, ez egy újabb kör, újabb kiadás és várakozás.
Ez után jön a marketinges, aki jól tudja, hogy megfelelő mérések nélkül nem lehet optimalizálni a hirdetéseket, így az alábbiakat kéri még:

  • email címre kattintás mérése a teljes weboldalon, elküldés javascripttel Analyticsnak és Facebooknak eseményként
  • telefonszámra kattintás mérése a teljes weboldalon, elküldés javascripttel Analyticsnak és Facebooknak eseményként
  • ajánlatkérés mérése a weboldalon és elküldés javascripttel Analyticsnak és Facebooknak eseményként
  • kapcsolatfelvétel elküldés javascripttel Analyticsnak és Facebooknak eseményként
  • vásárlás mérése elküldés javascripttel Analyticsnak és Facebooknak eseményként
  • kosárba rakás mérése elküldés javascripttel Analyticsnak és Facebooknak eseményként
  • dinamikus remarketing paraméter átadás Facebookhoz és AdWordshöz
  • hőtérkép szoftver beépítés
  • chat beépítés
  • GDPR elfogadásához felugró ablak és csak akkor tegyenek le sütit az Analytics és társai, ha megvan az engedély

Ez mind idő, rengeteg technikai egyeztetés, de még több pénz mire lefejleszti a programozónk, még akkor is igen jó a szakmájában.
A másik probléma, hogy minél több kódot építünk be pluszban, úgy lassul a weboldalunk, ami sajnos nem jó pont a weboldalunk látogató és a Google szemében sem.
Ezt a problémát felismerve alkotta meg a Google fejlesztő csapata az ingyenes Google Tag Manager szoftvert, ami valós megoldást jelent a fenti problémára.
Az előnyök:
– Gyorsabb betöltődés, mert csak 1 kód van a weboldalba beépítve.
– A fejlesztőnek csak a Google Tag Manager kódját kell beépíteni a weboldalba
– Az összes kódot könnyen kezelhető felületen adhatjuk hozzá a weblapunkhoz, néhány kattintással
– A paraméter átadás nagyon egyszerű és egységes: Ha a tag manager megkapta pl a vásárlás értéket, belül továbbítja az Adwordsnek, Facebooknak
– Nagyon könnyen és gyorsan lehet változtatni, tesztelni
– Az esetek többségében nincs szükség webfejlesztőre, így időt és pénzt spórolunk.
– Mindent összeköthetünk mindennel, saját szabályrendszerünk alapján.
– A legfontosabb beállítások mikéntjét programozói ismeretek nélkül is el lehet sajátítani, egy nap alatt.
– Programozói ismeretekkel nagyon bonyolult dolgokat lehet megoldani lényegesen egyszerűbben
 
Így néz ki egy alaposan beállított Google Tag Manager fiók:
Google Tag Manager
 
A Tag Manager használatának alapjait itt lehet megtalálni: https://support.google.com/tagmanager#topic=3002579
Hamarosan indul az online tanfolyamunk!