Ügyfélszerzés Facebook űrlappal

Ügyfélszerzés Facebook űrlappal

Ügyfélszerzés Facebook űrlappal

A Facebooknak van egy nagyon hasznos, ám sokak által nem használt hirdetési kampánytípusa, az Érdeklődő gyűjtő (Lead Ads) kampánytípus. Most ezt a területet járjuk kicsit körbe: mi ez, mire is jó és hogyan lehet igazán jól használni.

Az Érdeklődőgyűjtő kampány felhasználási területei

Ezen típusú kampánynál az elsődleges cél, hogy megszerezzünk bizonyos adatokat a felhasználóktól, akik érdeklődnek a szolgáltatásunk/termékünk iránt.
Nagyon sokféle módon lehet felhasználni, íme néhány:

  • Álláshirdetés: a jelentkezők ezen keresztül adhatják meg adataikat
  • Csali termékkel történő hírlevél feliratkoztatás: az adatok megadása után letöltheti a terméket, az e-mail címe pedig (engedéllyel!) bekerül az e-mail címlistába
  • Nem beárazható termék/szolgáltatás árajánlatkérő form: rögtön a hirdetésre kattintva adhatja meg elérhetőségeit, amin keresztül lehet egyeztetni a szolgáltatás részleteiről
  • Időszaki akció (pl. ingyen tanácsadás) érdeklődőinek toborzása

Amint az látható, elég sokféle felhasználási módja van – és ezek csak a legáltalánosabbak.

Miért éri meg Érdeklődőgyűjtő kampányt használni saját landing oldal helyett?

Alapvetően azért, mert gyorsabban létrehozható, mint egy plusz külön landing oldal. Természetesen ez a fajta érdeklődőgyűjtés csak akkor tud működni, ha olyan terméket/szolgáltatást hirdetünk, amit nem kell nagyon részletesen magyarázni.
Ezen felül további előnye, hogy számos CRM szolgáltatóval összeköthetőek ezek az űrlapok, tehát a kitöltés után az adatok rögtön a rendszerünkbe kerülnek, ahol az értékesítők a megszokott módszertan szerint feldolgozhatják.
Harmadik előnye, hogy az űrlap kitöltése után a felhasználó ott folytathatja a Facebook-on történő böngészést, ahol félbeszakította – ki se lép se az applikációból, se a böngészőből. Ez azért fontos, mert a legfrisebb kutatások is azt igazolják, hogy azok, akik a Facebook-on böngésznek, egyre kevésbé szeretik „megszakítani” a folyamatot egy másik művelet (pl vásárlás, regisztráció) kedvéért. De ha a felületen maradnak, akkor nem érzik ezt a megszakítást.

Hogyan néz ki egy ilyen hirdetés?

A rákattintás előttig ugyan úgy néz ki, mint bármilyen „egyéb” hirdetés: lehet egy képes, több képes, stb. A rákattintás után azonban nem egy külső weboldalra navigál át a rendszer, hanem feldob egy űrlapot az általunk korábban beállított felvezető szöveggel és kérdésekkel (pl. név, e-mail cím, születési dátum, lakhely, stb.). Jó tudni, hogy a Facebook ezeket az adatokat automatikusan kitölti a profiladatok alapján, így „segítve” a felhasználót – természetesen módosíthatóak.
Facebook lead ads
Miután ellenőrizte a felhasználó az adatait, már csak el kell küldenie azokat és kész is: nézelődhet tovább a Facebook-on.
Tipp: tegyünk be egy olyan kérdést is az űrlapba, amire a Facebook nem tud magától válaszolni – ezzel elejét vehetjük a „Windows-reflex”-ként is ismert „tovább-tovább-rendben” menetű, olvasás nélküli feliratkozásnak. Ezzel az apró trükkel sok értéktelen jelentkezőtől kíméljük meg magunkat!
Ha kérdésed lenne vagy felkeltettük az érdeklődésedet, kérd neked szóló, egyedi árajánlatunkat!
ÁRAJÁNLAT KÉRÉS

Felturbózzuk a bevételeit?

Adja meg az elérhetőségét és segítünk!