Megfelelő költségkeret az online marketingben

Megfelelő Költségkeret – mire mi elég?

Amikor megkeres minket egy ügyfelünk, hogy szeretne új kampányt indítani, akkor egy dologra szinte minden esetben rá kell kérdezni: ez pedig az, hogy mekkora legyen költségkeret, mennyit szeretne rászánni az új kampányra. Az esetek túlnyomó részében mindig egy nagy sóhaj a reakció és a tanácstalanság. Ez érthető is, hiszen aki nincs benne napi szinten a hirdetési világban, annak nem kell feltétlenül tudnia, hogy mi mire elég – ezért vagyunk mi, hogy segítsünk neki. És ezért született most meg ez a cikk is, hogy ezzel is segítsünk rámutatni arra, hogy mire mi elég!

Néhány általános fogalom, információ

Mielőtt belemerülnénk a részletekbe, tisztázni kell néhány dolgot annak érdekében, hogy később könnyebb legyen megérteni a miérteket és hogyanokat.

  • Napi költségkeret: minden esetben napi bontásban adjuk meg a költségkeretet – tehát, ha egy ügyfél nekünk azt mondja, hogy havonta 100.000 Ft-ot akar elkölteni, akkor napi keretnek a havi büdzsét szétosztjuk 30,4 részre (ez a napok száma átlagosan havonta).
  • Tényleges költség: fontos tudni, hogy a Google bevezette, hogy egy nap akár a napi költségkeret dupláját is elköltheti a rendszer, ha szükségét érzi – ezt persze később kompenzálja egy hónapon belül és havi szinten nem fog költeni többet, mint a napi keret 30,4-szerese. Folyamatosan futó kampányoknál ez nem is gond, rövidebb futamidejű kampány esetén már trükközni kell.
    Fontos: ha folyamatosan futó kampányban néhány napig nincs feltöltve az egyenleg és emiatt leállnak a hirdetések, akkor az újraindulás után szinte biztosra vehető a „kiugró” napi költés – ez normális, a rendszer kikompenzálja a kiesést.

Honnan tudom, hogy elég-e a költségkeret?

A Google Ads több szinten is figyelmeztet, ha esetleg kevés lenne az aktuális célzáshoz a napi költségkeret.
Egyrészt a kampány nézetben is mutatja, ha költségkeret által korlátozott a kampány – egyes automatikus ajánlattételi stratégiákat leszámítva.
Megfelelő költségkeret az online marketingben
Ilyenkor a rendszer szerencsére tesz javaslatot arra, hogy milyen költségkeret lenne jó – ez persze nem kőbe vésett ajánlat, néha elég irreális igényeket jelez. A javaslatok megtekintéséhez csak rá kell kattintani a grafikon ikonra a „Költségkeret által korlátozva” felirat mellett.
Megfelelő költségkeret az online marketingbenEgy másik fontos szempont – keresési hálózati kampány esetén – a keresési részesedés. Ez a mutató azt jelzi nekünk, hogy a potenciális megjelenések hány százalékánál sikerült tényleg megjelenni. Ideális esetben ez 70-75%-nál nagyobb, hiszen csak ebben az esetben lehet normális mennyiségű adatot gyűjteni az optimalizáláshoz – feltételezve a megfelelő kulcsszó-készletet.
Ennek a mutatónak van egy „kiegészítő-mutatója”, a költségkeret miatti elvesztett részesedés. Ez mutatja azt, hogy a potenciális megjelenések hány százalékától estünk el azért, mert idő előtt lemerült a kampány napi kerete.

Külföldön szeretnék hirdetni – mennyit kell költenem?

Ezt látatlanban nem lehet megmondani – de általánosságban elmondható, hogy a „népszerű” külföldi célzások (Ausztria, Németország, Franciaország, Anglia, USA, Spanyolország, Portugália, stb.) sokkal költségesebbek, mint a hazai piac. Ennek az egyik fő oka, hogy nagyobb a harc is ezeken a piacokon. Amíg egy átlagos magyar keresőhálózati kampány elindítható havi 100-150 000 Ft-os keret mellett, addig például ez a keret New York városára se lenne elég, nemhogy az egész USA területére!

Kiadás – bevétel házasság

Az AdWordsnek – és persze a Facebook hirdetéseknek – is megvan az a nagyon nagy előnye, hogy gyakorlatilag tűpontosan mérhető az eredményük – feltételezve azt, hogy a weboldal erre fel van készítve. Ügyfeleinknek azt szoktuk javasolni, hogy ha a cég anyagi helyzete megengedi, akkor skálázzuk fel a kampányokat – induljunk el egy reális, de nem maximalizált kerettel és az eredmények függvényében növeljük-csökkentsük addig a kereteket, amíg a legideálisabb kombináció ki nem jön. Ez persze nem egy egyszeri művelet – időről időre (havonta, szezononként) felül kell vizsgálni, hiszen a célközönség érdeklődése is folyamatosan változik, valamint a statisztikák is segítenek a megfelelő döntéshozatalban.
Ha kérdése lenne vagy felkeltettük az érdeklődését, kérje Önnek szóló, egyedi árajánlatunkat!
ÁRAJÁNLAT KÉRÉS