A legjobb SEO eszközök a weboldalad optimalizálásához

SEO eszközök

A SEO, ahogy azt már számtalan helyen olvashattad az angol, Search Engine Optimization kifejezésből ered, és azt jelenti, hogy weboldalad strukturálisan és tartalmilag is megfelel a Google irányelveinek. A SEO kulcsfontosságú az üzleti növekedéshez, akár induló, akár bejáratott cégről van szó. A potenciális ügyfelek megszerzéséhez és a meglévők megtartásához viszont elengedhetetlen a SEO eszközök használata.

Tapasztaltok alapján a keresőoptimalizálás folyamata egyre bonyolultabb, és a leghatékonyabb SEO eszközök használatát igényli. Bár számos ingyenes SEO eszköz létezik, ezek nem mindig elegendőek. A SEO ügynökségek/szakemberek ezért folyamatosan fektetnek be olyan eszközökbe, amelyek rendkívül pontos információt szolgáltatnak, és létfontosságúak a SEO stratégia kialakításában és megvalósításában. Az alábbi cikkben bemutatom a legjobb SEO eszközöket.

Mik azok a SEO eszközök, és miben segítenek?

Röviden, a keresőoptimalizáló szoftver segítségével javíthatod weboldalad láthatóságát a Google – és nemcsak – keresőjében. Számos különféle eszköz használható linképítéshez, kulcsszókutatáshoz, technikai SEO-hoz, és még sok máshoz.

Egy jól átgondolt SEO marketingstratégia folyamatos eredményeket hoz vállalkozásod számára, a nagyobb organikus forgalomtól a megnövekedett konverziós arányokig. Ismerj meg néhány potenciális eszközt, amelyek segítségével a te céged is feljebb léphet a ranglétrán.

5 könnyen használható és gyors SEO eszköz!

1. Ahrefs

Az Ahrefs jó munkát végez SEO és a konkurenciák backlink elemzésében. Sok felhasználó támaszkodik erre az eszközre, főleg linképítési lehetőségei miatt. Ezenkívül a kulcsszókutatásban, a versenytársak elemzésében, a tartalomötletekben és a weboldal auditálásban is segítséget nyújt.

Legtöbb funkciója SEO-szakemberek számára készült, de felhasználóbarát felülete vonzóvá teszi kezdők számára is. Az Ahrefs rendelkezik az egyik legnagyobb adatbázissal, amellyel új kulcsszavakat lehet felfedezni, és ellenőrizhetőek az olyan paraméterek, mint a rangsorolás nehézsége és a site forgalma.

További előnyei:

  • Az egyik legjobb backlink elemzővel rendelkező SEO eszköz a piacon;
  • Az egyik legrészletesebb site auditot lehet elvégezni vele;
  • Riasztást küld, ha új backlinket kapunk valamelyik oldalról;
  • Segítségével kikutathatóak a megfelelő horgonyszövegek is;

A felhasználók választhatnak havi vagy éves előfizetés között, legolcsóbban havi 99 dollárét, vagy havi 82 dolláros éves előfizetéssel.

2. Semrush

Az Ahrefs-hez hasonlóan a Semrush is egy mindenre kiterjedő eszköz. Számos remek keresőoptimalizálási funkcióval rendelkezik, a tartalommarketing fontos eszköze. Nincs kifejezett erőssége, de tartja a jó szintet, legyen szó kulcsszótervezésről, versenytárselemzésről, backlink auditról stb.

További előnyei:

  • Könnyen megállapíthatóak vele a toxikus backlinkek;
  • A konkurencia utánkövetésének fontos eszköze, részletesen összehasonlítja, hogy mit csinálnak nálad jobban/rosszabbul;
  • Hivatkozásokat, tippeket ad arról, hogyan növelheted az organikus forgalmat a tartalom optimalizálásával;

14 napig ingyenes, addig kipróbálhat az összes speciális funkcióját. Ezután eldöntheted, hogy az összes funkcióhoz korlátlan hozzáféréssel rendelkező prémium verziót, vagy az alapcsomagot választod.

A felhasználók választhatnak havi vagy éves előfizetés között, legolcsóbban havi 119,95-tól kezdődik, vagy 99,55 dollárba, ha évente számlázzák.

3. Moz Pro

A kulcsszó-adatbázistól a backlink profilok figyeléséig biztosítja az összes alapvető SEO-funkciót egyetlen csomagban, több platform használata helyett.

Az alacsony prémium díjcsomag és a 30 napos ingyenes próbaverzió népszerűvé teszi ezt az eszközt, főleg a korlátozott költségvetésű kisvállalkozások számára. A Moz Pro egy „minden-az-egyben” SEO eszköztár, amely segíthet weboldalad optimalizálásában, illetve nagyobb forgalom bevonzásában. Bár nem kínál digitális marketing megoldásokat, de az eszközzel szerzett információk segíthetnek.

A programot bárki használhatja, aki szeretné javítani honlapja teljesítményét, és különösen azok számára ideális, akik csak alapvető technikai tudással rendelkeznek – használata nagyon egyszerű.

Különféle havi csomagokat kínál, a legolcsóbb havi 99 dollár.

4. Screaming Frog

A Screaming Frog sok hasznos funkciót kínál a tartalom optimalizálásához. Feltérképezi és elemzi az oldalakat, kiemelve az esetleges hibákat vagy bevált módszereket, amelyek a weboldal fejlesztésére használhatók.

De nemcsak a hibákat és a bevált módszereket, például a helytelen átirányításokat és a címek ismétlődését észleli, hanem kiemeli a legjobb kulcsszavakat is. Ezzel nő a forgalom, mivel relevánsabb tartalmat hoz létre a célközönség számára.

A Screaming Frog ingyenes csomagot kínál korlátozott funkciókkal, míg fizetett verziója évente körülbelül 201 dollárba kerül, korlátlan használat mellett.

5. Majestic

Az egyik legrégebbi SEO eszköz, amelyet 2011-ben indítottak el. Főleg a backlink hivatkozásokra összpontosít, mivel ezek hatással vannak a SEO teljesítményére.

Egyes részeinek hatékony használatához szakmai ismeretekre van szükség. A Lite verziója olyan funkciókkal rendelkezik, mint a tömeges backlink-ellenőrző, a weboldalböngésző, a hivatkozó tartományok, alhálózatok és IP-k regisztrációja.

Íme néhány olyan funkciója, amelyeket hasznosnak találhatsz:

  • Friss index: friss adatokat jelenít meg, mivel a honlapot naponta többször feltérképezi és frissíti.
  • Történeti index: részletesebb indexet mutat, a szakemberek nagyon szeretik gyors visszakeresési sebesség miatt.
  • Majestic Million: rendkívül népszerű elrendezés, amely a legjobb egymillió website rangsorát jeleníti meg.

Havi szinten, már 46,99 dollártól elérhető.

Ezek a leghatékonyabb ingyenes és hasznos SEO eszközök!

1. Google Analytics

Ez az ingyenes SEO elemző eszköz valószínűleg a legegyszerűbb az induláshoz. A keresőoptimalizálási marketingkampányokhoz szükséges összes funkciót megadja, a kampánymérési adatok nyomon követésétől a közönségjelentésekig.

Egy helyen tekintheted meg, elemezheted és optimalizálhatod weblapod forgalmát.

2. Google Kulcsszótervező

Fontos eszköz a kulcsszókutatásban, a Google Ads hirdetések elindítása érdekében. Fő funkciója nagyon egyszerű: releváns kulcsszavakat kereshetsz meg a kampányodhoz, maximum 10 szót adhatsz meg, amiből háromezer új kulcsszót generál. További előnye, hogy nemcsak a havi keresési számokat adja meg, hanem arra is utal, hogy mekkora a verseny egy adott kifejezésre. Illetve csak utal rá, konkrét számok helyett azt árulja el, hogy alacsony vagy nagyon magas a keresés a kulcsszóra. Kiindulási pontnak nagyon hasznos, más programmal kombinálva kideríthetőek a pontos számok is.

3. Google Search Console

Lehetővé teszi honlapod figyelését a Google SERP-ben (keresőmotor találati oldala). Segíthet megérteni, hogyan látják a Google és a felhasználók az oldaladat. Hibaelhárítást végez és optimalizálja weboldaladat. Lényegében minden honlaptulajdonos nélkülözhetetlen eszköze kéne legyen, használatával hasznos információkhoz juthatsz a keresőben történő megjelenésről, a látogatókról és a honlap technikai helyzetéről is.

4. YoastSEO és RankMath

Bár mindkét WordPress bővítménynek van fizetős verziója is, de az esetek többségében elegendő a díjmentes változat. A YoastSEO esetében sok hasznos funkcióval találkozol, a szöveg formázástól kezdve, a meta adatok megadásának lehetőségétől a megosztási beállításokig. A RankMath az elmúlt években kezdett fejlődni, eddigi előnye a Yoasttal szemben, hogy a plugin jóval kisebb helyet foglal el, programozása letisztultabb, ami nem akadályozza az oldal sebességét.

5. ChatGPT

Túlzás nélkül állíthatjuk, hogy az utóbbi hónapok legnagyobb viharát a ChatGPT okozta, akivel szuperül lehet kommunikálni.

De hogyan lehet mindezt használni a SEO-ban?

1. Tartalom létrehozásában – sok helyen gondot okoz, hogy nincs kapacitás szövegíróra. Erre a ChatGPT sem képes maradéktalanul, mindenképp szükséged lesz egy személyre, aki korrektúrázza, és szépíti a szöveget.

2. Kulcsszókutatásban és elemzésben – mindössze annyit kell tenned, hogy megnyitod a chatbotot, és beírsz néhány releváns kulcsszót, majd megkéred, hogy adjon meg kapcsolódó kulcsszavakat. A platform az olyan monoton munkától is megkímél, mint a kulcsszavak rendszerezése.

3. Tartalomstratégia kidolgozásában – érdekes és hasznos tanácsokat képes adni. És mi van akkor, ha a konkurencia is pontosan ezt teszi? Épp ezért nem szabad csak és kizárólag a ChatGPT-re támaszkodni.

4. Meta leírások létrehozásában – a te érdeked is, hogy minden oldal rendelkezzen egyedi meta leírással, hiszen az javíthatja az átkattintási arányt.

5. Helyesírás ellenőrzésben – a szemantikai és stilisztikai hibákat nem tudja kijavítani, sem pedig az ügyetlen mondatokat, de az elgépelések kiszűrésére alkalmas.

A ChatGPT igazi ereje abban rejlik, hogy egy nagyon egyszerű felhasználói felületen keresztül közvetlen válaszokat tud adni a kérdésekre, néhány ezredmásodperc alatt. Persze a fizetős verziója sokkal eredményesebb és hasznosabb!

Ez csak néhány a SEO eszközök közül. Hangsúlyozni kell, hogy ezekhez másokat is hozzá lehet adni, hogy értékes áttekintés kapj weboldalad státuszáról.

Te milyen egyéb SEO eszközöket használsz?