A SEO audit titkai

A SEO audit titkai

A SEO audit segítségével végig elemezhető egy adott weboldal, hogy megfelel-e a modern keresők jelenlegi követelményeinek. Emellett megtudhatjuk, hogy keresőbarát-e az oldalunk. Sokan hiszik azt, hogy elég a Google Adword-höz keresni egy SEO eszközt, mindezt alaposan megtanulva már profik is lehetünk a keresőoptimalizálásban. Sajnos ez a gyakorlatban nem ilyen egyszerű.

A keresőkben a jó helyezéseket nem lehet megvásárolni, mint a fizetett hirdetések esetében. Itt a munkaórák azok, amik megtérülnek, a cél a megjelenés a keresőkben, amely növeli a beérkező forgalmat. Mindezekben segítségedre lehet egy hozzáértő marketing ügynökség!

SEO audit alapjai

Brandelt keresés

Egyszerűen keress rá a saját brandedre, és ellenőrizd, hogy mi szerepel a találati listában. Megjelenik a honlap a főoldalon? Ha megjelenik, a találati lista elején szerepelsz? Ha a Google találati listáján egyáltalán nem jelensz meg, vagy a lista alján, akkor indexálási problémáról lehet szó, vagy csak túl fiatal még a weboldalad a jó helyezéshez.

Indexálás

Ha kíváncsi vagy, hogy a Google indexálta-e a weboldalad egy kifejezésre, akkor ezt lehetőséged van ellenőrizni. Megtudhatod, hogy egy adott kifejezésre keresve, a tartalmaid közül mit tart hitelesnek a Google. Ha nem te szerepelsz az első találatok között, akkor érdemes on-page oldalon optimalizálni a tartalmat a választott kulcsszó alapján.

Google Search Console

A Google ingyenes eszköze segít megnézni a pontos kulcsszavakat, amelyeken keresztül megtalálhatod a honlapodat a keresőben. Sőt, még technikai problémákról is ad információkat. Amit még érdemes tudni, hogy mindig maximum 90 napra visszamenőleg láthatóak az adatok.

Mobilos találatok

Nagyon fontos, hogy mobil nézetből is ellenőrizd a weboldaladat. Szerepel-e mellette a mobilbarát címke? Legyen kényelmesen böngészhető mobilról is az oldalad, hiszen ennek ellenkezője látogatókba kerülhet. Sajnos hiába szerzel organikus forgalmat, ha a látogatók nem tudják megfelelően használni a weboldalad.

On-page SEO

Meta adatok

Nem csak a találati listában elért helyezésen van nagy hangsúly, hanem azon is, hogy milyen formában jelensz meg ott. Lehet, hogy kiváló helyen szerepelsz, de a meta adatok nincsenek megfelelően kitöltve. Ilyenkor ugyanis a látogatók nem fognak ellátogatni az oldaladra a keresőből. Elsődleges cél a lényegre törő cím és a részletes leírás.

Kulcsszó elhelyezés

Nem mindegy, hogy a weboldal tartalmában hogyan szerepel egy adott kulcsszó, emellett tartalmazza-e a megcélzott kulcsszót a weboldal. Ajánlott egy H1 címsorban egyszer, illetve a szövegben is néhányszor megjeleníteni a releváns szövegkörnyezetben. Kerüljük el a kulcsszó halmozást, inkább egy szinonimáját használjuk fel:

  • A title-ben
  • Url-ben
  • H1-ben
  • Meta leírásban
  • Teljes tartalomban
  • Képek nevében

Tartalom

Duplikált tartalmak

A Google bünteti, ha ugyanazt a tartalmat használod fel több oldalon. Ezt nevezik duplikált tartalomnak, amely mesterséges tartalom növelésnek számít.  A büntetés drasztikus is lehet, például, ha lenulláz a Google a találati listáról, az sajnos forgalom visszaeséssel jár.

HTTP vagy HTTPS

A Google elismerte, hogy előnyt jelenthet a HTTPS használata, azonban nem egyértelmű a rangsorolási előny. Hosszú távon SEO előnyt adhat az oldaladnak és biztonságosabbá teszi a forgalom titkosításával. A http-ről https-re való átállás első időszakában visszaesés érzékelhető, ami az organikus forgalmat érinti, azonban idővel jelentősen javulhat a helyzet.

Az oldalad sebessége

Nem túlzás kijelenteni, hogy egy másodperc törtrésze alatt látogatók ezreit szalaszthatod el, ha az oldalad túl lassan tölt be. Nem beszélve arról, hogy ezzel az oldalad hitelességét is veszélyezteted. A megfelelő tapasztalattal lehet gyorsítani a weboldalon, ezért is érdemes kikérni egy online marketing ügynökség segítségét.

Célszerű egy komplett SEO auditot végezni a weboldalon, és több területet is megvizsgálni a hibák elkerülése érdekében. Ha nem szeretnél potenciális ügyfeleket veszíteni és segítségre lenne szükséged, kérj segítséget a Selector Digitális Marketing Ügynökségtől!