Google Consent Mode v2

A Google Consent Mode a kiadók számára és a Consent v2 a hirdetők számára segít a GDPR és CCPA adatvédelmi szabályoknak való megfelelésben. A Consent manager lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy testre szabják a cookie-k és más nyomkövető technológiák hozzájárulását a weboldalakon.
A Google Consent v2-vel a felhasználók külön eldönthetik a hozzájárulásukat a személyre szabott hirdetésekhez és az analitikai cookie-khoz/követéshez.

Mindenkinek, aki Google cimkét használ a weboldalán (Google Ads, Analytics, stb) kötelező beépítenie a weboldalába egy olyan beleegyezési megoldást, amely megfelel az új Google Consent v2 szabványnak, vagyis a Google felé továbbítja a látogató döntését az adatainak feldolgozását illetően, mint például a remarketing.
Az eddigi süti elfogadókhoz képest 2 új paramétert vár a Google: ad_user_data és ad_personalization. Ez a két paraméter granted, vagy denied értéket vehet fel.

Abban az esetben, ha valaki nem építi be (vagy nem megfelelően) a weblapjába, az a Google Ads hirdetési fiók felfüggesztésével jár.
Ezt a hírt a Twitteren (X) erősítették meg:



Mi a megoldás?

A legjobb és leggyorsabb valamilyen kész megoldás használata, amelyik biztosan megfelel a Google legújabb szabványainak is. Itt találhatjuk a Hivatalos CMP Partnerek listáját

Ezek közül kiemelném a CookieYes megoldását, ami havi 25.000 oldalmegtekintésig ingyenes
így egy kisebb látogatottságú weboldalhoz bőven elég. A legkisebb fizetős csomag 100.000 oldalmegtekintést foglal magában ami havi 9€ költségel jár. Részletes leírással rendelkezik (szinte) minden CMS rendszerhez és egyszerűen beépíthető.
A CookieYes árazása itt található: https://www.cookieyes.com/pricing/

Ingyenes Alternatíva azoknak, akik nem szeretik az GA4 felületét: Piwik Pro

A Piwik PRO valójában sokkal több mint hozzájárulás kezelő, ez egy komplett rendszer, ami tartalmaz egy rendkívül felhasználóbarát Analitika programot, egy saját Tag Managert és természetesen egy Consent Manager modult is.
Mivel a Piwik Pro a saját analitikáját használja, így ez azoknak való akik szívesen lecserélnék a GA4-et egy olyan rendszerre, ami az Universal Analyticshez hasonló, könnyen kezelhető felhasználói felületet nyújt. Bár van fizetős csomagja is, de az ingyenes verzió szinte minden átlagos weblaphoz tökéletes, ami a leírás szerint 500.000 actions/hó.
Emiatt nem lehet a GA4-el összekötni, viszont kompatibilis a Google Ads és a Google Search Console-al is.
Ezen a linken keresztül lehet regisztrálni a platformra: https://piwik.pro/core-plan/

Mi fog történni a beépítést követően?
A Google rendszeresen szkennelni fogja a weblapunkat, hogy valóban működik-e a sütielfogadás, ezzel kizárva az elfogadás meghamisíthatóságát. Azok az ügyfelek akik mindent elutasítottak a süti elfogadó ablakban nem kerülnek bele közvetlenül a statisztikába és természetesen nem köti hozzájuk a forgalmi forrást és más azonosítót sem, így a remarketing sem fog működni, illetve konverziót sem tudunk majd mérni. Ugyanakkor adat modellezésre felhasználja az adatokat, így a mesterséges intelligencia segítségével kapunk majd egy összesített becslést ezekről a látogatókról.

Azok a felhasználók akik mindent elfogadtak továbbra is teljeskörű mérési adatokat és remarketing lehetőséget biztosítanak számunkra, tehát egészen pontosan mért adataink lesznek ezekről a felhasználókról.

Elvégezzük Ön helyett a beállításokat?
Szívesen beépítjük önnek és megfelelően beállítjuk a süti elfogadóját.
Ha esetleg azt szeretné, hogy mi kezeljük a kampányait is, akkor ezt teljesen ingyenes, mint minden ügyfelünknek.
Forduljon hozzánk bizalommal az elérhetőségeinken!

Szeretné megtanulni a pontos beállításokat?
Elindult képzésünk az onlinemarketingoktatas.hu weboldalon.

Felturbózzuk a bevételeit?

Adja meg az elérhetőségét és segítünk!