Az alábbiakban olvasható 10 trükk szerepel minden adwords szakértő fegyvertárában, de fontos tudnod, hogy ezek tényleg csak az alapvető dolgok, mely nélkül elképzelhetetlen sikeres Adwords kampány és ezek nélkül jó eséllyel pénz nyelő gépezetté válik. A 10 trükkön túl még számtalan fontos beállítás van, melyeket alkalmazva lényeges mértékben megnövelhető a hirdetések által termelt bevétel a hirdetésekre szánt költségek mellett.
- SOHA ne használd a keresési hálózat és választott display nevű kampány típust!
Ha nálad ez van beállítva, akkor azt gondolom, hogy a Google keresőben szerettél volna hirdetni az általad megadott kulcsszavakra, de a fenti beállítással a Display hálózatban is hirdettél, valószínűleg kontroll nélkül.Ha a Google Keresőben szerettél volna hirdetni válaszd a „Keresési hálózat – Minden szolgáltatás” típust.
- Használj konverzió követést, mindent mérj amit csak lehet!
Ha vásárolni lehet a weblapodon, fontos, hogy a vásárlások értékét is mérd, ne csak a vásárlások számát, hiszen ez alapján tudsz a legjobban optimalizálni. Ideális esetben a vásárlások összegét a Google Analytics küldi az Adwordsnek, amennyiben jól állítottál be mindent. Ha nincs vásárlási lehetőség, akkor az űrlapok kitöltését kell mérni, pl feliratkozás, kapcsolatfelvétel, ajánlatkérés. Ezen kívül nagyon hasznos mérni a telefonszámra kattintást, illetve e-mail címre kattintást is, hogy pontosan lásd az eredményeket.
- A keresési hálózatos kampányokban NE használj általános egyezésű kulcsszavakat!Ha csak simán begépelted a kulcsszavakat, akkor általános egyezést használsz, ami azt eredményezi, hogy a hasonló kulcsszavakra is megjelenik a hirdetésed, nemcsak arra amit beírtál, így előfordulhat hogy ezáltal is sok pénzt pazarolsz.
Példa: Az általad megadott kulcsszó: alacsony szénhidráttartalmú étrend, míg a keresőben akkor is megjelenik a hirdetésed ha ezt írja be valaki: szénhidrátmentes élelmiszerek.
Ha pontosan tudod, hogyan működik ez az egyezési típus és több szóból áll a kulcsszavad, akkor használhatod természetesen, de az esetek többségében nem javasolt a használata.
- Keresési hálózatos kampányaidban mindig használj kizáró kulcsszavakat is!
Az esetek többségében sok más keresési kifejezésre is megjelenik a hirdetésed, nem csak az általad megadott kulcsszavakra, ez alapvetően jó dolog amenyiben kontroll alatt tartod a kulcsszó egyezési típusok tudatos használatával és a kizáró kulcsszavakkal.Példa: felvetted a „barna cipő” kifejezés egyezésű kulcsszót, ami alapvetően jó lehet, mert ha valaki arra keres, hogy: menő barna cípő, vagy barna cipő webshop akkor megjelenik a hirdetésed, de tegyük fel hogy csak női cipőket árulsz így nem szeretnél megjelenni ha valaki beírja, hogy „férfi barna cipő” tehát fel kell venned kizáró kulcsszónak azt, hogy „férfi” így bármilyen verzióban keres valaki férfi cipőt, nem fog megjelenni a hirdetésed, ezáltal csak azoknak jelensz meg aki potenciális vásárlód.
- Csoportosítsuk a kulcsszavainkat és a hirdetéseinket témakör szerint külön hirdetéscsoportba!
Nagyon fontos, hogy a hasonló kulcsszavak külön hirdetéscsoportba kerüljenek, így a fenti példánál maradva az pl: egyik hirdetéscsoportba a tépőzáras cipők és ezzel kapcsolatos kulcsszavak kerüljenek, a másikba a futó cipők, a harmadikba a tenisz cipők és így tovább.
- Minden hirdetéscsoportba egyedi hirdetésszövegeket írjunk (minimum 4db-ot)!
Nemcsak a mennyiség fontos, hanem a minőség is, ezért ügyeljünk arra, hogy a csoportban szereplő szövegek tartalmazzák azokat a kulcsszavakat amit felvettünk a hirdetéscsoportba.
Példa címsor 1: Tépőzáras cipők webáruháza
- A hirdetés linkje mindig a lehető legrelevánsabb aloldalra mutasson!
Sokan elkövetik azt a hibát, hogy minden hirdetésszöveg ugyanarra a linkre mutat, a főoldalra.
A weboldal látogatói számára ez a lehető legrosszabb megoldás, mert még keresgélniük kell a weboldalon azt amiért eredetileg kattintottak, ami megnöveli a visszafordulási arányt és csökkenti a lehetséges vásárlásokat.
- Használd az extra megjelenési lehetőségeket is, vagyis a hirdetésbővítményeket!
Hirdetés bővítmények segítségével sokkal több információt tudunk átadni és a hirdetésünk is látványosabb lesz, mert sokkal több helyet foglal majd el a találati listában. A hirdetés relavanciáját, az átkattintási arányt és nem utolső sorban a konverziós arányt is növeli.
A hirdetés bővítmények Fiók, Kampány és hirdetéscsoport szinten is létrehozhatóak, ezért minden szinten a lehető legrelevánsabb bővítményeket kell létrehozni.
- Használd ki a hirdetés ütemezést!
Csak akkor futtassuk a hirdetéseinket, amikor a cél közönség nagy valószínűséggel vásárolni fog.
Ahhoz, hogy ezzel kapcsolatban jó döntést hozzunk minimum 3 hónapra visszamenőleg ellenőrizzük
hogy milyen napokon, mely órákban teljesít jól az adott kampány. Szűrjük ki azokat az időszakokat, amikor nincs konverzió, illetve nagyon magas a konverzió ára, de webshop esetén vegyük figyelembe a befektetésarányos megtérülést is. Ezeket a statisztikákat a Dimenziók –> Hét napja és Nap órája menüpontban találod, míg az új Adwords felületen a Jelentések készítése –> Előre meghatározott jelentések –> Idő menüpontban találod mindkét idő szerinti statisztikát.
- Adj meg mobil ajánlat korrekciókat!
A kampánybeállításoknál az Eszközök fülön ellenőrizheted melyik eszköz esetén hogyan teljesít a kampányod.
A konverziós arány alapján kiszámolhatod az ideális ajánlatkorrekció értékét a következő képelettel: mobilajánlat = (mobilkonverziós arány/asztali számítógépes konverziós arány) – 1
Ugyanígy számolhatod ki a tablethez is az ajánlat korrekciót, csak a a mobil komverziós arány helyett a tablet konverziós arányt kell figyelembe venned.
Lehet, hogy úgy érzed, hogy a fenti feladatok túl bonyolultak, esetleg időigényesek, de valóban elengedhetetlen hogy jók legyenek az alapbeállítások, és minimum hetente egyszer 2-3 órán keresztül végignézd az összes beállítást, statisztikai adatot 7-14-30 napra visszamenőleg, majd a levont következtetések alapján folyamatosan optimalizáld a beállításokat, hiszen egyetlen jó beállítás nem lesz folyamatosan jó, azon rendszeresen finomítani kell.
Adwords kampány kezelés szolgáltatásunk segítségével levesszük ezt a terhet a válladról, folyamatosan kihozzuk a maximumot a kampányokból.
Ha felkeltettük érdeklődésedet kérd neked szóló, egyedi árajánlatunkat!
ÁRAJÁNLAT KÉRÉS