Örömmel tapasztaltuk a napi Adwords kampánykezelés során, hogy a legtöbb általunk kezelt fiókba már megérkezett a várva várt, összeg. Ez fiókonként 35 900 forintot pluszt jelentett, melyet már azonnal fel lehet használni, mint hirdetési költséget. Legkésőbb 2020. december 31-ig élni kell vele, mert nem vihető át a következő évre.
Hol és milyen kampánykezelés során használható fel?
A Google szerint: „Ezek a hirdetési jóváírások minden Google hirdetési platformon alkalmazhatók, beleértve a Keresési, a Display, YouTube felületeit, valamint az összes kampánytípust.” A Google hivatalos oldalát erről itt találod
Úgy látjuk, hogy agilis, aktív hirdetőinknél nem fog sokat tartózkodni a lehetőség a számlán, valószínűleg július közepére mindenkinél kipörög ez az összeg.
De nézzünk egy kicsit vissza, mi is volt ennek az előzménye?
A Google még az idén márciusban bejelentette, hogy hozzájárul a kis és közepes vállalatok hirdetéseihez, hogy a COVID-19 járvány okozta üzleti és kapcsolati kereséseket kompenzálja némiképp. A hirdetési jóváírásokra 340 millió dolláros keretet különített el, melyet világszerte osztottak el, így többek között a magyar hirdetőknek is jutott.
Mely Google Ads fiókok váltak jogosulttá?
Csak azok a meglévő hirdetők kapták, akik 2019. januárja óta legalább 10 hónapon át hirdettek, valamint 2020 első két hónapjában is. A hirdetési jóváírások célja tehát az, hogy magasabb elérést, ügyfélmegtartást, meglevő, aktív vállalkozások hirdetéseinek segítését segítsék elő. Ez azt jelenti, hogy az új Google Ads-fiókot nyitó kisvállalkozások nem kaphattak.
Ez nyilvánvalóan sajnálatos a fiatal, vagy csak nagyon időszakosan jelenlévő cégek számára, de van benne logika: annak adták, akik kvázi már költöttek náluk eleget, érezhető esetükben a folyamatos ügymenet. Nem a teljesen kezdők támogatása, hanem fenntartása a már (valamennyire) stabil üzletmenetnek, a vevőkapcsolatok folyamatosságának biztosítása a kieső bevételek mellett is, illetve a járvány okozta gondok, nehézségek tompítása.
Google Adwords ügynökségünknél tudjuk, hogy egyéni szinteken ez csak egy csepp a tengerben
Mindenesetre jó érzés volt a konkrét, anyagi segítséget látni. Az is pozitívum, hogy nem kellett semmit sem tenni külön, nem kellett külön igényelni, kunyelálni, adminisztrálni, bizonygatni, igazolásokat gyűjteni – simán ment minden.
Már régóta vártuk mi is, de senki nem tudta, mikor is fog megérkezni pontosan.
Ennek okát a Google úgy fogalmazta meg, hogy a speciális jóváírásoknak a Google Ads-fiókokba történő felvétele új infrastruktúra kiépítését igényelte. Nem mindenki kapta meg egyszerre, a szakaszos elindítás biztosítja, hogy a hirdetési jóváírásokat zökkenőmentesen juttassák el a hirdetési fiókokba világszerte. Nagy kihívás volt még egy ekkora cég számára is, a nyelvek és pénznemek közötti folyamatos munka, melynek nem titkolt célja hogy a lehető legjobb felhasználói élményt biztosítsák, senki se maradjon ki belőle, aki megfelel a kritériumoknak.
Az online marketing egyre hangsúlyosabbá vált a járvány hatására
Véleményem szerint a mérleg másik serpenyőjében viszont ott van az is, hogy a járvány ideje alatti kényszerű bezárkózásban, karanténidőszakban hatalmas kiugrás volt tapasztalható a netes keresésekben és így az online hirdetések is felpörögtek a webshopok jelentős részében.
Az igazi anyagi veszteség a turizmust, illetve a helyi szolgáltatásokat sújtotta. például kozmetikákat, borbélyszalonokat üzemeltető ügyfeleinket.
Milyen online marketing kampányra lesz elég mindez?
Egy lélegzetvételnyi időre, cégtől, napi kerettől, céloktól függően. Lesz, akinél ez 2-4 napra elegendő, talán egy hétre… Lehet, hogy a stabilan futó, meglevő kampányokon felül, ezzel pluszban “ajándékképpen” ki lehet tesztelni egy új kampánytípust, közönséget, netán egy új üzenetet.
Az egészen kicsi cégek, napi 1000 forint körüli kis büdzsével, ha maguk csinálják az Adwords kampánykezeléseiket, akkor talán egy hónapot ingyen kaptak. Nem tudom, ez nagyon egyéni. Az viszont biztos, hogy ezzel mindenki nyer, a kishirdető helyi boltostól nagy, több ezer termékes webshopig.
A Google-t sem kell félteni
Nagyon is átgondolt terv része ez, hiszen még jobb elköteleződést, lelkesebb hirdetőket, tapasztaltabb okosabb kampányokkal a későbbi időszak magasabb és magabiztosabb költéseit célozza meg. Ha megtartja és bátorítja a hirdetőit, azzal stabilabb, a változásokkal szemben ellenállóbb üzleti hozzáállást támogat.
Adwords ügynökségként mi mindenképpen pozitív hírként fogadtuk és mondjuk el az ügyfelek felé, hogy ez egy kézzelfogható anyagi segítség, amelyért nincsenek elvárások a jövőre nézve, nem kell érte helyezkedni, „jóban lenni” senkivel.
Illetve de: helyezkedni azt kell a vevőink, ügyfeleink felé a jó ajánlatokkal, pontos célzásokkal és a pozitív márkaüzenetekkel.