A Kulcsszótervező eszköz minden eddiginél finomabb és szegmentáltabb keresési kifejezések használatára összpontosít a hirdetéskezelés során. Nézzük át röviden, hogyan lehet vele gyorsítani és pontosítani a keresőmarketing kampányok előkésztését.
A kulcsszótervező eszköz használata eddig is rengeteg jó ötletet és lehetőséget adott
Online marketing ügynökségként sokféle területen dolgozó ügyfelek hirdetéskezelését végezzük. A nehézség csak ott volt, hogy kézzel kellett kiválogatni azokat, amelyeket majd a későbbiekben használni fogunk a search kampányok célzásához. A kulcsszavakat a kereső már eddig is csoportosította, de ez inkább szemantikai módon (jelentés-összefüggésben) történt. Azt, hogy az adott témára milyen találatok milyen rendszerben jelentek meg, azt utána gyakran kellett rendezni, kihúzni, mérlegelni. Sokszor a marketing tanácsadás egyik fő kérdéseként is ez merült fel, miként érdemes erre fókuszálni.
Leginkább a webshop hirdetéskezelés terén jelent nagy előnyt az újdonság
Ez egy webshop esetén, vagy egy speciális közönségre szabott szolgáltatás esetén meglehetősen hosszadalmas volt, gyakran fordultak elő kérdéses esetek.
Szűrési lehetőségeket eddig is be lehetett állítani, mint például a hely, a nyelv, vagy a keresési hálózat, illetve az időpont.
Ezen felül extra szűrőket is vehettünk fel a listába:
Ehhez jön most újdonságként az új, béta változat az eszközben, amikor a kereséseket már
- márka szerint, (brands, non brands keresések)
- Kiskereskedő szerint, (zara, intimissimi, stb)
- nem szerint: férfi, női, vagy gyermek, fiú, lányka
- egyéb tulajdonságok, pl. sportágak, cipőtípusok szerint teremcipő, trekking, futó, edző sneaker, loafer, stb…
- színek szerint is ad találatokat, így lehet ezt is nézni, pl, női fehérneműknél, fürdőruháknál (fehér csipkeharisnya, testszínű női alsó, fekete bikini, stb
Hogy mikor milyen szűrő jelenik meg, azt a rendszer adja ki, remélhetőleg ezen még lesz variáció.
Ami viszont hirdetéskezelés szempontjából hasznos, hogy az így nyert minőségi kulcsszavakat ugyanúgy tudjuk csoportosított ötletekbe (hirdetéscsoportokba) rendezni.
Mennyire ismert a brand?
A márka szerinti szűrés még egy közvetett értéket is mutat számunkra, ez pedig az adott márka ismertsége és népszerűsége a kereső közönség kérdései alapján. Nézzünk egy lekérdezést Budapestre, az elmúlt egy év sportcipőmárkáira:
Amint látjuk a kulcsszavak mennyisége és a keresési volumen nem mindig ugynaz, a Nike második helyen áll, holott a Hummelre van több kulcsszavunk.
Mire használható még? – egy finomított kizáró kulcsszólista elkészítésére is!
Ha nem adjuk meg a saját webhelyünket a kereséshez, hanem minél általánosabbra vesszük a keresést, akkor előjönnek olyan lehetőségek, melyekkel biztos, hogy nem akarunk élni. Ezeket külön lementve kizáró listát tudunk létrehozni, illetve akár bővíteni. Ez abból a szempontból is hasznos, hogy eleve kiszűrjünk minden olyan lehetőséget, amire van valamennyi keresés, de számunkra releváns eredményt nem hozna.
Duplán jól járunk: ezzel a hirdetéseink minőségi mutatója lesz jobb, illetve hatékonyabb a kampány, mert nem viszi el a büdzsét olyan kifejezés, aki hasonló, de biztos, hogy nekünk nem lenne hasznos. Online marketing ügynökségként pedig különösen fontos számunkra a hatékonyság a kampánykezelés során.
A kulcsszótervező új adataiból új információk is kinyerhetők.
Ezzel egyfajta új kitekintést is kapunk egy adott iparág mozgására, a trendek és a márkák viszonyára. Olyan adatok sorát, melyből akár ötleteket meríthetünk az organikus találatok közötti előrejutáshoz, illetve saját weboldalunk, webshopunk céloldali tartalmának optimalizálásához.
Online marketing ügynökségünk nem csak egy részterületet néz, hanem kell, hogy legyen egy kitekintésünk mindarra, amivel az adott webhely eredményesebb lesz.
Az új kulcsszótervező tesztelése során meglepően pontos és gazdag eredményt kaptunk. Szakmai szempontból akkor járunk jól, ha a kampányokat és a hozzájuk tartozó céloldalakat mindig a keresési szándékból kiindulva választjuk meg, ez a kampánykezelés, kampánytervezés kiindulópontja.
A Google Ads, Adwords hirdetések jobbá tételével a jobb megtérülés a célunk
A Google is azokat a hirdetéseket preferálja, melyek az ott és akkor a legjobb választ, megoldást adják a keresésre. Ez pedig a legtöbb esetben nem is pénzkérdés: vagyis akár a második helyre jutó, de relevánsabb hirdetéssel jobban is járhat az az adott webhely tulajdonosa, mintha minden erejéból minél több kulcsszóra akarná az első helyet megszerezni.
Okosan, célzottan rendezni, árazni a kulcsszavakat, ez a Google Search Ad kampánykezelés lényege. Ehhez készült egy fejlődő, kifinomult eszköz, melynek használatával alkalmasabban tudunk megjeleníteni, sokkal célzottabb hirdetéseket – vagyis jó felhasználói élményt adunk.
Marketing tanácsadás:
Ha gondban vagy a keresési kampányaiddal, a kulcsszavaid nem úgy teljesítenek, ahogy szeretnéd, akkor ne az árazást srófold az egekig, hanem beszélj Várkondi László Adwords szakértővel