Hogyan mérjük az online marketing kampányok sikerességét?

Online marketing mérések beállítása - Toptarget

Online kampányok mérése: cikkünkben röviden elmondom, hogy alapból mit érdemes mérni és hogyan?

Sokan minden mérés nélkül indítják kampányaikat akár több csatornán keresztül is. (például AdWords, Facebook, hírlevél, bannerhelyek, stb), és nem fogják megtudni, hogy melyik csatorna volt a legsikeresebb, honnan jött a legnagyobb forgalom. Ebbe a hibába néha nagyobb cégek is beleesnek: vagy nem mérnek, vagy rosszul állítják be.

Mivel mérjünk? A Google Analytics egy ingyenes és jó online marketing eszköz

A mérés lényege az, hogy az adott oldalakat, URL -eket megcímkézzük, paraméterezzük, így követhetővé tesszük a történéseket.
Nem újkeletű a dolog; mivel az online világban URL-címekről beszélünk, könnyen elláthatjuk azokat egyedi paraméterekkel. Ezáltal egyszerűen rögzíthetőek az adatok, honnan és milyen forgalom érkezett, melyik csatornából, kampányból, melyik kulcsszó hozta a legnagyobb bevételt. Bármit megadhatunk, amire szükségünk van.

Hol láthatom majd az eredményeket?

A Google Analytics olyan rendszert biztosít, amelyből pontosan meg tudod állapítani, honnan jönnek a vásárlások és látogatók. Természetesen nemcsak erre alkalmas az Analytics, mélyebb elemzések és megfelelő adatmennyiség után a kampányaidat sokkal jobban optimalizálhatod.
UTM paraméterezésnek hívjuk tehát azt a folyamatot, amely elengedhetetlen az online marketing területén. Legyen szó e-mail marketing kampányról, bannerekről, Facebook hirdetésekről vagy Facebook posztokról; ha mindent paraméterezel, mindig pontosan fogod tudni kampányok sikerességét.
Jó hír viszont, hogy mindezt a Google Ads (AdWords) automatikusan megteszi, tehát ebben az esetben nincs szükség felparaméterezni a kampányokat.
A Facebook hirdetéseket a rendszer ugyanúgy felparaméterezi, illetve a Facebook posztokat is. Ha azonban extra adatokra van szükségünk pl. egy poszt kapcsán, tehetünk bele egyedi UTM paraméterezett linket. ( Egyes social média publikáló szoftverek ezt a lehetőséget alapból fel is kínálják.)

Hogyan kell UTM címkézett linket készíteni?

Hogyan mérjük az online marketing kampányok sikerességét?

URL builder használata

Az egyéni url-ek elkészítéséhez a Google URL-buildert kell használnod, persze többféle paraméterezési cím működik. Beírod az adatokat, és kész is lesz az egyedi url, amit használhatsz a kampányokhoz.
Ezután, ha rákattint a felhasználó a már felparaméterezett linkre, a rendszer elküldi az adatokat a Google Analytics-fióknak, ami segítségével fogod látni, mely kampányaid a leghatékonyabbak. Nézd meg a forgalmi források Forrás/médium jelentést, illetve a kampányok, minden kampány fület. Ott fognak gyűlni az adatok.

Hírlevél mérése URL készítőben címkézett linkekkel

A hírlevél az egyik olyan online marketing csatorna, amit sokan elfelejtenek mérni, vagy épp elég annyi, amennyit elsőre a hírlevélküldő mutat. Fontos leszögezni, hogy a hírlevélküldő statisztikái úgymond az „ajtóig” kísérnek el (kiküldés, megnyitás, linkre kattintás) Viszont az érdekes rész majd az oldalban, a „boltban” történik. Ezt pedig már a hírlevélküldőből nem fogod megtudni! Mit érdemes tenni?
Miután megvan a különleges ajánlat, és már azelőtt állsz, hogy a hírleveledbe is belefoglaltad az ajánlatot, nincs más dolgod, mint felparaméterezni a linkeket, és ezt illeszted be a levélbe.
Több jó módszer van, attól függően, mit akarsz megtudni: ha csak annyi, hogy a látogató „híréevélből jött” akkor a forrás hírlevél. ha kampáénylevélből, akkor a kampány neve, a kampánylevél száma, a kínált termékek akár egyedileg.

Hogyan mérjük az online marketing kampányok sikerességét?Ha mérünk, tudunk optimalizálni is

A hírlevelet úgy tudod optimalizálni ezzel, hogy meg tudod nézni, például melyik linkből jött vevő? A levél elejéről? Végéről? Akciós bannerből? Gombról? – már nem lesz kérdés többé, így a következő leveledet ezzel a tudással írhatod meg!
Így már nem fogod elkövetni azt a hibát, hogy fogalmad sincs, milyen sikeres vagy sikertelen volt a hírleveles kampányod!
 

Bannerhirdetés mérése UTM paraméterezéssel

Médiahelyet vennél? Akkor ugyanúgy, a kattintható linket paramétezed. melyik banner, téma, kampány, akár a formátum, vagy az üzenet. Sokan vesznek látogatott oldalon hirdetéseket: számukra az, hogy mennyien látták, az sokszor édeskevés információ.
Érdekesebb viszont az, hogy az onnan jövő látogató vajon konvertált-e? Elég hamar ki fog derülni, hogy megéri-e ott hirdetni, vagy sem.

Miután tehát megadtad a linket, a cél-url-t, a következő paramétereket kell kitölteni:

Forrás: Ahonnan várható a forgalom, ahova tesszük a linket, azaz például: Hírlevél.
Médium: Ez lehet banner, hirdetés, stb.
Kampány: A neve a kampányodnak.
Kulcsszó: AdWords-ben adott kulcsszó, ha azt is szeretnéd mérni, melyik kulcsszó, milyen sikeres a keresési kampányod során. (Ez kevésbé használják.)
Tartalom: Itt bármit megjegyezhetsz, amiről beazonosíthatod a kampányt, szöveget, akár célcsoportot.
Az URL-készítő rendkívül egyszerűen használható, programozói tudás nélkül is. Ha eddig még nem foglalkoztál vele, mindenképpen szánj rá pár percet, hogy felparaméterezd az online marketing kampányaidat.
Adwords kampány kezelés, vagy Facebook Ad kampánykezelés során szolgáltatásunk tartalmazza minden mérés beállítását.  Levesszük ezt a terhet a válladról, folyamatosan kihozzuk a maximumot a kampányokból, hogy több és jobb forgalmad, magasabb bevételed lehessen.

Ezentúl minden online marketing kampányod forintra mérhető lesz!

Kérdezz tőlem nyugodtan, beszéljük meg milyen eredményekre vágysz a weboldaladdal, vagy webshopoddal! 
ÁRAJÁNLAT KÉRÉS