Ügyfelek és laikusok is gyakran felteszik nekünk a kérdést: „bonyolult az AdWords használata?” – erre általában azt szoktuk mondani, hogy hasonló egy repülőgép műszerfalához. Ha tudjuk, hogy mit hol keressünk, mit hol „szabad” állítani, akkor nincs probléma – minden más esetben elég nagy gondokat lehet okozni. Ebben a mostani cikkben összeszedtük azokat a típushibákat, amiket az új ügyfeleknél látunk, amikor átveszünk egy már korábban létrehozott fiókot.
1. Keresési Hálózat és Választott Display kampánytípus
Rendszeresen belefutunk olyan kampányokba, ahol ez a kampánytípus van kiválasztva. Ez az egyik „klasszikus” hiba – amit főként az okoz, hogy nagyon sok hivatalos AdWords súgóban is ezt olvashatjuk. Ettől függetlenül ez kerülendő beállítás, hiszen egy keresési kampánynál teljesen más célzások, beállítási lehetőségek érhetőek el, mint Display esetében: egy „öszvér” megoldásnál mindenképp hátránnyal indulunk. Arról nem beszélve, hogy sajnos a megjelenések túlnyomó része nem a keresési hálózaton fog elmenni, hanem a display részen. Egy ilyen vegyes kampánynál annyira fals eredmények fognak születni, hogy gyakorlatilag lehetetlenné válik az eredmények pontos kiértékelése és a kampány optimalizálása.
Arról, hogy mikor érdemes display- vagy keresési hálózaton hirdetni, itt írtunk korábban: Facebook vs. Google AdWords: mikor hol érdemes hirdetni
2. Földrajzi célzás
Ennek a típusú hibának két változatával szoktunk találkozni: az egyik, amikor „elfelejtenek” beállítani célzást: ez azért kellemetlen, mert így tényleg az egész világot lőjük a hirdetéssel. Ha ez ráadásul egy Display kampány esetében valósul meg, akkor még nagyobb a probléma (keresési kampánynál a magyar nyelv sajátosságai miatt egy fokkal „jobb” a helyzet, de ettől függetlenül nem ideális).
A másik, elterjedtebb hiba, amikor maga a földrajzi célzás jó, azonban a speciális helybeállításoknál az alapértelmezett „Földrajzi helyen tartózkodó vagy iránta érdeklődő” beállításon hagyjuk. Természetesen vannak olyan esetek, amikor célszerű ezen hagyni (pl. turisztikai hirdetéseknél a külföldön tartózkodó, de Magyarország iránt érdeklődők miatt), de az esetek túlnyomó részében ez egy hibás beállítás lesz.
Ez azért rossz, mert azon felül, hogy megjelenik a hirdetés olyanok számára is, akik nem tartoznak bele a célcsoportunkba, még le is kattintják a hirdetéseket, tehát fizetni kell utánuk.
Amennyiben teljesen jól vannak beállítva ezek a beállítások, akkor is érdemes rendszeresen felülvizsgálni a földrajzi megjelenést, mert előfordul, hogy egy-egy várost/megyét/irányítószámot érdemes kizárni, mert csak a pénzt viszi, de bevételt nem hoz!
3. Nyelvi korlátok
Amikor az AdWordsben megcélzunk egy nyelvet, akkor nem az alapján célzunk, hogy a felhasználó tényleg beszéli-e azt a nyelvet (ezt ugyebár nem tudhatjuk…). Ez a célzás úgy működik, hogy a rendszer megvizsgálja, hogy a felhasználó milyen nyelvű keresőt használ: ha google.hu-t akkor magyar, ha gooogle.co.uk-t, akkor angol, stb. Mivel itthon nagyon sokan használnak angol keresőt, ezért érdemes a magyar nyelv mellett az angolt is mindig felvenni!
Display hirdetések esetén ez úgy módosul, hogy ott a rendszer a használt böngésző nyelvét is figyelembe veszi, így ott is érdemes hasonló módon eljárni, hiszen sokan használnak angol böngészőt.
4. Rossz ajánlattételi stratégia
Nagyon hangzatosan vannak megfogalmazva a különféle ajánlati stratégiák leírásai, azonban van egy nagyon fontos dolog, ami nincs itt leírva: mégpedig az, hogy ezeknél a licit-automatikáknál szükség van előzmény-adatokra, statisztikákra ahhoz, hogy jól tudjon dolgozni. Eszünk ágába se jusson például Cél-CPA (ügyfélszerzési költségre optimalizálás) stratégiát választani úgy, hogy nem volt legalább 25-30 konverzió 30 napon belül. Értelemszerűen minél több az adat, annál jobban tud dolgozni a rendszer is.
5. Éjjel-Nappal Hirdetés
Ha csak nem új kampányról van szó, szinte biztos, hogy nem jó az, ha 0-24ben hirdetünk: biztosan van „holt időszak”, amikor bár vannak kattintások, de konverzió egyáltalán nincs. Érdemes ezeknek az időszakoknak legalább negatív korrekciót adni, de leginkább ki is kapcsolni a hirdetéseket ezekben az órákban, hogy az értékes időszakra fókuszálódjon a napi költségkeret.
Akkor is célszerű beállítani ezt az ütemezést, ha olyan szolgáltatást hirdetünk, ami „azonnali”. Ha például azonnali futárszolgálatot üzemeltetünk, akkor azokban az órákban nem célszerű hirdetni, amikor nem akarunk „futárkodni”.
+1. Mobil alkalmazások kizárása Display kampányból
Ez is egy klasszikus hiba, amikor a display kampányban a mobilalkalmazásokat nem zárja ki a kampánykezelő. Ezzel az estek 99,9%-ban azért van gond, mert így a hirdetések túlnyomó része mobilalkalmazásokban (például játékokban) fog megjelenni, ahol túlnyomó részt „véletlenül” kattintják le a felhasználók. Az se ritka eset, hogy nem az „kattintja le”, akire mi célzunk, hanem annak 6-8 éves gyereke, akinek odaadta a telefonját játszani.
Tehát, ha csak nem mobilalkalmazást hirdetünk, akkor érdemes kizárni teljes mértékben ezeket a megjelenéseket. Ehhez csupán annyit kell tenni, hogy elhelyezés-kizárásként felvenni az adsenseformobileapps.com címet.
Ha kérdésed lenne vagy felkeltettük az érdeklődésedet, kérd neked szóló, egyedi árajánlatunkat!
ÁRAJÁNLAT KÉRÉS