Hogyan hirdesd meg több száz terméket vagy szolgáltatást?

Mielőtt kétségbeesnél, hogy neked kellene összeszedni minden terméked vagy szolgáltatásod külön aloldalára vagy kategóriaoldalára landoltató kulcsszavakat, és ebből a termésből felépíteni a kampányokat, hirdetéscsoportokat, a hirdetésszövegeket pedig megírni, nyugodtan fellélegezhetsz: van megoldás, nem is akármilyen! A Google Ads rendszerén belül található egy olyan kampánytípus, amely megkönnyíti a dolgunkat! Még a jól kidolgozott, szorgos munka során is előfordul, hogy kimarad egyes szókészlet, szóhasználat, de legfőképpen termék megnevezés, amit figyelmen kívül hagyhatunk. Nem gondolunk arra, hogy a felhasználó számára érdekes lehet és keresi azt a terméket.
Sokszor, ha új termék, vagy szolgáltatás kerül fel a weboldalra, előfordul, hogy ezek jóval később fognak a Google AdWords felületére is felkerülni, mert a rengeteg termék feldolgozása, figyelése, a kampány optimalizálása mellett körülbelül lehetetlen.
A dinamikus keresési hirdetés lehetővé teszi, hogy minden releváns és pontos keresésre megjelenhess.

Hogyan működik a dinamikus keresési kampány?

A webhely tartalmát használja fel rendszer: a felhasználó a Google keresőben keres, és ha ez a szó, kifejezés meg is található a honlap egyik aloldalának a címében vagy az adott szó többször is előfordul az oldalon, akkor a Google azt kulcsszónak tekinti, és megjeleníti a hirdetésedet.
Általában a weboldal címsorát (title tag) jeleníti meg Főcímként, ahogy a kulcsszót is legtöbbször innen veszi, ezért nagyon fontos, hogy a termékeid/szolgáltatásaid úgy legyenek elnevezve, hogy benne legyen az a kulcsszó amire a potenciális vásárlók kereshetnek.

Példa: A termék neve 44-es barna bakancs. Ez a név fel van tüntetve az adott oldalon a title tag-ban és az oldalon a <h2> tag-ban is, valamint a termék leírásban szintén szerepel még párszor ezek verziója. A Google a következő releváns kulcsszavakat találja ami megjelenítheti a hirdetésedet:
barna bakancs, 44-es bakancs, 44-es barna bakancs és ezek többesszáma elírása.

A megjelenő hirdetés az adott oldal linkjét fogja használni, tehát oda viszi a látogatót a termékhez.
A Főcím ez lesz: 44-es barna bakancs (esetleg kiegészíti a weblapod nevével)
A leírásokat felváltva megjeleníti és a jobban teljesítő leírás egy idő után gyakrabban jelenik majd meg.

dinamikus keresési hirdetés
Milyen célzást lehet használni?

  • Minden weboldal: ebben az esetben a Google-index határozza meg a releváns kereséseket és jeleníti meg a hirdetést.
  • Adott oldalak: itt érdemes kategória oldalakat külön megadni, hogy a leírást mindenképp adott csoportokra/típusokra szabhasd. Beállíthatsz olyan oldalakat, melyekben csak adott szavak szerepelnek, másik lehetőség, hogy az adott szöveg az URL-ben szerepeljen, vagy az oldal tartalmában.
  • Oldalhírcsatorna: ez egy a hirdető által feltöltött és frissített adattáblázat, amiben a hirdetendő termékek linkjei vannak. Tehát lehetőség van arra, hogy ne az összes terméket hirdesd a weboldalon, hanem csak azokat, amiknek például az ára több, mint 3000 Ft, mert ennél olcsóbb terméket nem túl gazdaságos hirdetni az AdWords-ön keresztül.)

Fontos megemlíteni, hogy azok a termékek, amelyek nincsenek raktáron, készlethiány áll fenn, mindenképp zárd ki. Ezt egyszerűen úgy tudod megoldani, hogy megnézed a weboldalad mit ír ki azoknál a termékeknél amelyek nem kaphatóak jelenleg. Ez után a kizáró dinamikus hirdetéscélzások menüpontban felveszed az oldaltartalom tartalmazza szabályt és a következő mezőbe beírod ami a weblapodon szerepel, vagyis a lenti példában a „Nincs raktáron”:

dsa-kizaras2

Összefoglalva nemcsak időt takarítasz meg, de a legrelevánsabb felhasználóidat éred el vele. Ezenkívül gyakran és automatikus frissülnek a hirdetéseid. A hirdetésszövegeidnek is nagyobb lesz az átkattintási aránya, ha a hirdetésedben és a weboldalon is a felhasználó a számára megfelelő tartalmat találja.

Kipróbálnál egy új kampánytípust is? Olvasd el a bejegyzésünket a Performance Max kampányokról!

Ha felkeltettük érdeklődésedet kérd neked szóló, egyedi árajánlatunkat!
ÁRAJÁNLAT KÉRÉS