A Google AdWords rendszere folyamatosan változik. Ez nemcsak a felületre igaz, hanem az algoritmusok fejlesztésére, új funkciók bevezetésére is. Számos újdonság közül, most mi is megosztunk egy fontos hírt a webhelykonverziókkal kapcsolatban.
Mint tudjuk, ha az AdWords hirdetésre kattintanak a felhasználók, a rendszer elhelyez egy cookie-t, ami tárolja azokat az információkat, amelyek a kattintásra vonatkoznak. Amikor valaki vásárol, tehát konverziót hajt végre, a telepített címke lefut, és az adatokat visszaküldi az AdWordsnek.
Vannak olyan böngészőbeállítások, amelyek mellett nem érhetők el azok a cookiek, amelyeket a Google a hirdetéskattintásokhoz szeretne felhasználni. Emiatt a Google néhány változtatást vezet be.
Ha fiók számára engedélyezted már az automatikus címkézést, és implementálva van az Analytics is, a Google a „Google Kattintási Azonosítót” egy másik, új Google Analytics cookie-ban fogja tárolni. Ha a két fiók össze van kapcsolva, akkor az AdWords konverziós címke ezt az újat használhatja majd, mivel megjelenik a „konverzió” nevű oszlopban is. Van lehetőség arra persze arra is, hogy leiratkozzunk erről a beállításról, amennyiben nem szeretnénk, hogy az Analytics új cookie-jára bízzuk az adatokat.
A Konverzió oszlopban is benne lesznek tehát ezek az újabb konverziók, hogy a teljes számukat lehessen megbecsülni. Ezek a keresési kampányok ugyanazon az eszközön történő kattintás, majd konverziót is végrehajtó esetében mérhető.
Érdemes figyelni és nyomon követni a következő hónapok jelentéseit. Ha például Cél-CPA, vagy Cél-ROAS ajánlattételt használsz, és forgalomcsökkentés történik utána, módosíthatók a célok, ha esetleg ez bekövetkezne. Ha manuális, kézi CPC-t használsz, a teljesítmény értékelésekor előfordulhat, hogy bizonyos konverziók esetleg nem szerepelnek a jelentésben.
További információt itt találsz a témában!
Ha kérdésed lenne vagy felkeltettük az érdeklődésedet, kérd neked szóló, egyedi árajánlatunkat!
ÁRAJÁNLAT KÉRÉS