Hol vannak a Google hirdetéseim?

Miért nem jelennek meg minden keresés alkalmával a hirdetéseim? Miért csak az 5. helyen, néha viszont a 4. vagy 3.-on látom a szövegeket? Miért a konkurens hirdetései vannak állandóan az 1. pozícióban?

Ilyen és ehhez hasonló kérdéseket kapunk nap mint nap. Tisztázzuk az elején, hogy nincsenek külön dedikált szabályok, amelyek minden egyes „AdWords problémára” megoldást adhatnak, viszont a legtöbb esetben az alábbi opciók az esélyesek.

Miért nem jelennek meg a hirdetéseim állandó jelleggel?

search_logo
 

Kezdjük először is a költségkerettel. Ha korlátozva van a kampányod a megadott napi költségkereted miatt, akkor egyértelmű, hogy nem fogsz megjelenni minden egyes keresést követően. Pláne nem fogsz az első helyen szerepelni.

Normál vagy gyorsított?

Az AdWords beállításai közül a megjelenítési mód esetében két opciót lehet választani: normál vagy gyorsított. Ez azt jelenti, hogy a költségkeretet optimálisan vagy épp ellenkezőleg osztja el. Nyilván nem akarjuk, hogy a hirdetéseid minél hamarabb lepörögjenek a kulcsszavakra, amikre hirdetünk. Bár akkor nagyobb valószínűséggel jelennél meg minden egyes keresésre, viszont már délelőtt 11 óra után egyáltalán nem bukkanna fel a Te hirdetésszöveged. Miért? Mert kimerülne addigra a napi kereted. A normál beállítási mód viszont úgy optimalizálja a hirdetéseket, hogy azokat a költségkeretednek megfelelően rotálja egész nap (de legalábbis napközben). Egyenletesen osztja el a kampányra szánt pénzt.
Hol vannak a Google hirdetéseim?

Keresési micsoda?

Ha a keresési megjelenítési részesedés is alacsony százalékot mutat – ez szintén összefügg az anyagiakkal – azt jelentheti, hogy túl kevés a napi költségkereted a fiókban megadott kulcsszavakhoz képest, főleg ha nagyon általános jellegű szavakat adtál meg, amire akár napi többezer keresés van. Ennek az lesz az eredménye, hogy a kulcsszavaidra kereséskor csak elvétve bukkannak fel a hirdetéseid. Ahogy benne is van a nevében, a felhasználók Google-ben indított keresésére mennyi a százalékos megjelenésed. Jobb esetben 70% felett van ez a szám, de természetesen a 100% az már elég jó. Érdemes ellenőrizni a költségkeret miatt elveszett részesedést, mert ha ez több mint 20-30%, akkor elsősorban a napi kereteddel van gond, viszont ha a rangsor miatt elveszett keresési részesedés magas, akkor alacsony a CPC-ajánlatod és/vagy rossz a kulcsszavak minőségi mutatója.

Ajánlatkorrekció napokra, napszakokra

Ha az AdWords szakértőd a rendelkezésére álló adathalmaz elemzése után, úgy állítja be a hirdetésütemezést, hogy adott kampányok esetén a jól konvertáló időszakokra ajánlatkorrekciót használ, akkor szintén lesznek olyan időszakok, mikor kevésbé jönnek fel a hirdetéseid. Viszont ha vannak olyan órák vagy napok, amikor gyengén teljesítenek, a fiókkezelőd korlátozza a megjelenést negatív irányba. Lehet, hogy Te pont egy ilyen órában keresel rá a kulcsszavadra, hogy vajon megjelensz-e.

Földrajzi célzás

A kampányaid ideális esetben úgy vannak beállítva, hogy csak azoknak a tartózkodási helyén jelenjenek meg, akik a célközönséged. Ha éppen ezen kívül tartózkodsz, akkor számodra nem fog megjelenni a hirdetésed.

IP-cím kizárása

Amennyiben lehetőség van rá, mindig kizárjuk a hirdető cég irodáinak IP-címét, így nem fordulhat elő, hogy az ott dolgozók rákeresnek a saját kulcsszavaikra, amitől romlik a CTR és idővel emelkedik a kattintás ára is.

Kizárás demográfia szerint

Amennyiben indokolt, úgy állítjuk be a kampányokat, hogy azok bizonyos korú és nemű embereknek ne jelenjenek meg. Ez nem találgatás, a Google nagyon pontosan meg tudja határozni mindenkiről a legfontosabb tulajdonságait, így ezzel pénzt spórolhatunk, hogy csak annak jelenjen meg a hirdetés, aki potenciális ügyfél/vásárló.

Mobil, tablet, számítógép…

Másik opció, ha mobilról keresnél rá a kulcsszavadra, mert valami eszedbe jut, és kíváncsi vagy, hogy szerepel-e a hirdetésedben, viszont nem jelensz meg megint. Amiért nem láthatod a hirdetésed, az azért van, mert nagyon rosszul teljesített a mobilról jövő forgalmad, ezért az eszközre szintén került egy negatív korrekció. Másik opció miatt is kerülhet rá ajánlatkorrekció: nem mobilbarát az oldalad. A felhasználói élmény miatt semmi értelme, hogy mobileszközökön is fussanak a kampányaid. (Ez utóbbi viszont luxus már a mai „Okostelefonok” világában.)
 
Hol vannak a Google hirdetéseim?

Nagy a konkurencia?

Ha 5. vagy 6. pozícióban szerepel többségben a hirdetésed, az sajnos, szintén összefügg a költségkerettel. Az AdWords az első oldali, az oldal tetejére vonatkozó ajánlatbecsléseket, valamint a top 1. helyre szóló ajánlatokat is megmutatja. A nagy verseny miatt olykor hatalmasak ezek a különbségek. Általában próbálunk ezeken spórolni, ha kevés a napi keret és brutál drága a kulcsszó. Ez utóbbi esetben érződik igazán, hogy néha vagy szinte mindig az 5. és 6. helyen jelensz meg.
Mindezek mellett a minőségi mutató is nagy befolyással bír. Ez a következő összetevőkre vonatkozó becslés: hirdetések, kulcsszavak és céloldalak. Adott kulcsszóra a lehető legegyértelműbb hirdetésszöveg jelenjen meg, és a lehető legrelevánsabb oldalra landoltasd az érdeklődőt. Érdemes jól csinálni, mivel minél magasabb ez a mutató, annál jobb pozícióban leszel alacsony áron.
A konkurensed pedig… nos, ő lehet (SŐT BIZTOS), hogy többet költ AdWords hirdetésre, ha mindig a top 1-ben szerepel.

Ugye, nem nézegeted óránként a hirdetésedet?

Hol vannak a Google hirdetéseim?
 
A Google egyik lehetséges magyarázatával egészíteném ki ezt a listát. Ha rendszeresen keresed meg a hirdetésedet a Google-ön keresztül, de soha nem kattintasz rá, akkor egy idő után előfordulhat, hogy többé nem látod a hirdetést. Ez azért van, mert a Google rendszere felismeri a számítógéped, és nem jelenít meg olyan hirdetéseket, amelyek vélhetően nem érdekelnek. Ha nagyon kíváncsi vagy, hogy jelensz meg a keresőben, akkor erre van egy szuper találmány az AdWords felületén, amit úgy hívnak, hogy Hirdetés-előnézeti és –diagnosztikai eszköz.
Ha folyton keresed a hirdetéseidet, akkor rontod a statisztikát. Persze, reméljük, hogy legalább nem kattintasz rá a hirdetésedre. Nincs se időd, se kedved belépni az AdWords felületre? Kérd meg nyugodtan a szakidat, és biztos elküldi Neked a linket, amin megnézheted, hogy hol jelensz meg és kik mellett! (Erről egyébként már itt írtunk.)
Ha felkeltettük érdeklődésedet kérd neked szóló, egyedi árajánlatunkat!
ÁRAJÁNLAT KÉRÉS

Felturbózzuk a bevételeit?

Adja meg az elérhetőségét és segítünk!