Sokszor halljuk, hogy a Display hálózaton indított kampányok esetében nehéz olyan célzást választani, ami tényleg jól működik és nemcsak szórja a pénzt. Természetesen, sokszor hoz jó eredményeket, de ugyanennyi esetben állítható – ha nem több alkalommal – az ellenkezője is.
Még ha működhetne is a Display kampány egy-egy vállalat esetében (és most nem a Remarketing kampányokra gondolunk), sokan nem tudják használni ezeket a célzásokat. Ilyen fejfájást okozhat például a kulcsszavak célzási módszere. Túl tág közönséget ér el, és hol jön konverzió valamilyen formában, hol nem. De akkor nagyon nem.
Nos, egy ideje már nem kell aggódni, ugyanis a Google segít nekünk. Ezt a célzási módszert két opcióra bontotta: közönség és téma.
Mégis mit jelent, hogy így kettészedték?
A tartalom szerinti kulcsszavas célzás lényege az maradt, ami eddig is: olyan weboldalakon jeleníti meg a bannereket, ahol a Google „gépezete” talál ilyen kulcsszót, tehát kapcsolódhat valamilyen formában a hirdetésed az oldal tartalmához. Például az egyik hírportálon a felhasználó babákkal kapcsolatos témában olvas, és ha Te pont babaruhákat hirdetsz, megjelenhetsz ezen az oldalon is.
A közönség szerinti kulcsszó célzása viszont picit már más: itt a felhasználót figyeli, azaz tudja, hogy adott látogató miket néz, miket olvas, tehát érdeklődik a baba ruházat iránt – hogy maradjunk ennél a témánál. Így olyan felhasználót talál meg a Google, akit az átlagosnál jobban érdekelhet a terméked.
Úgy kell ezt elképzelni, mintha a Google külön gyűjtené a cookie-kat adott témakörökhöz, kategóriákhoz, és ezt a listát használva jelenítené meg a bannereket a felhasználóknak.
Hogy egy kicsit a csatornafolyamatot is ábrázoljuk: a tartalmi kulcsszó listában szereplők a funnel alsó részén, azaz a vásárlási folyamat elején tarthatnak, a közönség listában szereplők viszont már a csatorna közepén. Tehát relevánsabb embereket érhetsz el így.
Ha bővebben érdekel a téma, és kicsit belemennél még a Display adta lehetőségekbe, akkor ebben a videóban hallhatsz még más okosságokat is.