Konverziómérés: mi az és mire jó

Nagyon röviden összefoglalva konverziónak azt a felhasználó általi műveletet tekintjük, ami a cég számára értékkel bír. Ezek viszonylag széles skálán mozognak, de alapvetően két részre tudjuk osztani őket: mikro- és makro konverziókra.

Mikro konverziók

Mikro konverziók közé az apróbb, a felhasználó elköteleződését jelző „mérföldkövek” tartoznak. Ezek azok a pontok, amik végül elvezethetik őt a fő célhoz: szolgáltatás megrendeléséhez vagy a vásárláshoz, azaz a makro konverzióhoz.

Ilyen mikro konverzió lehet a hírlevélre feliratkozás, egy ingyenes letölthető anyag letöltése e-mail címért cserébe. De ide tartozik az oldalon található e-mail címre, telefonszámra kattintás is, mivel ez nem 100%-ban lemérhető, hogy mi lesz a vége a műveletnek.

Tehát összefoglalva: minden olyan mozzanat, ami az értékesítési lépéssorban előrébb „tereli” a felhasználót az elsődleges célunk felé, az mind mikro konverzió.

Makro konverziók

Ahogy az a mikro konverzió bemutatásából következik, a makro konverzió a legfontosabb esemény, amit a felhasználó elkövethet az oldalon. Ez lehet vásárlás, a szolgáltatás megrendelése, egy közösségi oldalra történő regisztráció*, egy applikáció/szoftver letöltése. Tehát minden olyan, amit „forintosítani” lehet.

*a regisztráció lehet mikro konverzió is abban az esetben, ha pl. a regisztrált felhasználók számára freemium szolgáltatást nyújtunk, azaz az ingyenes szolgáltatásokon felül egyes funkciók csak fizetés ellenében használhatóak (pl. játékon belüli fizetés a gyorsabb előre haladásért; hirdetések kikapcsolása apróbb fizetésért cserébe; részletesebb elemzések lekérése, stb.)

Miért jó a konverziómérés?

Konverziómérés nélkül gyakorlatilag csak szórjuk ki az ablakon a pénzt minden online csatornán, ahol csak megjelenünk. Ha nem mérünk konverziókat, akkor honnan tudjuk, hogy például a Google AdWords-ben elköltött 10.000 Ft megtérült-e?

Ez az egyik legfontosabb mérőszám minden statisztikában: ez alapján tudjuk megítélni, hogy melyek azok az online kommunikációs csatornák, ahol megéri ott lennünk, mert nyereséget hoznak a cégnek, hiszen nem mondható ki általánosságban, hogy az AdWords jó mindenkinek, vagy hogy az Instagram semmire se jó (vagy fordítva).

Mit érdemes mérni?

Mondhatnánk azt is, hogy mindent. A kérdés, hogy mire akarjuk használni? Fontos, hogy a túl sok cél gyakran átláthatatlanná teszi a kiértékelést: főleg, ha nem tudjuk azokat megfelelően súlyozni.

Minden eset más és más, de összeszedtük a legáltalánosabb konverziós pontokat:

  • Vásárlások, szolgáltatás megrendelése: Fontos, hogy a vásárlás értékét is mindig adja át a webshop az analytics-nek, hiszen így látjuk csak a költség-bevétel arányt!
  • Telefonszámra kattintás
  • E-mail címre kattintás
  • Kapcsolati űrlap kitöltése
  • Új felhasználó regisztrációja
  • Hírlevél feliratkozás
  • E-book letöltés
  • Alkalmazás letöltés

 

Ha kérdésed lenne vagy felkeltettük az érdeklődésedet, kérd neked szóló, egyedi árajánlatunkat!

ÁRAJÁNLAT KÉRÉS