…amit mindenképp tudnod kell
Sokszor látjuk új ügyfelek esetén, hogy használják a Google Analytics ingyenes webanalitikai eszközt, de mégis van jó pár alapvető hiba, ami miatt rosszul értelmezhetik az adatokat. Lássuk először is, hogy mi ez a Google Analytics.
Analyticsről röviden
2005 óta lehet igénybe venni az eszközt, aminek persze van egy fizetős változata is, de nagyon sok mérés és lehetőség adott az ingyenes verzióban is. Mivel egy analitikai rendszerről van szó, olyan jelentéseket, statisztikákat tudsz elemezni, melyek segítenek a további döntésekben. Néhány fő metrika, amikre többek között választ kaphatsz:
- honnan érkeztek a látogatóid
- mekkora volt a visszafordulási arány
- mi a látogatóid életkora
- melyik oldalt látogatták többen
- hol léptek ki a leggyakrabban
- milyen forrásokból érkeztek
- és mely forrásból jött a legnagyobb bevétel.
Természetesen sokkal mélyebb statisztikákat is elemezhetsz, sokkal több adat áll rendelkezésedre, mint gondolnád. Legtöbb AdWords hirdető sincs tisztában azzal a rengeteg kiaknázatlan lehetőséggel, amit az Analytics nyújt.
Az alábbi fontos Analytics beállításokat nagyon sokan kihagyják a kezdetek kezdetén, és nem értik, miért nem látják az adatokat pl. AdWords-ben, vagy hogy az adatok, amiket látnak, miért tűnnek túlságosan is irrelevánsnak.
Ez a 4 legfontosabb és kihagyhatatlan lépés:
Kösd össze az Analytics fiókot az AdWords fiókoddal
Ugyanis csak így tud az AdWords és az Analytics kommunikálni egymással, hogy részletesebb adatokat láthass minkét felületen. Ennek a beállításnak köszönhetően láthatod AdWords-ben is többek között az oldalon töltött időt a kampányaidnál, vagy a visszafordulási arányt. De az Analytics rendszerén belül is láthatod, mely kampányok voltak a legsikeresebbek.
Nézetek
Az Analyticsben létre tudsz hozni külön nézeteket, hogy ne keveredjen és/vagy higuljanak az adatok. Például, ha csak magyarországi forgalmat szeretnéd látni. Kizárhatod a Te és kollégáid IP-címét is, hogy ne torzítsa az adatokat, mindenképp szükséges lépés több nézetet létrehozni.
Mik a céljaid?
Másik fontos lépés célokat beállítani. Ilyen például a hírlevél feliratkozás, e-book letöltés, vásárlás, ajánlatkérés, adott oldal megtekintője, adott gombra kattintás. Mérj mindent amit lehet és tudsz! A különböző mérésekről a Konverziómérés: mi az és mire jó? című cikkünkben írtunk!
Tranzakciók Analytics-ben
Nagyon fontos az e-commerce beállítások elvégzése a webshopok esetében. A bevételedet is láthatod közvetlenül az AdWords fiókodban, és azonnal kiderül, hogy megtérül-e az erre a csatornára fordított pénz. Ezen belül is pedig, hogy mely kulcsszavak pazarolja a kereted nagy részét, vagy melyik terméked az, amit egyáltalán nem keresnek az emberek.
Az Analytics-ben pedig az említett beállítások után könnyen elemezheted, hogy mennyi bevételed származott. Mire érdemes és kell többet költeni, vagy éppen melyik csatornából kell visszavenni a pénzt és máshogy allokálni a keretet.
Ha kérdésed lenne vagy felkeltettük az érdeklődésedet, kérd neked szóló, egyedi árajánlatunkat!
ÁRAJÁNLAT KÉRÉS