5 alapvető hiba, amit kezdő AdWords hirdetők elkövetnek

Az újdonsült hirdetők számára minden alapvető, az AdWords rendszere által feldobott lehetőségeket választják első kampányuk létrehozásakor. Természetes, hogy a vállalkozás vezetése mellett nem fogják a Google Súgót végigolvasni, vagy az ezzel foglalkozó portálokat végigpörgetni. A következő pontokban összeszedtük, mire érdemes odafigyelniük a hirdetőknek.

  1. Nem használnak kulcsszóegyezést

Háromféle egyezési típust ismerünk, ami minden Google AdWords tudnia kell. Ugyanis ha csak általános egyezéssel veszed fel a kulcsszavakat, amire szeretnéd, hogy megjelenjenek a hirdetéseid – azaz simán beírod, hogy fehér öltöny – minden szinonimára, elírásra, nagyon tág kifejezésekre is meg fog jelleni a hirdetésed. Ilyen például a fekete kabát.

Megkülönböztetünk pontos egyezést, amikor pontosan a fehér öltönyre fogsz megjelenni (most már az ékezet nélküli és a ragozási formák is beleférnek). Beszélhetünk a kifejezés egyezésről is, amikor előtte, utána is behúz egy szót, például csinos fehér öltöny rendelés. Illetve az elírásokra, ékezet nélküli változatokra, ragozott formájú kulcsszavakra is megjelenhetsz. Az általánosegyezés+módosítóval szintén behúzhatók azok a kulcsszavak, amelyre talán nem is gondoltunk, nem számít a sorrend, valamint az elírásokat se kell felvenned.

 

  1. Nem használnak kizáró kulcsszavakat

Miközben tervezed a Keresési Hálózaton futó kampányodat, és gyűjtöd a kulcsszavakat, amikre szeretnéd, hogy megjelenjen a hirdetésed, ki kell gyűjteni azokat a szavakat is, amikre viszont nem szeretnél a találatok között feltűnni. Nagyon fontos, mert ha például egy fizetős szolgáltatást szeretnél hirdetni, az „ingyenes” szóra nem lenne releváns a hirdetésed!

  1. Nem használnak bővítményeket

A bővítmények használata több tekintetben is fontos. Egyrészt több információval tudod kiegészíteni az üzeneted, ami eddig „csak” a hirdetésidben szerettél volna közölni. A Google AdWords is jobban díjazza, ha a legtöbb lehetőséget kiaknázod, amiket nyújt. Másik opció pedig, hogy minél „nagyobb” a hirdetésed, azaz elfoglalja a monitorod legnagyobb részét a bővítményekkel együtt, annál nagyobb az esélye, hogy megnő a hirdetés átkattintási aránya is. (Természetesen, ha releváns az üzeneted.) A mobil kis képernyőjén pedig az első helyen lévő, bővítményeket használó hirdetések teljesen uralják a képernyőt. Csak a te hirdetésed fog látszani.

  1. Nem hirdetnek brand-re

Miért, ha az organikus találatok között az első helyen szerepelünk? – Nos, azért, mert a konkurensed is hirdet rád. Ez az esetek 90%-ában igaz. Bár nem jelenik meg a hirdetésünk minden egyes keresésre, attól még jó néhány vásárlást vagy lead-et elhozhat, pedig valójában téged keresett a vásárló.

  1. Nem tesztelik az optimális hirdetési pozíciót

A költségkeret és a max cpc ajánlatod mind-mind számít abban, hogy milyennek ítéli meg a Google AdWords a hirdetési rangsorod. Emellett a minőségi mutató is számít, hogy adott keresés esetén megjelenik-e a hirdetésed, és ha igen, akkor hányadik pozícióban. Még ha egy tökéletesen felépített AdWords-fiókban a kampányod a legjobb helyen, a legjobb minősében jelenik meg, közel sem biztos, hogy eléri a kívánt célt. Nyilván függ attól, hogy a kattintások, a webhelyforgalom vagy a konverzió a fontos. Nem feltétlen az első helyen fogod a célodnak megfelelő konverziókat beseperni. Tesztelj!

 

Ha kérdésed lenne vagy felkeltettük az érdeklődésedet, kérd neked szóló, egyedi árajánlatunkat!

ÁRAJÁNLAT KÉRÉS