Az áralapú versenyképességről szóló jelentés csak nemrég jelent meg a Google Merchant Centerben. Ez az új riport eszköz megmutatja, hogy az ön árai hogyan tudnak versenyezni a konkurens hirdetőiéivel a Google Shopping kampányokban.
Hogyan kezdje?
A jelentés a GMC bal oldali menüjéből érhető el, a Növekedés funkció alatt. A használatához először csatlakoznia kell a Market Insights programhoz. Ez a jelentés kizárólag a Shopping hirdetésekre vonatkozik, azaz nem tartalmaz más adatokat (a Helyi készlethirdetések vagy a Shopping Actions adatait).
Mit mutat meg az áralapú versenyképességről szóló jelentés?
A termékei versenyképességét az árak szempontjából – ha a megfelelő adatok rendelkezésre állnak – kategória, terméktípus és márka szerint.
Hogyan használja az áralapú versenyképességről szóló jelentést?
A jelentés két mutatót tartalmaz:
- Az összehasonlítási ár feletti és alatti, illetve azzal megegyező árak
- Nincs összehasonlítás
Ha mélyebben, termékenként elemezzük az árakat, az alábbi mutatók vannak a segítségünkre a konkurenciafigyelésnél.
Az „above benchmark price”, azoknak az aukcióknak a százalékát jelöli, ahol a termékei több, mint 1%-kal magasabbak az összehasonlítási árnál. Az „at benchmark price”, azaz az összehasonlítási áron azoknak az aukcióknak a százalékos arányát mutatja, ahol a termékek árainak a különbsége +/–1% körül van, a „below the benchmark price” pedig azoknak az aukcióknak a százaléka, amelyeken az ön termékeinek árai legalább 1%-kal magasabbak az összehasonlítási árhoz képest.
Ha nincs összehasonlítás, akkor nem áll rendelkezésre elég adat az összehasonlítási ár kiszámításához.
Termékszintű jelentés
Adott időszakra vonatkozóan megnézheti a termékére érkezett kattintásokat, a termékének árát az összehasonlítási árhoz viszonyítva, valamint a termék árának jelenlegi és múltbéli eltéréseit az összehasonlítási árhoz képest. Szűrheti, rendezheti és letöltheti a jelentést.
Miért fontos ez a jelentés?
Az árazás nagy szerepet játszhat a termék Google láthatóságának és a Google Shopping kampányok forgalmában egyaránt – ezt kutatások is bizonyították. A Google pedig már tavaly előrejelezte, hogy az árak versenyképessége és a szezonális hatások hamarosan fontos tényezővé fognak válni a Shopping kampányok intelligens licitálási stratégiájában. Ez a jelentés egyértelműen segíthet a termékei árazásában.
De mégis hogyan hasznosítsa az áralapú versenyképességről szóló jelentést?
Nem árulunk zsákbamacskát: csak ezt a jelentést figyelni és hasznosítani bizony nem elég ahhoz, hogy sikeres Shopping kampányokat folytasson és növelje online értékesítési forgalmát. Minden mindennel összefügg: profi módon szükséges kiaknázni mind a Merchant Centerben, mind a Google Adwordsben rejlő lehetőségeket. Mi lenne, ha azt mondanánk, hogy nem kell komolyabban belemélyednie a Google eszközök ismeretébe és maximális kihasználhatóságába? Vegye fel velünk a kapcsolatot, hogy segíthessünk kiaknázni a vállalkozásában és termékeiben rejlő lehetőségeket.
Kapcsolódó cikk: Google Merchant Center: hogyan használd webshopként?