A netes keresések száma folyamatosan emelkedik, jelen időben is még mindig kétszámjegyűnél tart a növekedés minden évben. A lekérdezések nagy része köthető valamilyen vásárláshoz, vagy vásárlás előkészítő, információ megtalálásához. Az emberek szeretnek új termékeket és márkákat felfedezni maguknak.
A leendő vevőid, érdeklődőid naprakész és pontos termék információkkal való ellátása segít abban, hogy megismerjenek, megszeressék azt, amit árulsz. Ha szem előtt vannak termékeid, az megnöveli a vásárlási, rendelési hajlandóságot.
Mi az a Google Merchant Center?
A Google Merchant Center (új neve: Merchant Center Next) egy olyan szolgáltatás, mely ma már szinte minden országban elérhető. Ha beküldöd a helyesen összeállított terméktáblázatot a Google Merchant Centerbe, akkor a webshopod termékeit meg tudod hirdetni a Google Ads segítségével.
Fizetett Google hirdetéseket hozhatsz létre egy Shopping vagy Performance Max kampányban illetve megjelenhetnek a termékeid az organikus (ingyenes) találatok között is a Google kereső találati listáján.
A termékek képekkel és árakkal jelennek meg a Google keresőben
A termékek képekkel és árakkal jelenhetnek meg a Google találatok fölött vagy mellett, így a potenciális vásárló könnyebben el tudja dönteni, hogy melyik kereskedő ajánlatát válassza mert pontosan tudja, hogy milyen árra számítson a webáruházban.
A Merchant Center használata az organikus megjelenéshez
Első lépésként a webáruház termékeit kell felcimkézni a termékadatokkal.
A felcimkézés azt jelenti, hogy a termékek részleteit bemutató aloldalakon a weboldal kódját kibővítjük JSON-LD típusú strukturált adatjelöléssel annak érdekében, hogy a Google jobban megértse mit árusítunk. A „Termékek” típusú struktúrált adatok pontosan jelzik a Google számára a termékeink adatait, így könnyebben tudja indexelni és megjeleníteni a hozzá kapcsolódó releváns információkat. Az alábbiakban egy konkrét példát találunk ami egy terméket és a termék értékelését jelzi a a megfelelő formátumban. (product és review)
<html>
<head>
<title>Színes biopamut póló</title>
<script type="application/ld+json">
{
"@context": "https://schema.org/",
"@type": "Product",
"name": "Színes biopamut póló",
"description": "100% bio pamutból készült, rendkívül kényelmes póló XL méretben",
"review": {
"@type": "Review",
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 4,
"bestRating": 5
},
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Fred Benson"
}
},
"aggregateRating": {
"@type": "AggregateRating",
"ratingValue": 4.4,
"reviewCount": 89
}
}
</script>
</head>
<body>
</body>
</html>
A Google Search Console folyamatosan mutatni fogja az esetleges hibákat, illetve a feltérképezés eredményességét, míg a Rich snippets tester segítségével azonnal le tudunk tesztelni egy termékoldalt, hogy megfelelően történt-e a kódok beépítése.
A fentiek eredményeképpen az organikus találatok között meg tudnak jelenni a termékeink.
A Merchant Center használata Google shopping kampányokhoz
A Google hirdetésekhez egy olyan programra lesz szükségünk, ami naponta legalább egyszer lefut és előállít egy friss shopping feed-et, mely tartalmazza a jelenlegi termékválasztékunk aktuális adatait.
A Google Merchant Centerbe becsatornázott termékek így reálisan és valós idejűleg jelennek meg azoknak a felhasználóknak, akik épp keresnek a Google-ban, így az összes keresésben, sőt a képek között is. A kattintások díja ugyanúgy licit alapon dől el, mint a normál keresési hálózatban.
Minél jobb minőségű és minél relevánsabb a termék az adott kulcsszóra annál nagyobb valószínűséggel jelenik meg a termékünk a találatok között. Természetesen a napi költségkeretünk, a termékeink száma, az általunk beállított licit és még számos tényező szintén befolyásolja a megjelenést.
A Google Ads beállítása a shopping kampányokhoz
Amennyiben mindent sikerült beállítani a Merchant Centerben, még számos beállítás szükséges a Google Ads fiókban is.
– Össze kell kötni a Google Ads és Merchant Center fiókokat
– Be kell állítani és tesztelni a konverzió mérést
– Be kell állítani és tesztelni a dinamikus remarketinget
– Létre kell hozni egy Shopping vagy Teljesítmény maximalizáló kampányt a shopping feed-el.
– Folyamatosan optimalizálni kell a kampányokat és a beállításokat a siker érdekében
Honnan tudod, hogy sikeres a shopping kampányod?
Nagyon sok tényező van de a legfontosabb mutatók a: költség, konverziós érték és a konverziós érték/költség.
A költség megmutatja, hogy mennyit költöttél hirdetésekre.
A konverziós érték a Google hirdetésekből származó bevételeid összege.
A konverziós érték/költség a bevétel és a kiadás hányadosa vagyis a ROAS (Return On AdvertiSing).
A ROAS csak a hirdetéseid sikerességét, megtérülését mutatja meg, a valódi siker méréséhez hozzá kell kalkulálnod a termék beszerzési árát és minden más költséget, valamint minden más bevételt, mert a kampányoknak gyakran van közvetett szerepe a vásárlásban, így az nem jelenik meg a hirdetésből származó bevételek között.
A képen az egyik ügyfelünk kampányainak mutatóit láthatjuk.