Webshop remarketing – a legjobb megoldás

Ugyan azt a terméket/termékeket szeretnéd újra és újra megmutatni a felhasználónak, amit már megnézett, esetleg a kosárba is rakta? Mivel a legrelevánsabb, ha az a termék „követi” az érdeklődőt, amit már megnézett, egy általános, teljesen más jellegűvel ellentétben, nagyon jól tud működni ez a lehetőség.

Természetesen ez a célzás a webshopoknál is használható! A Google AdWords és a Facebook is képes ilyen hirdetési formára. Lássuk, hogyan hozhatsz létre ilyen kampányt az AdWords-ben.

Dinamikus Remarketing

A Remarketingről és a lehetőségeiről már írtunk egy korábbi cikkben. A dinamikus remarketing már egy továbbfejlesztett változat. Ahogy már említettük működésénél fogva a korábban megtekintett termékeket mutatja a webshop látogatóinak, így sokkal több vásárlást generál azonos költségből.

Első dolgod a dinamikus remarketing üzlettípusának beállítása, amit a Megosztott könyvtár, Közönségek, Remarketingcímke,  Címke adatai gombra kattintva hívhatsz elő, majd a Beállítás gombra kattintva az Üzlettípus kiválasztása után válaszd azt, hogy Egyéb (Magyarországon).

Ezután kattints a „Webhelyeken használható AdWords címke megtekintése” linkre és az ott lévő kódot be kell építened a weblapra, hogy az mindig az aktuális termék cikkszámát adja át a Google számára így fogja tudni, kinek mely terméket kell megjeleníteni.

Ha ez mind megvan készíts egy adattáblát (terméklistát), ezt a fejlesztőd is le tudja hívni a rendszeredből, csak meg kell adni neki azokat a paramétereket, amelyeket a Google elfogad. Vannak kötelező paraméterek és vannak olyanok, amelyeket nem fontos megadni. Amennyiben szeretnéd, hogy mégis megjelenjenek a hirdetésekben, hozzáadhatod az oszlopokat az táblázathoz. Ezen a linken megtekinthető az a sablon, amit használhatsz.

Ennek alapján pedig csv, xls formában kell elmenteni és feltölteni az AdWords felületén a Megosztott könyvtár à Üzleti adatok opciónál. Az oszlopok első sorai tartalmazzák az attribútumokat, azaz hogy mi található a sorokban, így ismeri fel a rendszer. Ide írhatod az árat, a leírást, a termék ID-t, termék és kép url, stb.  Miután megvan az adattábla, létrehozod a megfelelő kampánytípust, és a megfelelő hirdetést. Több sablon közül is lehet választani, és természetesen te is készíthetsz egyedi hirdetéseket.

Ha ezekkel megvagy, hozzá kell adnod a remarketing listákat, és ha mindent jól csináltál, rövid időn belül elindulnak a hirdetéseid a megfelelő felhasználóknak.

Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy nem mindig megy ilyen egyszerűen a kampány elindítása. Sokszor előfordul, hogy az adattábla hibás, vagy rossz formátumban kerültek bele adatok, ezért nem tudja feldolgozni az adattáblát az AdWords felülete. Ami viszont jó hír, hogy ha van egy automatikusan frissülő linked, amin keresztül elérhető, hogy frissülhessen az adattáblád, akkor könnyen megadhatod, és nem kell mindig újra és újra feltöltened az adattábládat mindegy egyes készletcsere esetén.

 

Ha kérdésed lenne vagy felkeltettük az érdeklődésedet, kérd neked szóló, egyedi árajánlatunkat!

ÁRAJÁNLAT KÉRÉS