Jelen esettanulmányunkban szereplő ügyfelünk Bt-ként működő, kereskedelmi tevékenységet folytató családi vállalkozás egy sportjáték szaküzlettel webáruházzal. Már 2013 óta dolgozunk együtt így sok tapasztalat halmozódott fel. A kezdeti lépéseken túl bemutatjuk a fejlődési szakaszt is, hiszen az online marketing olyan, mint egy családi ház: sosincs kész!
Kezdeti állapotok, megoldandó üzleti probléma
A konkurens cégek lényegesen erősebbek voltak a piacon, illetve magasabb anyagi erőforrásokkal rendelkeztek. Az ügyfél kisebb sikereket elért a fizikai üzletével, mivel Székesfehérváron frekventált helyen van. Ezért az egyik cél az volt, hogy minél több személyes vásárlás legyen a fizikai boltban.
A webshop forgalmának növelése érdekében az ügyfelünk elindított saját maga egy Google Adwords hirdetési kampányt is. A kampány indításának hatására megnövekedett a webáruház bevétele, de a hirdetésekre költött pénz nem hoz elég megtérülést, emiatt többnyire nullszaldós a hirdetés, vagy veszteséges.
A fizikai üzletben sem nőtt a vásárlók száma a hirdetések hatására, ezért hozzánk fordult megoldásért.
Az üzlet fellendítése
Az együttműködésünk első lépéseként regisztráltuk az ügyfél fizikai üzletét a Google Cégem fiókba, ennek segítségével felkerült a Google Térképre és a Google Kereső hely találataiba, ami ingyenes, rendkívül figyelemfelkeltő megjelenési módot ad üzletének, valamint a webáruház linkje is elérhető innen. Ennek hatására jelentősen megnőtt a személyes forgalom.
A Google AdWords fiókban optimalizáltuk a beállításokat és új hirdetésszövegeket írtunk.
Beállítottuk, hogy a hirdetéssel együtt megjelenjen az üzlet címe, és kattintható telefonszáma, így mobilról azonnal lehet az üzletet hívni és telefonon rendelni.
Ennek köszönhetően lényeges mértékben javult a webáruház forgalma és a megtérülés, valamint a telefonos rendelések száma.
Bevezettük a Google Analytics E-commerce megoldást, aminek segítségével a tulajdonos és mi is látjuk, hogy melyik forgalmi forrásból pontosan mennyi bevétel keletkezik, így folyamatosan oda csoportosítottuk át a marketing büdzsét, ahol a legjobb volt a megtérülés.
Ezt figyelemmel követve, bevezettük a különféle árösszehasonlító oldalakon (árgép, árukereső, stb) való megjelenítést, ami azóta is rendszeres bevételt hoz.
Munkánk eredményeképpen az Adwords kampányok megtérülése (Bevétel/Kiadás) az első együttműködési évünk 4. negyedévében több mint 29-szeres volt: több, mint 6MFt bevételt hozott alig 200.000Ft kiadással.
I. Fejlődési szakasz: Google Dinamikus Remarketing
A kezdeti sikerek szerencsére hosszú távon is megmaradtak, ezért a következő időszak a költségek felskálázásáról és az ideális termékportfolió kialakításáról szólt. Ezt követte az első „szintugrás”, amikor bevezetésre került a Google Dinamikus Remarketing hirdetéstípusa. Olyannyira jól sikerült ezt a fajta hirdetést bevezetnünk, hogy az indulás óta a leggyengébb hónapban is 8 fölött volt a bevétel kiadás aránya (tehát 10 Ft költésből 80 Ft bevétel realizálódott).
2. Fejlődési szakasz: Irány a Facebook!
A stabil Google AdWords kampányokat látva új terület felé kezdtünk nyitni, így elindultak a Facebook hirdetési kampányok is. Az AdWords tapasztalatokat felhasználva itt már egy fokkal könnyebb dolgunk volt a sikeres kampánystratégia kialakításával. Már rögtön a kezdetekkor elindításra került a Facebook saját Dinamikus Remarketing hirdetése, ami mellett számos, úgynevezett Katalógus hirdetést indítottunk, amikben konkrét termékkategóriák kiemelt termékei kerültek megjelenésre. A siker itt se maradt el – az indulás óta 950.000 Ft költésből több, mint 18,3M Ft bevételt hozott.
Összegzés
Ez az eset és alátámasztja azt, amit már-már szlogenként szoktunk emlegetni: megfelelő termék, weboldal és ajánlat esetén 99,9% eséllyel lehet sikeres, profitábilis online marketing hirdetéseket futtatni!
Szeretne Ön is ilyen sikeres kampányokat? Kérje ajánlatunkat még ma!