Facebook helyi hirdetések ára és előnye

Facebook helyi hirdetések földrajzi célzással

Okos beállítással a Facebook helyi hirdetések folyamatosan hozzák a vendéget, vevőt, pácienseket. A boltok, vendéglátóhelyek, rendelők, helyhez kötött szolgáltatást, kiszállítást végző vállalkozások számára ma már elengedhetetlen az online jelenlét, ezen belül is a social media platformok és a Facebook hirdetések használata. 

Ennek az oka igazán egyszerű: csak az Egyesült Államok lakosságának körülbelül kétharmada használja aktívan a Facebookot, ami a magyarországi felhasználók esetében is hasonlóan alakul. 

Nagy közönség érhető el, viszonylag pontos földrajzi célzással

A Facebook adatbázisának köszönhetően néha többet tud a felhasználókról, mint saját maguk. De tegyük félre a viccet: nézzük meg pontosabban, hogy miért is érdemes hirdetni egy online marketing ügynökség segítségével? – A Facebook helyi hirdetések beállítása

Facebook hirdetési fiók kezelés – miért érdemes kiszervezni?

A Facebook hirdetéskezelés a laikusok számára nem feltétlenül egyszerű. Fiók auditálás után számos olyan beállításra van szükség, amivel jobban megcélozható egy pontosabb célközönség. Az adatokat rendszeresen figyelve egy-egy kampány hatékonysága optimalizálható. 

Betérő vevőket kell találni, nem nézelődőket

A Facebook helyi hirdetés ára nagyban függ az adott terület nagyságától, a versenytársak mennyiségétől, illetve tőlünk független körülményektől (például folyik-e éppen országos méretű választási kampány). Ez most különösen aktuális. Mivel egy felhasználó nagyjából azonos mennyiségű hirdetést lát, így fontos, hogy jó időben és jó helyen legyünk. 

Aki nem, vagy csak alapszinten ért hozzá, annak drága csatorna lehet

A rosszul célzott Facebook helyi hirdetés gyakran szinte teljes mértékben kidobott pénznek számít, ráadásul az ezzel töltött időt akár a hatékony elérésre is fordíthatnánk. 

A beállítások mellőzésével viszont jelentősen megemelkedhet a Facebook hirdetés ára: hiszen így a nem érdeklődőkhöz is eljut a reklám, akik emiatt akár negatív véleménnyel is sújthatják vállalkozását.  Ráadásul a kattintásonkénti fizetés drágává válhat az alacsony megtérülés mellett.

Mibe kerülnek a Facebook helyi hirdetések?

A Facebookon általában olyan kampányokat indítunk, melyeknél nem a kattintásokért, hanem a megjelenésekért kell fizetni. Általában 1000 megjelenés 500-1000 Ft között van. Ez persze nagymértékben függ a hirdetés minőségétől, így ha szakértőre bízza, akkor a minőséggel nem lesz gond. A jobb minőségű hirdetés megjelenítését olcsóbban adja a Facebook, így a konverziók költsége is alacsonyabb lesz.

De számolhatunk kattintásonkénti fizetéssel is: 

A konverzió ára számít, ebbe pedig beletartozik az egy konverzióra jutó összes költség.  Számoljunk konkrétan: ha a konverziós arány 5%, az azt jelenti, hogy 100 kattintásra jut 5 konverzió. Ha egy kattintás ára átlagban 70 forint, akkor a 100 kattintás, melyből 5 konverzió lett összesen 7000 forint. 

Ebből könnyen kiszámolható, hogy egy konverzió ára 1400 forint. Ehhez jön még az ügynökség munkadíj egy napra eső részének 20%-a (vagyis azt is elosztottuk a példa kedvéért öttel) Ebből kijön egy szám. 

Az a nagy kérdés, hogy megéri-e ennyiért behozni a vendéget, a vevőt? – ha a válasz igen, akkor nem kérdés, hogy megéri. 

Ezt Ön tudni fogja, hiszen tisztában van azzal, hogy egy vevője átlagosan mennyit költ és ennek mekkora aránya lehet maximum a megszerzésére fordított összeg. Erre nem tudunk egzakt számot mondani, mert változhat az üzleti céljai szerint. Modellezni viszont lehet és érdemes is, erre marketing tanácsadás során szoktunk kitérni.

Több helyet is üzemeltet a városban, vagy földrajzilag eltérő helyeken?

Ahány üzlete van, annyi külön kampány fut a Facebook helyi hirdetések beállításal és ezek eltérő teljesítményűek lehetnek.

Ha optimalizálunk egy kampányt, akkor az egy konverzióra eső költsége csökkentését tartjuk szem előtt, nem pusztán a kattintás árát.

Szakembereink képesek új eszközökkel és beállításokkal optimalizálni a kampányokat, így a ráfordított költség idővel akár magasabb megtérülést is hozhat alacsonyabb költségek mellett.

  • ez lehet jobb földrajzi célzás
  • Időkorláttal szűkített célzás
  • olcsóbb kattintási ár
  • és még több más eszközünk is van.

Mondok erre egy példát, hogy érzékeltessem az arányokat. 

Nemrégiben egy barbershopnak dolgoztunk, ahol a Facebook helyi hirdetések hozták a forgalom jelentős részét. Első hónapban átlagosan 1800 forint volt egy konverzió, amelyet egy 5000 forint körüli szolgáltatás nem viselt volna el tartósan. Bő fél év múlva a konverziós érték már 200 forint körül mozgott! Az eleinte drágább költésekkel azokat az egyedi adatokat “vettük meg”, amelynek alapján később a tartósan jobb eredményt tudtuk hozni. Ügyfelünk megértette ezt, így kivárt és nem csapta be az ajtót az első 1-2 hónap után – és igaza lett!

A Facebook helyi hirdetések megtérülése

A platform tulajdonképpen egy hatalmas adatbázis, melyben a vállalkozások számára hasznos információk rejlenek a Facebook hirdetéskezelés során. A hirdető ugyanis tűpontosan célozhat konkrét demográfiai, területi, érdeklődési adatokra, így alacsonyabb költségek mellett több ügyfelet képes elérni. 

A már egyszer önnél jártakra is célozhatunk. 

A Facebook helyi hirdetések kapcsán fontos még megemlíteni a remarketinget is, ami egy remek eszköz azon látogatók eléréséhez, akik vásárlás nélkül hagyták el a vállalkozás weboldalát. Ez ugyanis nem feltétlenül az elégedetlenség jele, hiszen előfordulhat, hogy még nem állt készen a az érdeklődő a vásárlásra abban a pillanatban. A remarketing hirdetésekkel azonban visszahozható a leendő ügyfél az oldalra.

Így egy új termék hirdetése, szolgáltatás bevezetése is nagyot mehet a kampány során, hiszen a hirdetések pontos célzással jutnak el a potenciális érdeklődőkhöz. Ezek pedig a legértékesebbek, hiszen valamilyen formában már volt kapcsolatuk a céggel. 

Több betérő vevőt szeretne? Új helyet vezetne be?

A Toptarget online marketing ügynökség nemcsak leveszi a terhet a kiszervezett PPC hirdetésekkel, de akár még jó ötletekkel is elláthatja a vállalkozót marketing tanácsadás során.

Felturbózzuk a bevételeit?

Adja meg az elérhetőségét és segítünk!