Így hirdessen a Google Ads-ben alacsony büdzsével

Kampánykezelés, optimalizálás a kiemelkedő eredményekért alacsony büdzsé esetén

A hazai KKV cégek számára a Google Ads hirdetési keret mértéke sok esetben limitált. Azonban az eredményeket ettől még nem korlátozzuk az elvárt alá. Sokan hirdetnek alacsony büdzsével és most azokra is gondolok akik a bevételeik jelentős részét bukták el a COVID járvány hatásai miatt. Erről az égető problémáról szól a mostani, legújabb cikkünk.

Hogyan lehet jó eredményt elérni a Google Ad hirdetésekkel alacsony költségkerettel?

Az alacsony kifejezést először is “iparágilag alacsonynak” pontosítom. Tisztázzuk, mit nevezünk alacsonynak: akár havi 150.000-200.000 forint hirdetési keretet költő vállalkozások is felhasználhatják ezeket a tippeket konverzióik javításához. (Vannak olyan iparágak, ahol az alacsony büdzsé fogalma ennek többszöröse is lehet és vannak a kis induló cégek ez alatt.)

Mennyibe kerül egy kattintás a Google Ads-ben?

Itt is, mint a legtöbb PPC kérdésnél a  jó válasz: “attól függ”. Bizonyos iparágak kulcsszavainál az erős verseny miatt jóval magasabb a kattintási költség, mint például a jog, a pénzügy, a esztétika, fogászat, vagy épp a gyorsszolgálatok (duguláselhárítás, zárnyitás, autómentés, stb.) ahol akár 1000-2000Ft is lehet egy kattintás ára, míg más iparágakban ez csak 50-100Ft, így az „alacsony költségvetés” kategóriánként eltér. De függhet szezontól, napszaktól eszköztől és sok egyébtől is.

Mennyit kellene költenem a Google hirdetésekre?

Az, hogy egy KKV cégnek, vagy vállalkozónak mennyit kell költeni az online hirdetésekre, több tényezőtől függ, például az iparágtól, a teljes hirdetési költségkerettől és a versenytől. 

Az alacsony költségvetés azonban nem biztos, hogy alacsony konverziót hoz! 

Ma már egyre több olyan cég is foglalkozik az online marketinggel, melyek régebben nem, vagy nem ennyire hangsúlyosan. Náluk gyakran merül fel az alábbi két kérdés.

  • Hogyan működik a Google Ads?
  • Hogyan növelhetem általa a bevételemet?

Kezdetnek elég egy rövid összefoglaló: a Google Ads fizetett hirdetési lehetőségeket kínál a vállalkozásoknak, hogy termékeiket és szolgáltatásaikat olyan Google platformokon népszerűsítsék, mint a keresési oldal, a YouTube, egyes mobilappok, a shopping hirdetések és még sok más. 

A hirdetések a keresési találatok első helyen, a térképeken, a YouTube-videók előtt és alatt, vagy az interneten olyan webhelyeken jelennek meg, amelyek a Google AdSense szolgáltatását választják. (Vagyis engedik megjelenni a hirdetéseket és ennek bevételéből kapnak valamennyit.)

A Google Ads-ban az árazási stratégiák közül is lehet választani

Mennyi lehet egy kattintás ára? –  egy aukciós rendszeren keresztül dől el. Minden egyes hirdetés külön kis aukció, így nem azonos kattintási áron megy el. Amikor hirdetést adunk fel, akkor ajánlatot adunk a hirdetéseink megjelenítésére. Egyszerre mindig több ajánlat van mint amennyi megjelenhet, hiszen többen hirdetnek egyidőben, így versenyhelyzet alakul ki.

Alapvető szinten a Google megvizsgálja az ajánlat összegét, megszorozza azt a minőségi mutatóval (a hirdetések és a hozzájuk kapcsolódó céloldalak minőségének számszerű becslése), és a legnépszerűbb hirdetéseket rangsorolja. Ha hirdetése megjelenik és rá is kattintanak, csak abban az esetben kell fizetni. (Kivéve, ha a display kampánytípusban a megtekintések számára célzunk).

Milyen előnyben van a magasabb napi keret az alacsonyabb büdzsével szemben?

A nagyobb hirdetési kerettel rendelkező cégeknél a napi elkölthető büdzsét el is költik: van mozgási tér, lehet kampánykísérleteket futtatni, illetve jóval több adatot szerzünk. Ekkor nyílik lehetőség a tesztelés mellett jobban optimalizálni, még hatékonyabb eredményeket elérni. Nem mellesleg a több kattintás több bevételt is jelenthet, amelyből könnyebben telik a magas keretre.

Mit tehet egy kisebb cég? – többet ésszel, mint erővel!

Egy kisebb cégnél amely nem rendelkezik ekkora anyagi erővel, annál eleve a fiók hatékony  felépítése és a kampányok optimalizálása létfontosságú. 

Annyit érdemes tudni, hogy a Google becslései szerint a vállalkozások 8 dollárt keresnek minden Google Ads-re költött 1 dollárért. Nagyjából a hazai számok átlagai is ezt mutatják – ami nem rossz – azonban ez csak a jól beállított fiókokra igaz.

Hogyan érdemes elkezdeni a Google Ads, régi nevén az Adwords hirdetést?

Első lépés a fiók szerkezetének megalapozása és az egységes struktúra kialakítása. A hirdetési fióknak követnie kell a webhely felépítését és a megtervezett vásárlási útvonalat. A stratégia hiánya, a rossz telepítés olyan pazarlás, mely gyorsan tönkreteheti az üzletet.

Mennyibe kerül egy egy konverzió? – ez a lényeg, nem 1 kattintás ára

Ezt Önnek tudnia kell. A hirdetési költségkeretének meghatározásakor kritikus fontosságú megnézni, hogy hány leadje válik ügyfelévé, és mennyit ér egy új ügyfelek vállalkozása számára. Vagy websop esetében hány látogató vásárol és mennyi az átlagos kosárérték? 

Így hirdessen a Google Ads-ben alacsony büdzsével

A leadek, a konverziók azonban nem mindig egyenlőek a fizetős ügyfelekkel.

A konverziós arány ismerete kritikus jelentőségű annak meghatározása során is, hogy mennyit költsön.. A konverziókat lehet és kell is osztályozni és beárazni. Mennyit ér egy  hírlevél feliratkozó? Egy videót végignéző? Egy e-bookot letöltő? Egy webinárium regisztráló? – Ezek mind-mind a marketing funnel fokozatai lehetnek, így stratégiailag árazhatók is.

Konverzió lehet az is, hogy eljön (a járvány miatt talán online) egy tárgyalásra. Akkor mekkora eséllyel szerződik, vagy válik ügyféllé? Ön tudja a tárgyalásai átlagos sikerét és ebből már ki tud indulni.

Így hirdessen a Google Ads-ben alacsony büdzsével
Mi van akkor, ha rosszul állít be egy kampányt?

Gyorsan elfogy a pénze, és minimális eredményt fog elérni. Vagy olyan szűkre állítja a célzást, hogy meg sem fog jelenni. Eredmény egyik esetben sem lesz, ha stratégia nélkül teszi fel fizetett hirdetésekre. Ez nem szerencsejáték 🙂

Megéri-e kisvállalkozóként hirdetni a Google Ads-ben?

Mint a legtöbb PPC kérdésnél, a válasz ismét: “attól függ”. Nagyon kis költségvetésnél, alacsony büdzsé esetén nem lesz pontos képe, mivel az adatok hiánya torzíthat. A célok, a költségkeretek és kapacitás összhangja ad választ arra, hogy érdemes-e Önnek fizetett hirdetésekre költeni? – látatlanban ezt nem lehet megmondani, de egy online marketing tanácsadás során le lehet modellezni és így könnyebb a döntés.

 

 

Mit tehetünk, mi a célszerű?

Ha alacsony – és most már úgy fogalmazok, hogy iparágilag alacsony büdzséből kell dolgozni, akkor a megtérülés maximalizálása sokkal fontosabbá válik. 

Érdemes kevesebb, ám hatékony kampányra összpontosítani ahelyett, hogy túl sok kampányra, sokféle irányba osztanánk fel a pénzt. Meg kell vizsgálni azt, hogy mely kampányok hozzák a legjobb leadeket havonta (azokat az ügyfeleket, amelyek ügyfelekké válnak), és oda kell csoportosítani az anyagi erőket. 

Mennyi idő múlva jönnek az eredmények a Google Ads szolgáltatásból?

A türelem kulcsfontosságú. ne úgy fogja fel, hogy “csak lekattintják a pénzem” – hanem a nem konvertáló ügyfél is tanít, az optimalizálás része. Az, hogy milyen gyorsan látja az eredményeket, függhet hirdetési költségkeretétől és stratégiájától, de a KKV hirdetésekben tapasztalt adwords szakértővel való együttműködés sokat jelent.

Ha saját maga kezeli a fiókját és nem látja az azonnali eredményt, nem biztos, hogy azonnal matatni, állítgatni kell. 

Valójában ezzel árthat a láthatóságának és pénzt pazarolhat. Erre sokan éreznek késztetést, a vállalkozó pánikba esik, amikor a kattintások és a megjelenítések száma növekszik, de a konverziók (telefonhívások, űrlap kitöltése és értékesítés) ezt nem követik.

A valódi bevételnövelő eredmények elérése időbe telhet, főleg alacsonyabb költségvetés mellett. Nem véletlenül vállal ügynökségünk csak minimum 3 hónapos munkát, ez az az idő, mialatt már eredmény születhet. Lehet előbb is, de a sokéves tapasztalatunk ezt mutatja.

Alacsony költségvetésű hirdetési taktikák  a Google Ads-ben

Így hirdessen a Google Ads-ben alacsony büdzsével
Egy kisvállalkozásnak is van Google Ads optimalizálási eszköztára

1.

Kerülje a fő keresési kifejezéseket és az általános kulcsszóegyezést, használja a kulcsszóegyezési beállításokat, illetve  a longtail kulcsszavakra, keresőkifejezésekre összpontosítson. Használjon kizáró kulcsszavakat!

2.
A keresési hálózatban mindig ellenőrizd a keresési részesedést! Ez a szám mutatja meg, hogy ha a jelenlegi beállításai mellett a kulcsszavaira keresnek, akkor az esetek hány százalékában jelenik meg a hirdetése. Ha ez szám kisebb mint 70% akkor sajnos nem lesznek sikeresek a kampányok.

3.

Jól behatárolt helyen, leszűkítve hírdessen, később növelheti még, de a nagy lokáción kevesebb jó megjelenés lesz. Ez segít megtalálni az adott területen keresőket még alacsony büdzsé, hirdetési keret esetén is.

4. 

Szűkítse le az időtartamot, amikor a hirdetései megjelennek. Tapasztalja ki, mikor vannak a legjobb konverziói. A többivel ne foglalkozzon. Pl. hétvégén, vagy éjszaka, vagy egyes napokon ne jelenjen meg.

5. 

Összpontosítson a minőségi hirdetésekre. A Google hirdetési rendszerének két kritikus eleme van (mennyit tud fizetni, és milyen a hirdetésminőségi pontszáma). Ha Ön nem tud, vagy nem akar többet fizetni, akkor legyen kiváló a  hirdetése, mind a hirdetés szövege, a hidetésbővítmények helyes használata, mind pedig a céloldali élmény.

6.

A jobb minőségi mutatóval rendelkező hirdetést olcsóbban is tudja hirdetni. A jobb minőségű hirdetések alacsonyabb árakhoz és jobb hirdetési pozíciókhoz vezethetnek. Ha nincs sok pénze, fordítson időt a minősége fejlesztésére. 

7. 

Kapcsolja le a pénznyelőket! Alacsony büdzsé esetén ptimalizáljon és zárja ki mindazt azt az elemet, ami nem teljesít jól. Egy idő múlva látni fogja, hogy bizonyos kampányok, vagy hirdetéscsoportok, hirdetésszövegek NEM hoznak annyi leadet vagy ügyfelet, mint mások. Vagy nem olyan látogatókat, akiket Ön szeretne. A gyengébben teljesítő földrajzi beállításokat, demográfiai adatokat, kulcsszavakat vegye ki és fordítsa ezt a pénzt a legjobb eredményeket elérő helyzetekre.

8.

Optimalizálja a céloldali élményt! Ha túl sok a visszafordulás, vagy a látogató ugyan időt tölt az oldalon, de nem konvertál, akkor a céloldalt is át kell nézni. Tegyen be analitikát ha kell, akkor látogatói viselkedést mutató “hőtérképet” is, keresse meg a hiba okát. Ha más forrásból jövő látogatók jobban konvertálnak, akkor az Adwords kampányon állítani kell. 

9.

Gyorsan kell reagálni és gondozni kell a hirdetési fiókot, mint egy kertet

Az sajnos nem működik, hogy “beállítom és kész.” Rendszeresen, legalább pár naponta felügyelni kell, mit csinál, mire költ, mit javasol a rendszer, vagy mit szeretne még kipróbálni, vagy “kigyomlálni”. A Google folyamatosan alkalmazkodik és kísérletezik, így fontos, hogy a KKV ügyfelek is lépést tartsanak vele. 

Összefoglalva:

A Google Ads-ben alacsony iparági büdzsével is lehet eredményeket elérni. A kis költségvetés nem azt jelenti, hogy az online marketingjének alacsony a minősége. Sőt!

Ha meg szeretné tudni konkrétan mennyiből mit lehet kihozni, vagy ha csak szeretné átnézetni egy szakértővel a Google Ads fiókját, akkor forduljon hozzánk bizalommal.