Röviden: a Google Shopping (ha jól használod) segít maximálisan kihasználni az online marketingedben rejlő lehetőségeket fizikai bolti termékek esetén is.
És akkor nézzük meg, elemezzük most a fenti kijelentést kicsit részletesebben is.
Miben mások a Google Shopping kampányok, mint a hagyományos Google Ads hirdetések?
A Google Shopping kampányok a hagyományos, pusztán szöveges Google Ads hirdetésekhez képest jóval hatékonyabbak tudnak lenni, hiszen van egy különleges fegyver a birtokukban: a képek vizuális meggyőzőereje! Plusz ráadásul sokszor a Google Ads hirdetéseknél jobb helyen is jelennek meg (felettük vagy oldalt), így nagyobb valószínűséggel kattintanak rájuk a felhasználók. De hogyan jutunk el odáig, hogy a termékünk képe meggyőzze a vásárlásról a keresőt?
A Google Shopping hirdetések jobb ár-érték aránya
Ha Google Shopping hirdetéseket használsz, sokkal jobb ROI-t (megtérülési rátát) érhetsz el, mint hagyományos Google Ads kampányokkal. Nem csak javítja a CTR-t (átkattintási arányt) úgy, hogy alacsonyabb CPC-vel (kattintásonkénti költséggel) kell számolnod. Röviden: kevesebb költesz, miközben több eladást generálhatsz Google Shoppinggal.
Jobb minőségű forgalom a weboldaladon
Azzal, hogy a keresők rákattintanak a hirdetésedre, tudhatod, hogy már elég hasznos információt gyűjtöttek a termékeddel kapcsolatban, hiszen a konkurenciád termékei is megjelentek mellette. Tudják, hogy néz ki a terméked, és arról is meggyőződhettek, hogy belefér-e a büdzséjükbe – mivel a hirdetésnél ezt rögtön ellenőrizni tudták.
Ezért tehát azok az emberek, akik rákattintottak a Shopping hirdetésedre, nagyobb valószínűséggel fognak vásárolni is, mintha a Google Ads kínálta volna nekik ugyanazt.
Nagyobb elérés
A Shopping hirdetések által sokkal több potenciális vásárlót érhetsz el. Gyűjteményekbe rendezheted a kapcsolódó termékeidet, melyek megjelennek akkor is, ha csak egy bizonyos termékre keres rá a leendő vásárlód. Segít abban, hogyan növeld az összes kapcsolódó terméked ismertségét.
Kiemelkedhetsz versenytársaid közül
Vonzó képekkel és hasznos információkkal a termékedről bevonzhatod a potenciális vásárlóidat, és egyben ki is emelkedhetsz konkurenseid közül.
Egyszerűbb kezelőfelület
A Google Shopping használatával elfelejtheted az időrabló kulcsszó tervezést! A Google dönt arról, mikor mutatja meg a hirdetésedet a termékeid adatai alapján. Ahhoz, hogy jobb eredményeket kapj, javíthatod a terméked nevét, leírását és kategóriáját is.
Mi kell egy jó Google Shopping kampányhoz?
Elsősorban jó ár, megfelelő termék elnevezések és leírás. A Google ezekből dolgozik, abszolút nincs manuális kulcsszavas célzás. De mi kell még technikai oldalról?
- Merchant Center
- Google Ads összekötés
- Webshop feed
Kapcsolódó cikk: Google Merchant Center: hogyan használd webshopként?
Ismeretlenek számodra ezek a technikai dolgok? Te csak magával az eladással szeretnél foglalkozni? Segíthetünk?