Hogyan használja a Google Search Console-t a forgalom optimalizálására?

Hogyan használja a Google Search Console-t optimalizálásra

A Google Search Console ingyenes és roppant hasznos online marketing eszköz, melynek segítségével megtekintheti az összes olyan keresési kifejezést, melyre az adott domain (weboldal) helyezést ér el a találati listán. Garantáltan lesz köztük olyan, amely meglepetést okoz!
A Google a legnépszerűbb oldalakat tucatnyi, vagy akár több száz, vagy ezer kulcsszó, keresési kifejezés alapján rangsorolja. Ez az úgynevezett organikus helyezés, melyben a SEO munka folyamán igyekszünk minél több, releváns kulcsszóra lehetőleg minél előrébb, lehetőleg a top pozíciókba bekerülni. Sokról biztos tud, de meg is célozza ezeket a kulcsszavakat, valószínűleg nem ismeri az összes olyan kifejezést, amelyre a keresőmotor rangsorolja az oldalát.
 

Mit értékel a Google az Ön weboldalán? – tekintse meg az oldalát a keresőmotorok szempontjából!

 
A Google Search Console, webmestereszközök, webmastertools  – segíthet a „rejtett” kulcsszavak azonosításában és így a tartalom további optimalizálásában. Kövesse ezt a könnyen megvalósítható, pár lépéses folyamatot egy olyan keresőmarketing-stratégia kidolgozásához, amely segítségével havonta akár több ezer ingyenes látogató vonzható be.
Ebben az a legnagyobb érték, hogy nagy számban olyanok jönnek, akik “felfedezők”, még nem ismerik az oldalt, viszont érdekli őket a téma, információt keresnek. 
(A módszer, amit most szó lesz elsősorban a több aloldalból, blogcikkből álló webhelyekre igaz az one page landing oldalak, illetve webshopok számára kissé másképp működik.)
 

Kezdjük az alapokkal.

Idő kérdése, de Google algoritmusa minden oldalt rangsorol a kifejezések szerint, amelyek relevánsak a keresési szándék és  tartalom szempontjából. (Persze csak akkor, ha csak nem zárta ki tudatosan, vagy véletlenül a keresésből az oldalát.)  Az adatokat az ingyenes Google Search Console-on keresztül érheti el. (Ha még nincs Search Console az oldalban, sürgősen tegye be.)
Online marketing ügynökségünk képkivágása egy Search Console nézetből
Megérkezünk az áttekintő képernyőre, majd a bal oldali oszlopban található Teljesítmény fülre kattintva megtekintheti webhelye teljesítményének áttekintését, beleértve:
 

  • Összes kattintás, vagyis hányszor kattintottak át az oldalra
  • Összes megjelenítés, a felhasználók hányszor látták az oldalt a találati listában.
  • Átlagos átkattintási arány (CTR)
  • Webhelyének átlagos pozíciója (itt nem az adott URL-ek teljesítménye, hanem az egész weboldal átlaga látszik)

 
Tipp 1 Ha csak egy URL teljesítményére kíváncsi, a Google Search Console-ban,
A  +ÚJ gomb megnyomásával legördülő menüből válassza ki a page (oldal) funkciót és az ablakba másolja be az adott oldal URL-jét.
TIPP 2:  
A grafikon adatait nézze meg egyesével és az adott mezőkre való kattintással összehasonlításban is. 

Az igazi érdekesség lejjebb görgetve található, a webhely egyes oldalainak teljesítménye.

Itt látjuk az, hogy az adott oldalak, tartalmak hogyan teljesítenek.
Lekérdezések – ez az első, ezt mutatja azokat a keresőkifejezéseket, melyre megjelentünk, illetve kattintottak. Ezeket itt tudjuk nyomon követni. A Google Analytics fordalmi forrásokban a Google organic jelentésben nem, ott csak azt láthatjuk, hogy hányan jöttek közvetlenül a keresőből, de hogy mi volt a keresés, arra sajnos alapból nem derül fény.

Csinálja meg az adatok értékelését, hogy mire van szükség

  1. Válassza ki az idő intervallumot a dátum résznél. Elsőre praktikusan érdemes egy évet, vagy fél évet választani, hogy több információ legyen. Később, ha a változásokat követjük, majd elég rövidebb időszakot nézni.2
  2. Exportálja ki az oldal kulcsszavait a Google Táblázatokba
  3. Válassza az Oldalak lapot, és exportálja az adatokat a Google Táblázatokba. Ezzel összesített áttekintést kap az egyes oldalak megjelenéséről a keresési eredmények között.

 
Most a Google Táblázatok rendezési funkciójának használatával azonosítsa, mely oldalak befolyásolják a legnagyobb mértékben a forgalmat:
 
Ha sikerült, akkor láthatja webhelye egyedi URL-jeit a megjelenítések száma (sorrend: alacsony vagy alacsony) szerint rangsorolva. A tetején lévő oldalakon van a leginkább lehetőség arra, hogy további optimalizálással nagyobb forgalmat érjenek el.
 
Válassza ki a legjobb 10-20 oldalt megjelenítések szerint, vagy egyszerűen azokat, melyek kereskedelmi okból fontosak. Csak tartalomközpontú URL-eket válasszon – ezek általában blogcikkek, vagy például szolgáltatási aloldalak. A “kapcsolat”, “rólunk”, “köszönjük”, stb. részek most nem számítanak.
 

… és itt jöhetnek a nagy marketing felfedezések, ráébredések

A sorrend, amit kapott valószínűleg nem fog megegyezni azzal a képpel, amit Ön a weboldala fontossági sorrendjéről gondolt. Jelentéktelennek tűnő régebbi blogbejegyzések is vezethetik a látogatottsági listát. Lehet az is, hogy egészen más kulcsszavakra van épp elöl, mint amire számít.
Lehet, hogy fontosnak tartott kifejezésekre meg sem jelenik. (Ez nem vicc, találkoztunk olyan kérdéssel, hogy miért nincs helyezésben az oldal egy adott kulcsszóra. Amikor megnéztük kiderült, hogy a kérdéses kifejezés egyetlenegyszer sem szerepelt az oldalon!)
 
Elmesélek egy saját, régebbi esetet. Egy marketing eszköz, egy szoftver árazásáról, az ár és a minőség kapcsolatáról szólt egy cikk, melyben egy alcím és egy kép arról a jónak vélt hasonlatról szólt, hogy “parizer árban nem bélszínt mérnek.” – hónapokig első volt “parizer ár” szóra az oldal. Brutálisan rontott rajta, mivel a visszafordulási arány nagy volt. A tartalom módosításával pár hét alatt visszaállt a rend. Ezt csak azért mondom,mert nagyon nem mindegy, mire kerül kerül magas pozícióba az oldal. 
 

A Search Console adatok alapján gondolja át a SEO lehetőségeit

Frissítse az oldalak és a blogcikkek metaadatait, a képek ALT tagjait és javítson a tartalom mennyiségén és minőségén, hogy beépítse az adatokból kinyert keresési kifejezéseket. Aktualizálja a témáit, és tegye közzé frissítve újra a tartalmakat. Lehet, hogy vannak azóta jobb képei, infografikái, videói – használja fel őket, vagy csináljon újakat! Az URL-t azonban hagyja változatlanul.
 

A Search Console-ban érdemes folyamatosan figyelni a helyezéseket

Ha a pozíció, a CTR százalékos arányának vagy a megjelenítések számának növekedését látja, akkor a változásainak valószínűleg pozitív hatása volt.Ha nincs változás, esetleg még tovább romlik a helyzet, akkor módosítsa a metaadatokat, vagy tovább kell alakítani a tartalmat.
 

Az oldal rangsorolása a sikeres SEO sok tényező összjátékán múlik

Amit a kulcsszavakkal, tartalmakkal meta leírásokkal végez, az csupán egy része a hatékony SEO munkának. Hiba lenne, csakis és kizárólag ebből az irányból megközelíteni a témát. A webhelyének legalább alapvető mérése azonban szükségszerű a Google ingyenes és alapos eszközeivel, mint a Webmestereszközök és az Analytics.
 

Ha elakadt, segítünk

Analytics és Search Console mérések beállítása, SEO tanácsadás, PPC hirdetések optimalizálása, megfelelő tartalmak, témák kiválasztása és elkészítése – minden, amit egy tapasztalt online marketing ügynökségtől elvárhat.
KAPCSOLAT