Mint mindenben, úgy a termékek és szolgáltatások között is vannak online jól és kevésbé jól (nehezen) eladhatóak. Arról, hogy egy termék vagy szolgáltatás mekkora hatékonysággal értékesíthető online, sokszor az ár dönt. Sokszor – de nem mindig!
Marketing ügynökségünk technikai eszközökkel és megfelelő kommunikációval nagyon sokat segíthet azon, hogy még az egyébként online nehezen értékesíthető termékek és szolgáltatások is könnyen eladhatók legyenek a megfelelő célcsoportnak. Milyen eszközök vannak arra, hogy meggyőzzük a piacot az online vásárlás előnyeiről? Az élet attól még nem áll meg, ha az értékesítő nem tud kimenni, vagy a fizikai üzlet forgalma csökken le.
Cikkünkben sorra veszem, mik lehetnek azok az online marketing eszközök, melyekkel látogatókat lehet szeretni, melyekből majd fizetős konverzió, magyarán bevétel lesz.
Mit nevezünk online marketing szempontból nehezen értékesíthető dolognak?
- Személyfüggő, nagy tudásalapú szolgáltatásokat, pl coaching, vállalatfejlesztés, könyvvizsgálat
- Újdonságot, melyet az emberek nem ismernek, vagy tévképzeteik vannak róla
- Olyan dolgokat, amit eddig csak személyes tapasztalat alapján vettek meg
- Előismereteket igénylő, egyedi beállítással személyre szabható alkalmazásokat
A sor szinte végtelen lehet, de érdemes különválasztani két tényt: azért adható el nehezebben, mert olyan jellegű, vagy azért, mert túltelített a piaca? – Mert mind a kettőre vannak jó megoldások, ám teljesen más megközelítést igényel. De először lássuk a nélkülözhetetlen eszközöket:
Először is kell egy jó landing oldal
A jól felépített, megfelelő helyen és üzenettel elhelyezett CTA gombokkal tűzdelt landing oldal az online értékesítés alapköve. Ha ez nincs, vagy rosszul van összerakva, akkor a hirdetésre fordított energiád és pénzed nagy része értelmetlenné válik, vagyis égetheted a pénzt napestig, bevételed viszont nem, vagy csak alig lesz.
. A landing page készítés után az élesítése, hirdetések futtatásakor A/B tesztelésnek is érdemes alávetni az oldalt. Néha meglepően kis dolgok nagy eltérésekhez vezetnek. Ehhez az Optimize lehetőségeit is használni szoktuk.
De mik azok az apró finomságok, amitől hatékony lesz a landing oldalad?
A marketing szakirodalomban ezzel rengeteg anyag foglalkozik, az észlelési, viselkedési, illetve figyelem megragadási módszerek alkalmazásával. Készülj fel arra is, hogy sok „érintési pont”-ra lesz szükség, vagyis sokszor kell az üzeneteddel találkozni, mielőtt cselekszik, vagy mielőtt kialakul benne a problématudat. Mennyivel? – ez attól függ. Lehet 2-3 alkalom, de akár száz is.
Ha olyan terméked van, ami nem fogható be egyetlenegy pillantással, akkor ezekre szükséged lesz:
Exit-intent popup visszahívás kéréssel
Ne feledd, főleg, ha magas áron kínálod termékedet, szolgáltatásodat, nem olyan rövid az értékesítés útja, mint azt gondolnád. A leendő vevőd, ügyfeled szeretne meggyőződni arról, hogy te kínálod számára a megoldást – ezért lehetőséget kell adnod neki arra, hogy ne csak a landing page információiból táplálkozzon a vásárlási döntésének meghozatala előtt, hanem akár személyesen is tudjon konzultálni veled (vagy munkatársaddal).
Kínáld fel neki a lehetőséget, hogy visszahívod, és személyesen telefonon adsz neki tanácsot és informálod mindenről, amit tudnia kell a termékedről, szolgáltatásodról! (Ráadásul ilyenkor lehetőséged is nyílik az adatbázisod építésére, hiszen a megfelelő check box elhelyezésével a hírleveledre is feliratkoztathatod.)
Ne akarj rögtön eladni!
Az előző ponttal szoros összefüggésben van az a hiba, amit a legtöbb vállalkozás elkövet a hirdetésekben és landing oldalon: rögtön el akarnak adni. Te azonban ne tedd ezt! Először ismertesd meg az érdeklődődet a saját, jelenlegi élethelyzetével, amire megoldást keres, majd a lehetőségekkel is. Fontos, hogy az érdeklődőd először megismerje a termékedet, amivel megoldást nyújtasz az ő problémájára, hiszen csak a megfelelő információk birtokában tud majd dönteni a vásárlásról.
Információkat és megoldásokat kínálj
Az emberek a neten tudakozódnak, keresnek. Készült erre több felmérés is, de gyakorlatilag 5% körül van azok aránya, akik direkt vásárlási céllal indulnak neki a böngészésnek. természetesen nagyban függ ez attól, hogy mit keresek, de ha neked „nehezen eladható dolgod van, olyan, melyek egy részét fentebb felsoroltuk – nos, akkor biztosan csak az információszerzés fázisában tudod őket megtalálni.
Ne akarj mindenkinek eladni
Szegmentálj és célozz. Egy landing oldal nem adhat el mindenkinek: cégvezetőnek, építkezést tervező családnak és a nyugdíjas házaspárnak is. A szegmentálásban, célcsoportod meghatározásában segíthet, ha végiggongolod a terméked felhasználási területeit. Ki használja? Hol? Hogyan? Ezek a kérdések mind-mind a jól felépített marketing és értékesítési stratégia alapjai.
Landing oldallal – oldalakkal – a célcsoportjaid igényére tudod alakítani az üzeneted, jobban definiált közönségre tudsz hatni. A Google Ads hirdetéskezelés során is jobban célozhatók így és sokkal jobban megtérül az energiád. Ezt tapasztalatból tudjuk. ha jó a céloldali élmény, jobb lehet a konverziós arány, vagyis az adott hirdetési összegből több és jöbb leaded lesz.
Gondold végig a marketing stratégiádat
Egy landinget megírni és összerakni akár két-három hét alatt is lehet. De egy jól megírt és felépített landinget hatékonyan hirdetni? Nos, ez már stratégiai kérdés. Marketing ügynökségünk a landingod elkészítését is megcsinálja, így a hirdetéseid hamarabb és jobban célba fognak találni.
Írd meg nekünk, milyen marketing gondokkal küzdesz, és online marketing tanácsadással el tudjuk kezdeni a munkát, az ötleteket, a megoldásokat.