Mi az az új Google Felfedezési hirdetés?
2020. májusa óta egy új, képes hirdetési formátum is elérhető már a Google keresései között. Az idei év során egyre több újdonságot vezettek be, melyek a felhasználói élmény komplexebbé tételére, minőségi növelésére törekszenek. Magát a lehetőséget már a tavalyi Marketing Live eseményükön bemutatták, ám azt, hogy minden ország minden hirdetője számára elérhető, ez a legfrissebb hír egyike. A háttérben nyilván a COVID-19 járvány okozta keresési számok hatalmas megugrása is szerepet játszott.
Megéri egy új eszköz nagyobb bevetése a figyelemért és a hirdetési részesedés növeléséért. De nézzük, hogy azok mit nyerhetnek vele, akik elkezdik használni!
Hasznos Google Ad lehetőség 2020-ra
A Google képi élményben most a Facebook babérjaira tör, a minőségi vizuális hirdetéseivel. Eddig, akinek a fényképes megjelenés volt a lényegesebb, az elsősorban a Facebookot és egyéb képes közösségi oldalakat részesítette előnyben, hiszen ott a képekkel közvetlenebbül tudott kommunikációt, eladást létrehozni, vagy márkaismertséget építeni.
Képes hirdetésekkel már volt próbálkozás a Google-nél: ám a keresési kampányok galéria hirdetései azonban nem voltak népszerűek, így a nyáron fokozatosan kivezetésre kerülnek. Ezek helyett jött a discovery ad, melyhez nagy reményeket fűznek.
Mennyi ember érhető el vele és hogyan?
Amikor a Google tavaly bevezette a Discovery kampánytípust, akkor Discover feed kezdetekben mindössze 800 000 havi felhasználót jelentett. A Google most a YouTube és a Gmail felületein is megjeleníti a feedet, mely jó eséllyel jelenti azt, hogy összesen akár 2,9 milliárd felhasználó legyen célozható.
Mitől más a Discovery Ad?
A Discovery kampányok bizonyos tekintetben hasonlóságot mutatnak a Facebook képes hirdetésekkel – ez a vizuálisan roppant hatásos hirdetési formátum, közvetlenül a közönség adataira, és nem a keresési szándékra céloz.
A Discovery Ad, vagy magyar fordításban a Felfedezési hirdetés voltaképpen egy speciális, nagyobb képpel és komplex célzási módokkal beállítható speciális display hirdetés, mely akár remarketingnek is használható.
Discovery kampányokat a Google Ads fiókból lehet indítani
A célunknak megfelelően többféle ajánlattételi stratégia is választható hozzá, így meghatározhatunk konverzióra, kattintási árra, vagy megjelenítési számra is.
Célozhatunk demográfiai, földrajzi adatok alapján, illetve a közönségkezelőnkből is választhatunk a meglevő célközönségeink közül. Célzott közönségeket, érdeklődési pontokat, ötleteket is felkínál a rendszer, amiből választhatunk.
Két hirdetési formátuma létezik, illetve adaptívan változtatható
Discovery képváltós hirdetések több képpel és Discovery hirdetések egyetlen képpel. Akárcsak az adaptív keresési hirdetéseknél (RSA), a Discovery hirdetések automatikusan kombinálják a címsorokat és leírásokat a legjobb teljesítmény érdekében: akár öt címsort és öt leírást is megadhatsz.
Hol és hogyan jelenik meg, hogyan rangsorolódik?
Jelenleg csupán egy hirdetési hely van a Discovery feedben, így ez egy erős szűrő, magasra teszik a mércét a személyes hirdetési élményért. A Google hirdetési irányelvek betartására különösen nagy hangsúlyt fektetnek, így a kezdetekben nagyobb lehet az elutasítások aránya. Csak jó minőségű, egyértelmű, a céget egyértelműen beazonosítható hirdetésekkel van esélyünk.
A képen azt láthatjuk, hogy ez a hirdetésformátum hol és hogyan jelenik meg a felhasználó képernyőjén, illetve mi a különbség megjelenésében a többi Google Ads hirdetéstől.(forrás Google hirdetési fiók)
Ez az új hirdetési formátum akkor teljesít jól, ha egy komplex marketing stratégia része, mivel jó minőségű, egyedi képanyagot igényel. Én semmiképpen sem használnám kizárólagosan, inkább egy mix részeként.
A képi üzenetek egysége rendkívül fontos a felfedezési hirdetés esetében
Érd el, hogy a látogatód koherens módon találkozzon az üzeneteiddel, bármelyik csatornán is találkozik veled. Ez nem nagyvállalati kérdés, akár egy kis-, vagy mikrovállalkozás is lehet igényes az arculatára, a képanyagaira. Ha már használsz jó képeket a weboldalon, a facebook, Pinterest, Instagram és egyéb közösségi helyeken, akkor a sor most egy fontos elemmel bővült, hiszen a legnagyobb keresőben is képpel tudsz megjelenni, méghozzá célcsoportra szabottan.
A Google Felfedezési hirdetés erőteljes és jó eszköz, de mielőtt elkezdenéd az első saját Felfedezési hirdetés kampányodat, van három dolog, amit a képekkel és magával a hirdetéssel kapcsolatban érdemes tudnod.
Ehhez jó segítség a Google kreatív útmutatója, ahol mintaképeket is mutatnak hozzá:
Röviden magyarul is összefoglalom a lényegét, hogyan kell szerethető és sikeres hirdetést készíteni:
1. Remek képeket mutass, melyek megragadják a nézőt és megállítják az ujját görgetés közben.
Használj nagy felbontású, éles, világos, színes képeket (legalább 1200×628), melyek jól látható, központi témával rendelkeznek és egyszerű, esetleg geometrikus a hátterük. A képen ne, vagy csak minimális szöveg legyen.
2. Erőteljes, figyelemfelhívó legyen a hirdetésed
Legyél egyértelmű, gondolj arra, milyen szándéka lehet annak, aki nézi. Tisztán egyszerűen mutasd be a terméket, vagy szolgáltatást, egy képen egy termék legyen.
Kerüld a zavaros, zsúfoltnak tűnő képeket és lehetőleg ne használj elcsépelt stockfotókat se. Olyan kreatívokat használj, melyek minél szorosabban kötődnek a márkádhoz.
3. A hirdetésszöveged legyen hatásos, egyértelmű és rövid
Célratörően, konkrétan mondd el, mi legyen a következő lépése. Mutasd bel a termék legfontosabb tulajdonságait márkanévvel együtt, így a felhasználók megtanulják..
Bizalmat kell építened: ne túlozz és ne ígérj olyat, amit nem tudsz megadni.
Csak a mondat első szavát és a neveket írd nagybetűvel, a túl sok nagybetű kiabálás és nem is fogják engedni. Azt sem javaslom, hogy “Minden Szót Nagy Betűvel Írj Le” – mert indokolatlan és rémesen néz ki.
Ha már hirdettél Facebookon, akkor ezek a dolgok ismerősek lesznek a számodra, cseppet sem újdonság. :)
A shopping típusú képes kampányok, melyekről a múltkor írtam, a webshop tulajdonosoknak jelenthetnek nagy előnyt. A Discovery hirdetések bármely webhely forgalmára jó hatással lehetnek.
Próbáld ki, érj el vele minél jobban célzott közönséget, amivel építheted a márkádat és generálj vele webhelylátogatásokat, forgalmat, bizalmat, eladásokat.
Ha elakadnál, vagy szeretnéd egy komplex rendszerben kezelni, mérni, optimalizálni a hirdetéseidet, ésszerűen beosztani a kampánykeretedet, hogy csak a legtöbb és legjobb minőségű leadekekkel foglalkozhass, akkor keress minket!