Weblap fejlesztés előtt ez a 11 dolog fog kelleni

Weboldal fejlesztés előtt 11 tanács, olvasd el

A weblap fejlesztés, a marketing ügynökség egyik legrégebbi üzletága, tulajdonképpen egy jó weboldal az alapja az online jelenlétnek. Cikkünkben elmondom pontosan hogyan legyen olyan weblapja, melyet jól lehet hirdetni és rövid megtérülés után haszonnal üzemel. 

Minden cégnek szüksége van egy weboldalra: de nagyon nem mindegy, hogy milyenre, a weboldalkészítés terén nagyok a különbségek. Van akinek egy egyszerűbb landing oldal elég, (pl. autómentő gyorsszolgálat) míg másoknak egy tartalomgazdag frissülő cikkekkel teli blog, (pl coach, tanácsadó) másoknek pedig, akiknek termékeik vannak webshop.

Nézzük meg, először is milyen piacra kerül be az oldal

  • A fentiek nyomán azt javaslom, hogy gondoljuk át, milyen módon fogunk forgalmat generálni az oldalra? 
  • Honnan jönnek majd a látogatók és Ön mit vár el tőlük? 
  • Kik lesznek a versenytársak?
  • Csak Google Ads-ban, vagy Facebook ppc-ben is szeretnék hirdetni? 

Szempont az is, hogy a keresőoptimalizálás idővel átvehesse a CPC hirdetések egy részét? – ha ezekre megvan válasz, akkor  tudunk továbblépni.

Mik a weblap fejlesztés legfontosabb technikai szempontjai?

Mobile first – vagyis mobilos használhatóság. A tapasztalat azt mutatja, hogy az esetek többségében az első látogatás mobilon zajlik. Ez lesz az első benyomás a cégről: ha elrontja, nehéz felépíteni a bizalmat.

Először ki kell választani a biztonságos tárhelyet. 

A tárhely minősége, adatbiztonsága létkérdés: legyen gyors, frissítsen rendszeresen, ne legyenek szerver szerver leállások, illetve a support gyorsan válaszoljon, a rendszer gondoskodjon napi szintű biztonsági mentésről és helyreállításról is.

Weblap fejlesztés előtt 11 pontban lépésről lépésre bemutatjuk, mire van szükség a sikeres induláshoz:

Weblap fejlesztés előtt ez a 11 dolog fog kelleni

1. Határozza meg weboldala  elsődleges célját. 

Az üzleti weboldal elsődleges információforrás lehet a cégről, illetve az  e-kereskedelem közvetlen vásárlói felülete is lehet. Akár egy egyszerű weboldalról van szó, akár egy bonyolultabb webshopról, a legfontosabb dolog hogy elmondja mivel foglalkozik – elöl a kezdőlapon, egyértelműen. Ne kényszerítse találgatásra a látogatókat, üzenjen egyértelműen és röviden.

2. Adjon jó felhasználói élményt, tiszta útvonalakat

Gondoljon arra, ahogy Ön használja mások oldalait. Törekedjen az egyszerű, egyértelmű és tiszta kommunikációra. Sokan hajlamosak túltervezni, az oldalakat túlírni, de én azt mondom, a lustaság a legnagyobb erők egyike: minél egyszerűbb, annál jobb. Minden plusz kattintás kb. -20% veszteség. 

3. Döntse el a domain nevét

Nálunk ezt mindig az ügyfél maga intézi, mivel a domain tulajdonjoga az övé. Segítünk domain regisztrációban, akár a kiválasztásában is, de ez mindig Önön múlik. Hirdethetőség és SEO szempontjából teljesen mindegy a domainnév, viszont legyen leíró jellegű, könnyen megjegyezhető.
Próbálja meg minél rövidebbre venni, és ha lehetséges, kerülje az értelmetlen, kimondhatatlan  rövidítéseket, kötőjeleket, ékezetes domaineket és a számokat.

Weblap fejlesztés előtt ez a 11 dolog fog kelleni

4. Weblap fejlesztés folyamata

A jó weboldal több, mint egy statikus honlap. Létre kell hoznia több oldalt a vállalkozás különböző aspektusainak szentelve, például a termékek vagy szolgáltatások részletes leírását, vagy információkban, hírekben, kulcsszavakban gazdag  blogot. 

A látogatóknak pillanatokon belül meg kell érteniük, mit találnak, mire ads megoldást, mit tegyenek ők, hogy kiszolgálhassa az igényeiket. Néhány jól megírt oldal hatékonyabb, mint a rosszul megírt tucatnyi. 

Érdemes meggyőződni arról, hogy minden oldal, aloldal, cikk, tartalom támogatja a webhely elsődleges célját. Semmi szükség felesleges körökre amelyek elvonják a figyelmet, vagy nem az a feladatuk, hogy a brandba vetett bizalmat erősítsék.

Weblap fejlesztés előtt ez a 11 dolog fog kelleni

5. Fordítson figyelmet a kulcsszószűrésre 

A weblap így sokkal egyszerűbben, és hatékonyabban hirdethető. Ha az Adwords kulcsszó keresést megcsináljuk, sőt kampánytervet is készítünk a weboldal fejlesztés előtt. Így jó eséllyel olyan tartalom, olyan szerkezet fog eleve elkészüni, ami jobban teljesít majd a működése során. Sokan erre utólag jönnek rá. időt és optimalizálási költséget lehet megspórolni egy kis előretekintéssel. .

6 Webdesign: több kulcselemet is tartalmaz

A design témáról sokan írtak már. Én csak annyit tennék hozzá, hogy legyen áttekinthető, adjon jó benyomást, legyen emlékezetes, támogassa az üzleti célt, képviselje a márkát. Ne gondolja azt, ha hirdeti majd az oldalt, akkor a témát kereső látogató csak egyet fog végignézni: megnéz többet is és oda tér vissza, ott konvertál valószínűen, ahol valami megragadta a figyelmét. 

A kapcsolati oldal  az  egyik legfontosabb rész, ezért adjon meg minél több információt (vállalkozása telefonszáma, e-mail címe és fizikai tartózkodási helye, ha van ilyen). 

Célszerű a vezetőséggel és az  alkalmazottakkal kapcsolatos információkat is felvenni egy „rólunk” oldalra, hogy az ügyfelek valódi neveket és arcokat lássanak, de ezen felül fontos, hogy minden oldalon legyen egy jól látható email cím és telefonszám is az érdeklődők számára.

A CTA, cselekvésre ösztönzés. 

A CTA (Call To Action: Cselekvésre buzdítás) gombok általában akkor teljesítenek a legjobban, ha megfelelnek az oldalon szereplő információknak. Például a „vásárlás most” gombnak van értelme a termékoldalon, de a „rólunk” oldalon megfelelőbb lehet a „lépjen velünk kapcsolatba, ha többet szeretne megtudni”.

7.  Kell egy jó logó, a márka hatékonyságához

Ha cége még nem rendelkezik logóval, csinálunk, tervezünk Önnek saját emblémát, melyet a weboldalán, névjegykártyáin és a közösségi média profiljain is használhat. Ez a tervezés lehet a weblap fejlesztés része, megállapodás szerint. Sokan ennek szerntelik a legnagyobb figyelmet, pedig ez a legkevésbé fontos egy weblapon. Koncentráljon a szolgáltatásai előnyeire!

8. Gyorsítjuk az oldalt 

A WordPress felhasználói számára a WP Rocket vagy a W3 Total Cache alkalmazást ajánljuk, amelyek tömörítik a fájlokat, és lehetővé teszik a látogatók számára, hogy gyorsabban böngésszenek. 

A fájlok, a képek gyorsítótárazásának és tömörítésének technikai szempontjaira nagy hangsúlyt fektetünk. A gyorsaság egyébként hirdetés minőségi mutató is, lassan, vagy hiányosan betöltődő oldalt nincs értelme hirdetni sem, mert pénzkidobás. A weboldal gyorsaságát itt lehet mérni:
https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?hl=HU

9. Tiszta, világos, jó képek kellenek, lehetőleg saját

Kerülje, vagy minimalizálja a stock fotókat. Ha kizárólag stockfotókat használnánk, az a leggyorsabb módja annak, hogy egy ígéretes, jó témájú oldal közepessé, vagy közhelyessé váljon.
A túl nagy méretű, vagy túl nagy felbontású fotók viszont nagy mértékben lassítják a weboldalt,
ezért ezeket kerülni, illetve minimalizálni kell.

Legjobb, ha profi fotóst hív és a tényleges csapatáról vagy irodájáról készült képet használja. Ebben tudunk segíteni, van fotósunk, aki akár 3D gömbpanoráma képet, akár termékképet is tud készíteni.  A jó minőségű képek növelik az értékesítést, a márkába, cégébe vetett bizalmat. 

10. Közzététel előtt mindig tesztelni kell a weblap minőségét

Mielőtt hirdetni kezdené az interneten, győződjön meg arról, hogy minden fő böngészőben működik, például Chrome, Internet Explorer, a Microsoft Edge, a Firefox, a Safari, stb. Asztali gépen is, mobileszközökön is. De egyszerűbb megjelenési szimulátor programmal elvégezni ezt a tesztet.
Az általunk készített weboldalakat felkészítjük az iOS14 miatti kódblokkolás ellen is.

Kattintsa végig  minden egyes oldalát, hogy megbizonyosodjon róla, hogy a képek megjelennek, a linkek helyesek és a megjelenés összépe az, amit elvár.

Ez eltarthat egy ideig, de a most tett erőfeszítései mentesíteni fogják látogatók későbbi panaszaitól, vagy ami még rosszabb, némán becsukják az oldalt és az a pénz ment a kukába, amit a megszerzésükre fordított.

11. A weblap készítés utolsó lépése a mérőkódok berakása

Ezekkel figyelemmel kísérheti az oldal teljesítményét, és az elemzései alapján meghatározhatja, hogy egy adott oldal miért sikeres vagy sikertelen. Amit mi teszünk:

  • Google Tagmanager
  • Google Analytics mérőkód
  • Webmestereszközök
  • Google Ads célok
  • Facebook képpontok
  • SEO modul telepítése és alapbeállítása

A mérésekkel, statisztikákkal  megtekintheti, melyik marketing kampánya mutatja a legtöbb konverziót, és megvizsgálhatja az összes olyan mutatót, mint például a város, a böngésző stb., 

Ez arra kell, hogy lássa, megértse, hogy a közönség miként viselkedik. Mely oldalak, részek, elemek sikeresek vagy sikertelenek?

Ez lesz az alapja a PPC kampány kezelésnek is

Ebből tudja majd optimalizálni a hirdetéseit, hogy a reklámra számolt kerete a lehető legjobb hatásfokkal érvényesüljön. A lényeg ott van, hogy az egy konverzióra eső költséget csökkentsük a megtérülési pontnál minél alacsonyabbra, így nyereséges legyen a kampány, bármilyen platformon is fut.

Mennyi idő alatt van kész egy weblap fejlesztés?

A honlapkészítés  2 héttől akár hónapokig változhat, ez függ attól mit kell tudnia az oldalnak, illetve mennyire összetett a munka, hány aloldala van…

Gondoljon bele: ez olyan, mintha házat építene az alapoktól a költözésig. (Nemzetközi felmérések azt mondják, hogy a tipikus weboldalkészítési folyamat egyébként  1-4 hónap.)

Mi az, ami mindenképpen kell még?

Minden honlapnak tartalmaznia kell releváns információkat, például azt, hogy ki üzemeleteti, és hogyan lehet vele kapcsolatba lépni? ÁSZF és GDPR adatkezelési nyilatkozat is kell.

Tartalmaznia kell az Ön által eladott termékeket vagy szolgáltatásokat, valamint az ügyfelek számára az online vásárlás egyszerű módját. Érdemes lehet vevőajánlásokat és egy rendszeresen frissített blogot is betervezni, amely értékes információkat nyújt a látogatóknak.

Mennyi a weblap fejlesztés ára?

A weboldal fejlesztés ára mindig az adott igényektől függ, ezért sem tehetünk ki egy “csomagajánlatot”, hiszen az senkinek nem lenne jó, nem lenne korrekt. Az ár függ attól is, hogy mit kell “tudnia” az adott oldalnak. 

A legtöbb esetben nem a klasszikus, egyedi weblap fejlesztés az ideális, hanem egyszerűbb és főleg olcsóbb, ha tartalomkezelő rendszerrel, maximális védelem mellett építjük meg az oldalt, például WordPress alapon.

Ha van egy jó üzleti ötlete, vagy elégedetlen eddigi webshop, weblap fejlesztés terén látott eredményeivel, akkor beszéljük meg, mi teljesítheti optimálisan az Ön üzleti céljait. Egy rövid, ingyenes konzultációval várjuk, ahol több, mint 15 év tapasztalatával segíthetünk.

Felturbózzuk a bevételeit?

Adja meg az elérhetőségét és segítünk!