A sikeres hirdetéskezelés egyik alapja, hogy jó hirdetéseket kell létrehozni. De mi kell ahhoz, hogy egy Google Ad hirdetés feltűnjön? Mindig vannak jobban teljesítő hirdetések az átlagosnál. Cikkünkben elmondjuk, mire érdemes ügyelni az elkészítésénél.
A jó online marketing kreatív és célzott és egyre több fajta lehetőségünk van arra, hogy az érdeklődésnek megfelelően megjelenhessen. A klasszikus, szöveges PPC ad formák mellett a képes és a videós hirdetések legalább akkora szeletet hasítanak ki a piacból (sőt, bizonyos iparágakban szinte teljesen dominánsak lettek.
Kezdjük az elején: az a jó hirdetés, ami konvertál, ami gazdaságos.
Ehhez viszont, meg kell jelennie és érdekesnek is kell lennie, relevánsnak az adott felhasználóra.
Ez a bejegyzés főként a szöveges hirdetésekre összpontosít (a kérdésre tekintettel), de érinteni fogjuk a vizuális területeket is.
A jól működő szöveges PPC hirdetéseknek bevált szerkezete van
Kezdjük egy áttekintéssel arról, hogy mit csinál a jó Google Ad hirdetés és mit nem csinál. A hatásos hirdetések reakciót váltanak ki, illetve tartalmaznak felszólítást Egy rövid lista arrólo, mit érdemes egy jó hirdetésnek tartalmazni, ha konverziót várunk:
- CTA – Egyszerűen mondja meg, hogy tegyen valamit.
- Emlékezteti, tovább viszi a konverziós út következő lépcsőfokára
- Csatornától függetlenül közvetítik a brand üzenetet, így tartósabb elköteleződést okoznak
- hirdetésbővítményekkel átfogóbb információkat jelenítenek meg
Sajnos az átlagos Google Ad hirdetés viszont:
- Formális, unalmas szövegezésű, lényegtelen
- A vevő helyett a hirdetőre fókuszál
- Mindig ugyanazt mondja mindenkinek minden helyzetben
- Nem kér semmit a felhasználótól
Érdemes megjegyezni, hogy egyes hirdetései passzívan is képesek lehetnek, tehát CTA nélkül is teljesíteni (ha elég érdekesek). Nem számíthat azonban átlagon felüli teljesítményre azoktól a hirdetésektől, amelyek nem kérik meg a nézőket valamire.
Szöveges hirdetések
A Google Marketing Live során a Google megerősítette, hogy az adaptív keresési hirdetések (RSA-k) az alapértelmezettek az új fiókoknál. A kibővített szöveges hirdetések megszűnnek.
Az RSA (Responsive Search Ad) hirdetések a következőkből állnak:
- Minimum 3 címsor (egyenként 30 karakter), maximum 15 féle.
- Két leírás (egyenként 90 karakter), maximum 4 féle
- Egy útvonalkészlet (két 15 karakteres kiegészítés a fődomainhez).
- Opcionális követősablonok.
Mi fog ebből a sok mindenből megjelenni?
Csak az első két címsor jelenik meg garantáltan egy szöveges hirdetésben, ezért fontos, hogy a cselekvésre ösztönzést előre tegye,
Írja meg minden címsorát úgy, hogy akár önállóan is képesek legyenek értelmesen helytállni, de közben kapcsolódjanak is a többiekkel. Minél kreatívabban, annál jobb.
Minél több címsort és leírást ad meg, annál több lehetőség van olyan hirdetések megjelenítésére, amelyek jobban megfelelnek a potenciális ügyfelek keresésének, ami javíthatja hirdetések teljesítményét.
Még ha nem is jelenik meg a SERP-n, a hirdetésplatformok opciójának megadása javíthatja a CTR-jét, vagyis az átkattintási arányt.
Amit még tehetünk, hogy nagyobb felületet próbálunk meg elfoglalni azzal, hogy több információ jelenik meg. Erre kiválóan alkalmasak a hirdetésbővítmények, melyeket amúgy is érdemes használni a minőségi elérés érdekében.
Belsőlink, hívás, hely, stb.
Lássuk utána a vizuális, képes PPC hirdetés módszereit
Sokan tévesen feltételezik, hogy a képes forma leginkább csak a remarketinghez lehet hasznos. Szerintem meg mindez iparágtól és célközönség től függ. Egy utazást, vagy divatkiegészítőt kép nélkül aligha lehet eladni, míg egy gépi földmunka, vagy adótanácsadás már más eset.
A jó vizuális Google Ad hirdetés a következőket teheti:
- A kép vonzó, “könnyen átmegy” így érdeklődőket, potenciális ügyfeleket előszűrhet.
- Növelheti az elköteleződést és a potenciális leadeket / értékesítéseket hozhat
- Vizuális kapcsolatot, ismertséget építhet ki a márkával.
- végül meg kell felelnie a hirdetési alapelveknek
A search hálózaton megjelenő képes Google Ad hirdetés 2 formátumban létezik: 1:1 és 1:1,91. Reszponzív vizuális hirdetés esetén szintén ez a 2 formátum létezik.
A vizuális hirdetések elkészítése azt jelenti, hogy kreatívot be kell beilleszteni az összes lehetséges helyre (A megadott méretek szerinti grafikai mutációkat kell készíteni, ami meglehetősen idő és költségigényes.), vagy fel kell áldozni valamennyi kreativitást az adaptív vizuális hirdetések használatával.
Ha reszponzív vizuális hirdetésformát (RDA) választunk, akkor a hirdetések minden lehetséges elhelyezésben megjelenhetnek. Mi gyakran élünk ezzel a lehetőséggel, hiszen így lehet a leggyorsabban és leghatékonyabban haladni.
Vizuális hirdetésekhez sorolunk még egy másik típust, a HTML5 hirdetéseket is. ezekkel rendkívül látványos dolgokat lehet alkotni. Egyedüli hátrányuk talán csak annyi, hogy az elkészítésük bonyolultabb.
A jó vizuális hirdetések felépítése
- Legalább 3 kép / videó (logóval együtt), de legfeljebb 15 kreatív, (Ha videó, akkor ne legyen hosszabb 15 másodpercnél.)
- Egy hosszú címsor.
- Minimum egy legfeljebb öt rövidebb címsor,
- Minimum egy, maximum öt leírás,
- Vállalkozás neve.
- Végső URL.
Extra tipp
Ha saját grafikussal tervezteti meg a képes google Ad hirdetés kreatívját, építsen egy gombot a kreatívba, ha azt szeretné, hogy a felhasználó kattintson is. Míg az RDA hirdetéseknek alapból lesz CTA gombja, a többi esetben Önnek kell erről gondoskodnia. Nem muszáj, de a tapasztalat azt mutatja, hogy hasznos, ha van.
Összefoglalás:
Természetesen ez a cikk csak egy rövid áttekintés a Google Ad hirdetések sokszínű világáról. Nagyon sok mindenről lehete még szó és a videós youtube hirdetések világáról még nem is beszéltünk. A lényeg az, hogy jó felhasználási élményt nyújtson a hirdetésünk – ha megfelelő embernek mutatja a megfelelő helyen, akkor a jó hirdetésekkel nagyobb eséllyel ér el célokat. Ne sajnálja az időt és a költséget adatgyűjtésre, optimalizálásra.
Tesztelje ki mi működik és mi nem, melyik Google Ad hirdetés hoz jobb és hasznosabb látogatót.
Minden piac egyedi, sőt folyamatosan változik és megvan hozzá a lehetőség, hogy ezt a változást ki lehessen használni.