Marketing ügynökség, vagy házon belül? 10 szempont

Kalkuláljon, hogy egy marketing ügynökség megéri-e

Egy marketing ügynökség megbízásáról, azon belül is a Facebook és Google Ads hirdetéskezeléssel foglalkozó cégekről szinte minden vállalkozásnak van tapasztalata. Sok esetben tévhitek alapján. Szerencsére azonban a sikertörténetek száma ennek többszöröse tapasztalatunk szerint, ám mint tudjuk a rossz hír szárnyakon jár, a jó hír pedig gyalog.

De vajon mi szól amellett hogy valaki saját maga intézi a cég PPC költését, vagy marketing ügynökség kezébe adja a büdzsét?

Az emberek gyakran úgy gondolják, főleg a kisebb cégek, hogy marketing ügynökségek legtöbbször csak a nagy cégek magas költségű hirdetési kampányait kezelik. Ezzel ellentétben, több, mint 15 év tapasztalattal és Hivatalos Google Partner minősítéssel azt kell, hogy mondjam, hogy ez csak részben igaz, hiszen vannak akár 1-2 személyes családi vállalkozások is, melyek sikereiben nagy szerepünk van.

Mennyibe kerülnek a hirdetések?

Belsős, vagy külsős munkatárs - marketing ügynökség, vagy felvenni valakit az irodába
kép forrása: pexels

Kis büdzsével is lehet indulni, ám ennek korlátaival szembe kell nézni. Erről nemrég írtam egy cikket. A hirdetéskezelés ára 2 részből áll egy marketing ügynökségnél: a kattintások után fizetendő díj és a hirdetéskezelő munkája, szakértelme.

Ha konkrét Google ads hirdetéskezelési árainkra kíváncsi, azokat itt találja.
Erre később is visszatérhet, most nézzük tovább:

Aki maga akarja kezelni a hirdetési fiókjait, az ez utóbbit szeretné megspórolni, “ hiszen a kattintás árát úgyis ki kell fizetni, a többi meg már megoldható, ha kicsit utánanéz az ember.”
Nagyon kis keretnél, 1-2 kampánnyal, egyszerű, nem túl kompetitív piacon ez talán lehetséges.

Az esetek többségében, különösen, ha webshopot kell hirdetni, vagy több domain együttesét, netán speciális célközönségre dolgozunk, remarketing kampányokkal, több kampánytípussal, akkor ez már keményebb dió.

Aki maga állítgatja a hirdetési fiókját, az nem mindig tudja követni a változásokat:
lehet, hogy egyszer jól működött, de idővel, ha nem nézi, nem frissíti, drasztikusan romlani fog a teljesítmény. Ekkor elkezdődik a kapkodás, Facebook csoportokban kérdezés, állítgatás.

Egy marketing ügynökség munkatársa rendszerint sokéves tapasztalattal rendelkezik,
többszáz kampány felépített és optimalizált már így olyan tudás birtokában van ami lehetővé teszi, hogy a leghatékonyabban építse fel és optimalizálja folyamatosan a kampányokat.

Ezért rendszeresen és alaposan végig kell menni a futó kampányokon és tudni azt, mikor és hogyan kell beavatkozni. Vagyis nem pusztán a kattintások számára, hanem az eredményre, a konverziók javítására törekszünk.

A legnagyobb tévedés amit, amit marketing ügynökség számára csak mondani lehet:

“ Kezdjük el minimális összeggel, aztán, ha majd jól megy, ha majd látjuk, hogy megéri, akkor többet is fogunk költeni.” – ebben alapvető logikai tévedés van.
Minimális összegből soha nem lesz annyi adat, amennyi alapján optimalizálni lehet, hogy igazán jól menjen.

A hirdetés, a kattintás árában 2 dolgot “veszünk” meg:

Egyrészt nyilván az elérést, a releváns látogatót, potenciális konverziót a webhelyére. Másrészt – és ez a kevésbé látható – adatokat vesz meg, melyek alapján optimalizálni tudja a kampányait. Ha kevés, vagy hiányos, netán rosszul beállított mérésekből jön az adat, rosszabb hatásfokú lehet az optimalizálás.

Aki maga kezeli a hirdetéseit nagyon sokszor csak az elsőre helyezi a hangsúlyt, ennek következtében az egyre magasabb kattintási árak beállítása felé tolódik el a dolog. Ebből könnyen vonhatja le azt a következtetést, hogy hirdetni drága dolog, lekattintják csak és amúgy is csak a nagyoknak éri meg.

Többet ésszel, mint erővel – itt ez fokozottan igaz.

Azonban, ha az adatokat helyesen mérjük és tudjuk értelmezni, majd rendszeresen a megfelelő beállításokat, teszteket végzünk, akkor az hosszú távon is rendkívül kifizetődő lesz.


Ezért van az, hogy a nagyobb hirdetési kerettel rendelkező cégek akár olcsóbban tudnak egy-egy konverziót elérni, mint azok, akik folyamatosan kisebb kerettel mennek, mert vannak helyes adataik arról, hogy mi működik, mikor, hol és hogyan.

Hirdetéskezelési és marketing szakértelem
Sok hazai kis és közepes vállalkozás nem rendelkezik saját marketingrészleggel, ezért szükségük lehet arra a mélyreható szakértelemre és összetett szolgáltatásokra, tanácsokra, amelyet egy ügynökség tud nyújtani.

Vannak specialisták is az online marketing ügynökségek között

Egyes marketing ügynökségek, főleg egy adott szakterületre specializálódhatnak az online marketingen belül, például PPC hirdetés kezelésre, Google Ads Facebook, Instagram reklámokra. Ők például nem foglalkoznak médiavásárlással, print anyagokkal, vagy offline reklámeszközökkel. Ezért fontos, hogy a marketing ügynökség kiválasztása előtt tudja, milyen típusú hirdetésekkel akarja elérni ügyfeleit, vagy kérjen tanácsadást indulás előtt.

10 szempont marketing ügynökség vs. belsős munkatárs

Marketing ügynökségHázon belüli marketinges
Ügynökségi díjat kell fizetni a kattintások árán felülNem kell másért fizetni, csak a kattintásokért.
Gyors, hatékony kezdés, célirányos fiók felépítés, több kampánytípusPróbálkozások, túlköltések, mérési hibák, túl óvatos kísérletezés
Folyamatos, minőségi szakmai képzés, munkaidejében csak ezzel foglalkozik.Esetenkénti, más munka mellett, helyett végzi, sokszor teherré válik
Idő, amíg megismeri mit hirdetAlaposabb bennfentes céges ismeretek
Saját irodájában és felszerelésével dolgozikMunkaállomást, irodát igényel
Komplex feladatvégzés: programozási, grafikai munkákat is esetleg weboldalkészítést és SEO feladatokat is vállalnak.Részterületben jó, de, a konkrét feladatain túl másra külön ember kell
Szakszerű, folyamatszemléletű célmérésSokszor csak egy kampány, egy cél van
Folyamatosan szolgáltat, több szakembere vanSzabadságra megy, felmond, stb.
Külsős ember, sokszor nem is találkoztak személyesenKolléga, aki a csapat tagja, vagy maga a cégvezető
100%-ban leírható költség ami lényegesen alacsonyabbBérköltség, annak összes terheivel,
Természetesen ennél több is van, érvek és ennenérvek, tapasztalatok sorozata szólhat egy marketing ügynökség mellett, vagy ellen.

Mennyi időt lehet megtakarítani?

Egy marketing ügynökség megbízásával értékes időt takaríthat meg a vállalkozás.
Ez azt jelenti, hogy Önnek és munkatársainak nem kell időt töltenie egy reklámkampány kidolgozásával. Az online marketing ügynökség felszabadítja a saját, vagy az alkalmazottja idejét arra, hogy azt végezzék, amire képzettek.

Mennyi pénzt lehet spórolni, ha marketing ügynökségnek szervezi ki a feladatokat?


Bár elsőre úgy tűnhet, hogy egy ügynökséget megbízni költséges lesz, de figyelembe kell vennie, hogy szaktudásuk révén lényegesen jobb eredményeket érhetnek el, mintha házon belül oldaná meg.

A bevétel a lényeg, vagyis sokkal egyszerűbb egy jó marketing ügynökség díját belekalkulálni a hirdetésre szánt keretbe, mint ugyanazt a pénzt nem megfelelő célzású próbálkozásokra pazarolni kattintások formájában. Hatékonyabb hirdetésekkel az ügynökségi ráfordítás nemcsak megtérülhet, hanem nagyobb bevételhez segíti vállalkozását.

Mik a lehetőségek az Ön esetében? – Szívesen segítek Önnek, hívjon most! 30-442-8304